Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

JuicePass Enel X

Startet av Sandra87, søndag 12. juli 2020, klokken 00:30

« forrige - neste »

Sandra87

Hei.
Noen som vet hva dette er? Juicepass. Kan man betale fast pris for å lade på ionity i Norge? Hadde vært kjekt å ha når vi reiser på bilferie i Norge om ikke så lenge.

Noen som vet?

RJK

Sitat fra: Sandra87 på søndag 12. juli 2020, klokken 00:30
Hei.
Noen som vet hva dette er? Juicepass. Kan man betale fast pris for å lade på ionity i Norge? Hadde vært kjekt å ha når vi reiser på bilferie i Norge om ikke så lenge.

Noen som vet?

Du er nok for seint ute, ihvertfall for denne gangen. Tilbudet gjaldt for de som registrerte seg senest 7. juli, og da med tilbud på 30 € for ubegrenset lading i juli måned. Jeg så dette i tide, og har nå ladet 4 sesjoner på Ionity, der sum per lading har vist 0,00 €.

Har tenkt å kjøre endel mere denne måneden, men med tanke på at andre fastprisavtaler har sluttet å fungere, og  er gått over til pris per kWh, så har jeg allerede spart inn nok til at det har forsvart seg. Ene ladingen var alene på nesten 60 kWh, som da skulle kostet ca 240,- kroner med kWh-pris på ca 4 kroner. Og dette var bare en av 4 ladinger. Med fastpris så ville dette kostet meg nesten 292,- og jeg ville selv mot de gått i pluss på neste lading.

Riktignok har de som tidligere har kjørt fastpris per sesjon i lang tid etter at Ionity sluttet med dette selv, gått ut med en kWh-pris som er langt lavere enn de fanatiske drop-in-prisene, og langt lavere enn man får som Circle K-kunde til tross for at Ionity-laderne står hos Circle K.

Maingau og Chargepoint er 2 av de som nylig har gått over til pris per kWh etter å ha hatt en veldig billig fastpris lenge. Ser ut som EnelX legger seg på en pris lik disse, med ca 4 kroner per kWh forbrukere med registrert EWnelX-konto/juicePass-bruker.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Amatøren

Kjenner ikke til prishistorikk til Chargepoint, men Maingau har hatt pris pr kWh så lenge jeg har vært registrert hos dem. Så nylig er det ikke.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

RJK

Sitat fra: Amatøren på søndag 12. juli 2020, klokken 08:33
Kjenner ikke til prishistorikk til Chargepoint, men Maingau har hatt pris pr kWh så lenge jeg har vært registrert hos dem. Så nylig er det ikke.

Chargepoint hadde fastpris ut juni måned, så de har nettopp gått over.

Maingau hadde jeg oppfattet at hadde fastpris en stund etter at Ionity gikk over til pris per kWh, men greit, da tok jeg feil når det gjaldt akkurat Maingau. Har ikke brukt de selv, men la de til i apputvalget mitt for ett par uker siden
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

#4
Advarsel, ikke inngå noen Juicepass-avtale, og ikke knytt deg til leverandører der det ikke er mulig å slette kort. Se alltid etter om de tillater å slette kort, før du knytter deg opp, ellers risikerer du å måtte sperre kortet ditt, som jeg måtte gjøre.

Jeg forsøkte JuicePass nå i sommer, hadde en h..vetes masse problemer med å sette i gang lading, og jeg fikk ikke endret abonnement før de tydeligvis trakk meg for neste måneds avgift.

Bankkort er nå sperret og har bestilt opp nytt kort på samme konto. Heldigvis var dette en konto som først og fremst er knyttet til min bilbruk, og lite annet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

VoltWay

Hvordan vet vi at det er Juicepass som er problemet og ikke du som ikke satte deg godt nok inn i vilkår og hva slags abonnement du har opprettet?

RJK

Vet du, det får du tro så mye du vil om, men infoen tilsier at man ikke har bindingstid, så det skal være fullt mulig å "si opp"/endre avtalen før måneden er omme. Dette lot seg ikke gjøre via appen, og jeg har forsøkt flere ganger med å komme i kontakt med de.

Om det hadde vært min misforståelse, så skulle de i så tilfelle ha kunne klargjøre det for meg. Men da de ikke svarer på henvendelsene, så må man bare tolke det som en form for svar, det og.

Jeg har forsåvidt ikke brodert ut om ladeopplevelsene som har vært langt under pari, men det hjelper heller ikke på totalopplevelsen av de.

Men det er jo bare å ikke bry seg om min erfaring, og opprette en avtale selv, så får du se hvordan det går. Håper selvsagt ikke du opplever å bli låst inne slik som jeg ble.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Oppdatering:
Fikk melding på mobilen nå i natt om at lading var avsluttet. Dette var altså en lading fra Ionity Alvdal som var mitt siste stopp. Denne var fra 6.8.21, altså nesten en måned siden nå.

Det er sikkert denne som hadde hengt seg opp. Hadde møkkasupporten bare vært mulig å få tak i, så hadde de sikkert sett dette raskt, og kunne avsluttet den, så hadde jeg fått avsluttet/byttet avtalen før ny måned startet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på onsdag 01. september 2021, klokken 05:52
Oppdatering:
Fikk melding på mobilen nå i natt om at lading var avsluttet. Dette var altså en lading fra Ionity Alvdal som var mitt siste stopp. Denne var fra 6.8.21, altså nesten en måned siden nå.
Blir dyrt det da, betale for alle som har ladet der siden 6/8 :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på onsdag 01. september 2021, klokken 07:34
Sitat fra: RJK på onsdag 01. september 2021, klokken 05:52
Oppdatering:
Fikk melding på mobilen nå i natt om at lading var avsluttet. Dette var altså en lading fra Ionity Alvdal som var mitt siste stopp. Denne var fra 6.8.21, altså nesten en måned siden nå.
Blir dyrt det da, betale for alle som har ladet der siden 6/8 :)
Den var inkludert i den første JuicePass-fakturaen, men kostet meg likevel €45 ekstra, fordi det nok var den som gjorde at jeg ikke fikk endret tilbake til "Pay per use basic" før de trakk meg for neste måned.

Og dette kunne de ha fikset på elegant vis, om de hadde orket å gå gjennom innmeldte saker. Er jo dønn umulig å finne ut hvor man skal ringe (og med hvilken prefiks), sånn som websider, app og brukerstøtten er bygd opp.

Som sagt, jeg tok ikke lengre sjansen, siden man ikke får slettet kort eller sagt opp hele løsningen. Har derfor måtte blokkere 2 kort for å være sikker på at de ikke skal få trukket meg for enda mere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA