Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Farger GTX

Startet av Olemann, lørdag 01. mai 2021, klokken 12:19

« forrige - neste »

Trond.m

Foreslår at vi ikke virderefører dette som en bilpleie diskusjon 😉

Jeg vurderer en farge som er enkel å holde pen. Sølv Metallic er et alternativ, men også Stonewashed Blue Metallic og Moonstone Grey kan være aktuelle. Samtidig er det greit å tenke litt på annenhåndsverdi. Sølv er ikke så populær for tiden, men XC 40 har solgt bra i kombinasjon med sort tak.

Zoe2017

Vi hadde opprinnelig tenkt på stonewashed blue, men er nå usikker basert på en del tilbakemeldinger (litt "gammeldags" kanskje?). Blir mangan grey vanskelig å holde ren?
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Trond.m

Mangan grey er fin. Synes ikke den er så vanskelig å holde pen. Dusk Blue som jeg har nå er mye vanskeligere.

hELgenen

Har en 1st Mangan Grey - den blir veldig fort synlig møkkete av sølevann f.eks. Du ser det fort når sola kommer frem. Fordelen med denne fargen er at eventuell steinsprut i plastikken foran lett kan fikses. ID.4 har jo en stor lakkert front som lett kan bli offer for steinsprut - og da tror jeg Mangan grey er beste valg.




Rexen

Sitat fra: hELgenen på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Har en 1st Mangan Grey - den blir veldig fort synlig møkkete av sølevann f.eks. Du ser det fort når sola kommer frem. Fordelen med denne fargen er at eventuell steinsprut i plastikken foran lett kan fikses. ID.4 har jo en stor lakkert front som lett kan bli offer for steinsprut - og da tror jeg Mangan grey er beste valg.
Min yngste datter mener Moonstone Grey er finere. Denne har de imirldertid ikke i utstillingen til lokal forhandler. Nest finnest i hennes kåring ble Stonewashed Blue Metallic.
Men skjjønner nå at Moonstone grey ikke er metallic; Da faller den litt i mine øyne.

Synspunkter i forhold til utseende og hvor synlig skitten blir?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

LMOR

Har nå bestilt GTX!
Valgte Stonewashed Blue Metallic til slutt, men er fremdeles i tvil. Synes kanskje bilen passer rød best
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

e-Stig

Sitat fra: hELgenen på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Har en 1st Mangan Grey - den blir veldig fort synlig møkkete av sølevann f.eks. Du ser det fort når sola kommer frem. Fordelen med denne fargen er at eventuell steinsprut i plastikken foran lett kan fikses. ID.4 har jo en stor lakkert front som lett kan bli offer for steinsprut - og da tror jeg Mangan grey er beste valg.

Er det mangan grey som blir mest likt plastikken rundt om på ID.4? Eller er plastikken svart? Har egentlig sansen for helt svart bil. Når man blander inn en tredje farge, som den blanke c-stolpen, er  det i alle fall helt krise. Alternativet er skikkelig kontrast, som rød eller hvit.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

daktari

Sitat fra: e-Stig på søndag 16. mai 2021, klokken 11:58
Sitat fra: hELgenen på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Har en 1st Mangan Grey - den blir veldig fort synlig møkkete av sølevann f.eks. Du ser det fort når sola kommer frem. Fordelen med denne fargen er at eventuell steinsprut i plastikken foran lett kan fikses. ID.4 har jo en stor lakkert front som lett kan bli offer for steinsprut - og da tror jeg Mangan grey er beste valg.

Er det mangan grey som blir mest likt plastikken rundt om på ID.4? Eller er plastikken svart? Har egentlig sansen for helt svart bil. Når man blander inn en tredje farge, som den blanke c-stolpen, er  det i alle fall helt krise. Alternativet er skikkelig kontrast, som rød eller hvit.
Sølv c-stolpe er kun folie og kan fjernes.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: e-Stig på søndag 16. mai 2021, klokken 11:58
Sitat fra: hELgenen på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Har en 1st Mangan Grey - den blir veldig fort synlig møkkete av sølevann f.eks. Du ser det fort når sola kommer frem. Fordelen med denne fargen er at eventuell steinsprut i plastikken foran lett kan fikses. ID.4 har jo en stor lakkert front som lett kan bli offer for steinsprut - og da tror jeg Mangan grey er beste valg.

Er det mangan grey som blir mest likt plastikken rundt om på ID.4? Eller er plastikken svart? Har egentlig sansen for helt svart bil. Når man blander inn en tredje farge, som den blanke c-stolpen, er  det i alle fall helt krise. Alternativet er skikkelig kontrast, som rød eller hvit.

Mangan grey er veldig,veldig lik plastikkfargen der nede på dørene ja - når bilen er sølete ser du knapt noen forskjell i mine øyne. Det slo meg faktisk her om dagen at jeg ikke kunne se forskjellen på avstand.

e-Stig

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 12:50
Sitat fra: e-Stig på søndag 16. mai 2021, klokken 11:58
Sitat fra: hELgenen på onsdag 05. mai 2021, klokken 11:25
Har en 1st Mangan Grey - den blir veldig fort synlig møkkete av sølevann f.eks. Du ser det fort når sola kommer frem. Fordelen med denne fargen er at eventuell steinsprut i plastikken foran lett kan fikses. ID.4 har jo en stor lakkert front som lett kan bli offer for steinsprut - og da tror jeg Mangan grey er beste valg.
Er det mangan grey som blir mest likt plastikken rundt om på ID.4? Eller er plastikken svart? Har egentlig sansen for helt svart bil.
Mangan grey er veldig,veldig lik plastikkfargen der nede på dørene ja - når bilen er sølete ser du knapt noen forskjell i mine øyne. Det slo meg faktisk her om dagen at jeg ikke kunne se forskjellen på avstand.
Takker for svar. Bladde litt i bildene i konfiguratoren nå og ser at alt blir mørkt, bortsett fra platen under bilen bak. Regner med dette stemmer med hvordan den blir produsert. Min favorittfarge hittil.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Trond.m

Nedre del av dørene er uansett lakkert i bilens farge på GTX. Men kjulbuene er fortsatt i grå plast.

e-Stig

Sitat fra: Trond.m på søndag 16. mai 2021, klokken 17:01
Nedre del av dørene er uansett lakkert i bilens farge på GTX. Men hjulbuene er fortsatt i grå plast.
Syns kanskje "grå plast" er lite dekkende for hvilken farge det er. Jeg har kun sett den på ID.4 jeg har møtt i trafikken og noen utstillingsbiler hos forhandleren, men har inntrykk av at den er veldig mørk grå. Ettersom "svart" ikke er et fargevalg trenger jeg å vite hvilken farge som er nærmest den "grå plastikken", da jeg vurderer en ensfarget bil.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Trond.m

Det er naturligvis Mangan grey. Poenget mitt var at på GTX er bilen lakkert helt ned, men hjulbuene er i ulakkert mørk grå / sort plast.

E-Trond

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

hELgenen

Ja,flott når den er ren. Spesielt mhp kontrast mot det sorte. Du vet forresten at fugler skiter mer på røde biler? Skulle nesten tro det var tull,men sånn er det visstnok. Her i gården er det bare grå nyanser som gjelder. Har hatt alt av farger før,men lander nå alltid på en grå variant da jeg synes den er enklest å holde synlig pen. Krever selvfølgelig like mye som de andre fargene,men med grått synes ikke feil,merker etc like bra. Og ser jeg ikke feil er jeg happy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA