Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ventetid på tm3 i transit biler?

Startet av Steinarweb, søndag 02. mai 2021, klokken 20:25

« forrige - neste »

Mason83

#210
 :police: Etter litt nærmere undersøkelser rundt dette med frakt og diverse så tror jeg VIN968 allerede er i Zebrugge.

Jeg har fått melding at Brumunddal skal ha bilen min inne den 22.juni, og hvis de skal rekke å få fraktet denne med Spica Leader eller Prometheus så kan den ikke være med Countess. #detective

Alexpozolo

Sitat fra: Mason83 på torsdag 10. juni 2021, klokken 10:24
:police: Etter litt nærmere undersøkelser rundt dette med frakt og diverse så tror jeg VIN968 allerede er i Zebrugge.

Jeg har fått melding at Brumunddal skal ha bilen min inne den 22.juni, og hvis de skal rekke å få fraktet denne med Spica Leader eller Prometheus så kan den ikke være med Countess. #detective
Min LR er forventet å bli utlevert den 21 juni kl 12.00 på Brumunddal ;) Har fått bekrefta dato og fikk melding fra tesla team at jeg får sms for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen 2 dager før levering. Nå er jeg skikkelig gira og spent, blir bra sommer :D

Dieselpekk

Fikk sms fra vegvesen i dag ang. registrering.
Utlevering 15 juni i Tromsø M3P

Mason83

Sitat fra: Alexpozolo på torsdag 10. juni 2021, klokken 18:39
Sitat fra: Mason83 på torsdag 10. juni 2021, klokken 10:24
:police: Etter litt nærmere undersøkelser rundt dette med frakt og diverse så tror jeg VIN968 allerede er i Zebrugge.

Jeg har fått melding at Brumunddal skal ha bilen min inne den 22.juni, og hvis de skal rekke å få fraktet denne med Spica Leader eller Prometheus så kan den ikke være med Countess. #detective
Min LR er forventet å bli utlevert den 21 juni kl 12.00 på Brumunddal ;) Har fått bekrefta dato og fikk melding fra tesla team at jeg får sms for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen 2 dager før levering. Nå er jeg skikkelig gira og spent, blir bra sommer :D

Jeg fikk ikke utlevering før mandag 28😕

palmetre3

Jeg bare lurer.. Dere som skal hente ut SR+ i nærmeste dagene, kommer dere til å stå å gå igjennom sånn checklist? Ser på Tesla Model 3 Norge sin Facebook side at det ligger et dokument der med sjekkliste, men herregud det er nesten 60 punkter? Er det normalt å gå igjennom en slik? Gjelder forsåvidt også dere som har hentet ut, gikk dere gjennom sjekkliste? Mener det ikke som dømmende, lurer rett og slett bare på om det er normalt at man gjør det.
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Motorwatt

Skriv "sjekkliste" i søkefeltet, og les igjennom hundrevis av innlegg om dette temaet. Hvis du gidder. Mitt råd: Sjekk bilen når du kommer hjem, ta bilde av eventuelle feil, og ta det opp med Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

palmetre3

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 12. juni 2021, klokken 00:38
Skriv "sjekkliste" i søkefeltet, og les igjennom hundrevis av innlegg om dette temaet. Hvis du gidder. Mitt råd: Sjekk bilen når du kommer hjem, ta bilde av eventuelle feil, og ta det opp med Tesla.

Er det ikke slik at dersom du ikke ser og finner ting "der og da" så er det for sent? Syns jeg har lest noen innlegg om dette tidligere.
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Motorwatt

Aldri hørt om det. Jeg fant litt rusk på min TMS, og tok det opp 18 dager etter da jeg var i nærheten. Alt ble fikset. Men dette er ikke riktig tråd for dette temaet. Skriv inn "sjekkliste" her:

https://elbilforum.no/index.php?action=search2
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Last ned lista, kopier over til en ny liste de punktene du finner fornuftig å sjekke ut der og da, spesielt bulker, lakkskader/lakkfeil og andre skader som kan oppstå på vei hjem og derved bli ord mot ord i ettertid, dersom du ikke påpeker dem før du signerer.

