Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ventetid på tm3 i transit biler?

Startet av Steinarweb, søndag 02. mai 2021, klokken 20:25

« forrige - neste »

palmetre3

Mottar man SMS om levering før etter etter den er registrert på Teslastats.no? Lurer rett og slett fordi jeg sitter å refresher nettsiden flere ganger om dagen (:P) og ser etter mitt VIN-nummer, men det er jo lite vits dersom jeg uansett får en SMS først.
(Snakker da ikke om den SMS'en som ble sendt ut 4. mai hvor det står "Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i slutten av juni.", men den SMS'en hvor det står avtale om leveringstidspunkt.)
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

DejaVu_85

Sitat fra: palmetre3 på fredag 28. mai 2021, klokken 13:52
Mottar man SMS om levering før etter etter den er registrert på Teslastats.no? Lurer rett og slett fordi jeg sitter å refresher nettsiden flere ganger om dagen (:P) og ser etter mitt VIN-nummer, men det er jo lite vits dersom jeg uansett får en SMS først.
(Snakker da ikke om den SMS'en som ble sendt ut 4. mai hvor det står "Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i slutten av juni.", men den SMS'en hvor det står avtale om leveringstidspunkt.)
Bilen blir vel ikke registrert før du får beskjed om å gå på vegvesenet og akseptere eierskifte. Jeg tipper man får sms om eksakt leveringsdato slike at begge parter har en dato å forholde seg til. Når jeg kjøpte Kona for en stund siden så ble alt gjort på leveringsdagen, både register og signering av låne papirer.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Preference

Sitat fra: palmetre3 på fredag 28. mai 2021, klokken 13:52
Mottar man SMS om levering før etter etter den er registrert på Teslastats.no? Lurer rett og slett fordi jeg sitter å refresher nettsiden flere ganger om dagen (:P) og ser etter mitt VIN-nummer, men det er jo lite vits dersom jeg uansett får en SMS først.
(Snakker da ikke om den SMS'en som ble sendt ut 4. mai hvor det står "Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i slutten av juni.", men den SMS'en hvor det står avtale om leveringstidspunkt.)

Det finnes jo en varseltjeneste så du slipper å trykke refresh  ;D http://www.itanywhere.no/vin.php

palmetre3

Sitat fra: Preference på fredag 28. mai 2021, klokken 14:02
Sitat fra: palmetre3 på fredag 28. mai 2021, klokken 13:52
Mottar man SMS om levering før etter etter den er registrert på Teslastats.no? Lurer rett og slett fordi jeg sitter å refresher nettsiden flere ganger om dagen (:P) og ser etter mitt VIN-nummer, men det er jo lite vits dersom jeg uansett får en SMS først.
(Snakker da ikke om den SMS'en som ble sendt ut 4. mai hvor det står "Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i slutten av juni.", men den SMS'en hvor det står avtale om leveringstidspunkt.)

Det finnes jo en varseltjeneste så du slipper å trykke refresh  ;D http://www.itanywhere.no/vin.php

Uh, nice!  :D
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Motorwatt

Sitat fra: palmetre3 på fredag 28. mai 2021, klokken 13:52
Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i slutten av juni."

Min TMS ble registrert da jeg satt på toget til Drammen for å hente bilen (ca. 40 minutter før), så du får beskjed om hentetidspunkt i god tid før den registreres. Men det er vel ennå 1 mnd. igjen?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

palmetre3

Sitat fra: Motorwatt på fredag 28. mai 2021, klokken 14:15
Sitat fra: palmetre3 på fredag 28. mai 2021, klokken 13:52
Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i slutten av juni."

Min TMS ble registrert da jeg satt på toget til Drammen for å hente bilen (ca. 40 minutter før), så du får beskjed om hentetidspunkt i god tid før den registreres. Men det er vel ennå 1 mnd. igjen?  :D

Ah såppas ja! Joda, 1 måned men lever i GOD tro at den kanskje kommer litt før :P
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Murmik

Jeg har utlevering torsdag 3. juni og prosessen har vært sånn:
* Jeg fikk SMS i går om å registrere ny forsikring med aktiveringsdato 5 dager før levering

* To timer senere fikk jeg SMS fra Vegvesenet om at jeg måtte logge inn og godta forespørsel om førstegangsregistrering

Men jeg står fortsatt ikke på Teslastats, og det er vel fordi registreringen først skjer når forsikringen er aktiv.

xzurrer

Sitat fra: Murmik på fredag 28. mai 2021, klokken 18:18
Jeg har utlevering torsdag 3. juni og prosessen har vært sånn:
* Jeg fikk SMS i går om å registrere ny forsikring med aktiveringsdato 5 dager før levering

* To timer senere fikk jeg SMS fra Vegvesenet om at jeg måtte logge inn og godta forespørsel om førstegangsregistrering

Men jeg står fortsatt ikke på Teslastats, og det er vel fordi registreringen først skjer når forsikringen er aktiv.

