Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: MG5 og ladestyring  (Lest 288 ganger)

vinterdekk

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 324
    • Vis profil
MG5 og ladestyring
« på: Mandag 03. Mai 2021, klokken 00:19 »
Interessant, jeg ser at UK MG5 EV ikke har ladebegrensning. Dvs. man har ikke annet valg enn å lade til 100% med mindre man avbryter ladingen eksternt. https://www.mgevs.com/threads/new-to-mg-evs-i-have-a-few-questions.2314/

Hvordan påvirker det levetiden på batteriet? Siden produsenten SAIC har tette koblinger til CATL og har produsert mange tusen Roewe Ei5/MG MG5, skulle man vel tro det var greit å lade til 100% når man ikke har noe valg.. Kan det være LFP batteri i noen MG biler?

Jeg har ikke funnet noen indikasjon på om man kan time ladingen slik at man slipper å lade mens det er dyrest, vet noen noe om det?
« Siste redigering: Mandag 03. Mai 2021, klokken 00:37 av vinterdekk »
Kia Niro Plug-in Hybrid (joda, den lades flittig men elbil er det ikke)