Så tar du resterende punkter som du mener kan vente litt med, når du har litt bedre tid hjemme. Du har 14 dager på deg fra mottak av bilen, så se gjerne over i god tid før disse 14 dagene er over, og meld det som du finner at bør bemerkes og utbedres.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Contango

En bekjent fikk bilen levert hjem istedenfor å måtte hente den. Første gang jeg har hørt om selv. Er det vanlig?
Fikk inntrykk av at leveringen var uten en representant fra Tesla og at den nærmest ble satt igjen på gårdsplassen uten noen overleveringsprosess.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Otkristo

Sitat fra: Contango på lørdag 12. juni 2021, klokken 08:39
En bekjent fikk bilen levert hjem istedenfor å måtte hente den. Første gang jeg har hørt om selv. Er det vanlig?
Fikk inntrykk av at leveringen var uten en representant fra Tesla og at den nærmest ble satt igjen på gårdsplassen uten noen overleveringsprosess.
Ja, pilot i Oslo området
https://www.tocn.no/2021/06/tesla-leverer-din-nye-model-3-hjem-til-deg/#more-17958

Expat

Sitat fra: Otkristo på lørdag 12. juni 2021, klokken 10:44
Sitat fra: Contango på lørdag 12. juni 2021, klokken 08:39
En bekjent fikk bilen levert hjem istedenfor å måtte hente den. Første gang jeg har hørt om selv. Er det vanlig?
Fikk inntrykk av at leveringen var uten en representant fra Tesla og at den nærmest ble satt igjen på gårdsplassen uten noen overleveringsprosess.
Ja, pilot i Oslo området
https://www.tocn.no/2021/06/tesla-leverer-din-nye-model-3-hjem-til-deg/#more-17958

Jeg fikk den levert på døra her i forigårs. En superivrig og smørblid kar ringte meg og sa han hadde med en flott gave til meg, og et kvarter seinere stod han ute på gata med bilen. Da hadde den gått 23 km. Han sa han følte seg som julenissen for alle han leverte til var så glade. :)

Så gikk vi kjapt over bilen. Mannen snakka om noen "avvik" som tesla skulle ta kontakt med meg for å fikse (og som jeg ikke helt skjønte hva besto i). Han var fra et innleid firma og kunne ikke så mye om bilen, men hadde fått med seg rentekampanjen og hadde tenkt å bestille en selv etter å ha kjørt flere biler ut til kunder den dagen. Da vi var ferdige med å prate bare jogga han videre. Jeg ble aldri helt klok på om han hadde kjørt den på en lastebil eller eller kjørt bilen for egen maskin fra Grorud.

Ellers var bilen fin og uten skeivheter og panel gaps eller noe sånt. Ett loddent panel i baggasjerommet satt litt skakt, men det dytta jeg bare på plass.

srheim

Sitat fra: palmetre3 på fredag 11. juni 2021, klokken 23:38
Jeg bare lurer.. Dere som skal hente ut SR+ i nærmeste dagene, kommer dere til å stå å gå igjennom sånn checklist? Ser på Tesla Model 3 Norge sin Facebook side at det ligger et dokument der med sjekkliste, men herregud det er nesten 60 punkter? Er det normalt å gå igjennom en slik? Gjelder forsåvidt også dere som har hentet ut, gikk dere gjennom sjekkliste? Mener det ikke som dømmende, lurer rett og slett bare på om det er normalt at man gjør det.

Jeg mener disse sjekklistene er 99% bullshit. Har du gått over lakken for feil og skader, samt interiør og felger så skal det holde lenge. Har sett sjekkliste med folk som tester skjermen, frontlys, vinduer etc noe som er helt unødvendig spør du meg. Du kjøper en ny bil med garanti så dersom det er noen problemer så vil dette bli rettet opp. Vil ikke tro at noen biler forlater fabrikken uten å ha fått testet kjørelys osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA