Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekkliste: hva bør man gjøre før og umiddelbart etter man kjøper ny TM3

Startet av IDan, lørdag 01. mai 2021, klokken 17:35

« forrige - neste »

IDan

Hei,

Dette emne er noe jeg tenker kunne vært diskutert andre steder tidligere, men finner det ikke. Ser en en slags liste, eller noen punker og hva man bør gjøre/kjøpe før man får levert ny bil/TM3. Har ikke hatt bil før, så ønsket bare å sjekke om jeg får alt med meg og ikke står der og mangler viktige ting. Tar gjerne mot link hvis jeg finner mitt svar andre steder.

geirci2

Hvis du skriver "sjekkliste" i søkefunksjonen så vil du ha nok lesestoff i noen dager :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

felix

Her er min liste som jeg ALDRI fraviker når jeg kjøper TM3, testet og funker på TMS og TMX.


  • Registrere bilen i diverse parkeringsapper, eksempel: Banenor, easypark ol.
  • Montere autopass brikken i bilen (jeg la den i hanskerommet)
  • Har du barn må du huske å putte inn bilstolene
  • Der det er relevant kan du henge opp parkeringsur, jeg trenger det ikke, og demonterer om det allerede er der. Men de henger ikke oppe i nye biler

IDan

Takk for svar :)
Høres ut som du har gjort det før. Hva gjør du ang. behandling (voks, o.a.) av bilen?

lars667

Jeg vil føye til litt om dette med gaps og justering av dører osv. Dette kan være vanskelig å få gjort noe med i ettertid, så her må du tenke deg godt om før du aksepterer levering. De sier kanskje at du bare kan komme tilbake, men det er ikke sikkert du får utbedret det da. Spesielt obs må du være på steder der du ser at karosseriplater i lengderetning, f. eks. dører, ligger innafor plata bak (f. eks. bakskjerm/døråpning) slik at en fals/brett blir utsatt for steinsprut. Det gjelder først og fremst framkant av dører og bakre døråpning, helt ned mot bunn av dør. Ligger forreste plate en mm eller så innafor, så vil du garantert få steinsprutskader fort, og det vil kunne ruste i løpet av få år.

Jeg har egen bil inne for en bakdør som stikker litt ut i "slipstream" helt nederst og derfor har skader etter 5 mnd, og bakre døråpning nederst mot terskel har flere skader begge sider fordi døra foran ligger langt inn. Jeg er veldig spent på hva de sier, siden jeg har prøvd å få dem til å justere skikkelig flere ganger.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA