Norge er mer progressive enn gjennomsnittlig for Europa når det gjelder lovgiving for “selvkjøring» (både Norge og Nederland der Tesla også er veldig populært), så får håpe Tesla Norway står på når det gjelder CT også og at Tesla ser forskjell på Norge og EU.
Kan ikke se at Tesla vil produsere den uten airbags og deformasjonssone uansett (deformerende bak «exoskjelettet» i front), så lenge de alltid har siktet etter å være de sikreste biler. Airbags på utsiden for myke trafikanter har vel andre merker vist i en del år allerede. Ellers er det begrenset hvor mye mer behagelig andre biler er å bli slengt på panseret til. CT har ihvertfall en sammenhengende flat uknuselig flate fra front til midt på taket. Og, sist men ikke minst, tidligere nevnte «selvkjøring» medfører jo automatikk som jo allerede er bevist at gjør biler sikrere både for de på innsiden og utsiden. Og der er Tesla tilsynelatende lengst fremme.
Cybertruck som den er presentert vil ikke være lovlig i USA en gang med kamera istedetfor speil (og heller ikke uten vanlige vindusviskere), mens akkurat det er lov i EU. Men jeg tviler ikke på at Volkswagen-gruppen jobber hardt mot EU for å gjøre alt vanskelig for Tesla. Blir spennende å se hvor fornuftig byråkratene har blitt når CT er under masseproduksjon.