Hmm, spent på hvordan det fungerer hvis man har sagt ja til 30 dager gratis forsikring fra InsureMyTesla/Codan. Takket ja til dette i håp om å slippe en måned forsikring, men har ikke hørt noe fra verken Tesla eller Codan på hvordan dette gjennomføres.

Motorwatt

Man er ikke bundet til en forsikringsavtale før den er aktivert i forbindelse med registrering. Så når det er gjort, vil du nok høre fra dem.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mr.Tesla

Hei,

For de som venter biler fra USA, vet dere når neste båt kommer til Drammen med USA biler? Selger sa bilen (Long Range Performance) var forventet til Nederland rundt 27 mai, men har ikke hørt noe fra delivery teamet om utlevering

Tidligere i tråden har det vært snakk snakk om LAKE FUXIAN som var i Nederland 22-25 mai, men hva er evt neste båt som kommer fra USA? Finner ikke igjen bilen på noen trackingsider heller med VIN nummeret fra depositumsfakturaen 

paalsen

Ja nå må det snart komme en beskjed om utelevering for nå går tiden sakte kjenner jeg. Bestilte 9 mars og fikk sms 7 mai om utlevering i begynnelsen av juni.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Alexpozolo

Sitat fra: paalsen på mandag 31. mai 2021, klokken 11:19
Ja nå må det snart komme en beskjed om utelevering for nå går tiden sakte kjenner jeg. Bestilte 9 mars og fikk sms 7 mai om utlevering i begynnelsen av juni.


Bestilte du LR eller SR? Jeg bestilte 30 april LR 614km i hvit og fikk beskjed at den er forventa klar for levering slutten av Juni, begynner å bli ganske utolmodig kjenner jeg og vil få den endelige datoen.

paalsen

Sitat fra: Alexpozolo på mandag 31. mai 2021, klokken 22:40
Sitat fra: paalsen på mandag 31. mai 2021, klokken 11:19
Ja nå må det snart komme en beskjed om utelevering for nå går tiden sakte kjenner jeg. Bestilte 9 mars og fikk sms 7 mai om utlevering i begynnelsen av juni.


Bestilte du LR eller SR? Jeg bestilte 30 april LR 614km i hvit og fikk beskjed at den er forventa klar for levering slutten av Juni, begynner å bli ganske utolmodig kjenner jeg og vil få den endelige datoen.
Jeg har bestilt P

Rayray

Sitat fra: Alexpozolo på mandag 31. mai 2021, klokken 22:40
Sitat fra: paalsen på mandag 31. mai 2021, klokken 11:19
Ja nå må det snart komme en beskjed om utelevering for nå går tiden sakte kjenner jeg. Bestilte 9 mars og fikk sms 7 mai om utlevering i begynnelsen av juni.


Bestilte du LR eller SR? Jeg bestilte 30 april LR 614km i hvit og fikk beskjed at den er forventa klar for levering slutten av Juni, begynner å bli ganske utolmodig kjenner jeg og vil få den endelige datoen.

Dere har ikke venta lenge........ 🙈

paalsen

Sitat fra: Rayray på mandag 31. mai 2021, klokken 22:50
Sitat fra: Alexpozolo på mandag 31. mai 2021, klokken 22:40
Sitat fra: paalsen på mandag 31. mai 2021, klokken 11:19
Ja nå må det snart komme en beskjed om utelevering for nå går tiden sakte kjenner jeg. Bestilte 9 mars og fikk sms 7 mai om utlevering i begynnelsen av juni.


Bestilte du LR eller SR? Jeg bestilte 30 april LR 614km i hvit og fikk beskjed at den er forventa klar for levering slutten av Juni, begynner å bli ganske utolmodig kjenner jeg og vil få den endelige datoen.

Dere har ikke venta lenge........
Jo, det er lenge siden 9 mars

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA