Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader i Flekkefjord?

Startet av Blip, lørdag 23. juni 2012, klokken 14:46

« forrige - neste »

Blip

Det finnes ikke, men noen som vet når (om) det kommer? Det er jo ikke mulig å kjøre elektrisk fra Kristiansand til stavanger i dag uten en overnatting på turen...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

i_expect

Fylkeskommunen i Aust- og Vest-Agder har satt av 400 000 til støtte for hurtigladere i landsdelen i år, men utlysningen av disse blir nok ikke før til høsten. Det er et krav om at dette blir langs hovedvegnettet i Agder (E18 E39/Rv9), så hvis man ønsker hurtiglader et spesielt sted så bør man vel pushe på kommunen og lokale interessenter om at dette er noe man trenger  :) Så kommer vel fylkeskommunen med litt støtte til prosjektet.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Kvein564

Ja la oss pushe på!!   ;)  En i Flekkefjord ville vært tingen.
Noen forslag på hvor vi skal begynne ???
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

Blip

Driver de ikke og setter opp noen vindmøller på Lista? Det burde jo være en fin kombinasjon. Det finnes vel tilsvarende på Jæren...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Kvein564

Ja det er en hurtiglader på Jæren, nær vindmølleparken visst.
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

nofuelno

Sitat fra: Blip på lørdag 23. juni 2012, klokken 14:46
Det finnes ikke, men noen som vet når (om) det kommer? Det er jo ikke mulig å kjøre elektrisk fra Kristiansand til stavanger i dag uten en overnatting på turen...
Jeg har en ny nofuel forhandler i Flekkefjord, så jeg jobber med å få til en hurtiglader ved den lokaliteten.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

i_expect

Sitat fra: Kvein564 på søndag 24. juni 2012, klokken 18:51
Ja la oss pushe på!!   ;)  En i Flekkefjord ville vært tingen.
Noen forslag på hvor vi skal begynne ???

Folk som bor i nærheten bør jo pushe på kommunen hvis de kjenner noen som jobber i administrasjonen eller noen miljøengasjerte politikere. En annen mulighet er å ta kontakt med kjøpesentre, veisentre eller andre butikker i området. Det pleier å hjelpe å si at det er mulig å få noe støtte også... Jo mer trøkk, jo mer sannsynlig er det at fylkeskommunen støtter det prosjektet og ikke andre områder  :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Kvein564

Sendte like godt en mail til Flekkefjord kommune. Her er svaret:

"Bekreftes mottatt og videresendt saksbehandler Svein Gunnar Larsen

Med vennlig hilsen

Flekkefjord kommune

Reidunn Nedrebø Johannessen"

Blir spennende å høre svaret ;)

Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

Kvein564

Spørsmålet var om installering av hurtiglader i Flekkefjord har blitt vurdert/ diskutert i kommunen?

Her er svaret jeg fikk :

Hei.
Svaret på ditt spørsmål er ja/nei:
·         ja fordi det er vurdert 
·         nei fordi etableringskostnader/registrert behov/inntjening ikke har "gått i hop" til nå.

En slik stasjon burde ligge langs E39 – og vi har sett for oss at området Trøngsla ved den ubemannede bensinstasjonen kan være plassen.
Enhetsleder Sverre Hjelleseth har jobbet litt med dette og kan treffes på direktenr. 38328075 etter ferien (tilbake mandag 30 ds).


Med hilsen
FLEKKEFJORD KOMMUNE
Samfunn og teknikk

Svein G. Larsen
Overing./leder
sign.
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

MortenH

Etter at Statoil på Sira har begynt å låse døra mellom vaskehallen og verkstedhallen er det blitt vanskeligere å finne et egnet stikk. De siste to gangene har jeg ladet på Flekkefjord sykehus, og tatt en spasertur ned i sentrum. Det hadde vært hyggelig om en hurtiglader kom i nærheten av en butikk/kiosk eller lignende, og ikke oppe ved europaveien.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

Sitat fra: Kvein564 på mandag 16. juli 2012, klokken 15:18
Spørsmålet var om installering av hurtiglader i Flekkefjord har blitt vurdert/ diskutert i kommunen?

Her er svaret jeg fikk :

Hei.
Svaret på ditt spørsmål er ja/nei:
·         ja fordi det er vurdert 
·         nei fordi etableringskostnader/registrert behov/inntjening ikke har "gått i hop" til nå.

En slik stasjon burde ligge langs E39 – og vi har sett for oss at området Trøngsla ved den ubemannede bensinstasjonen kan være plassen.
Enhetsleder Sverre Hjelleseth har jobbet litt med dette og kan treffes på direktenr. 38328075 etter ferien (tilbake mandag 30 ds).


Med hilsen
FLEKKEFJORD KOMMUNE
Samfunn og teknikk

Svein G. Larsen
Overing./leder
sign.

Kvein564: Kanskje du kunne tipse saksbehandleren i Flekkefjord kommune om denne tråden. ;)
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Blip

Tenker det samme. Hurtiglader bør ligge i nærheten av restaurant, butikk, kjøpesenter eller noe annet vi kan bruke penger på. Kommunen burde se det som en mulighet for det lokale næringslivet. De fleste durer rett forbi Flekkefjord når de kjøper E39. Vi stopper som oftest på Moi siden butikken ligger nærme veien.

Edit: er det kanskje en idé å sjekke Moi? Fylkesgrensa går jo mellom disse kommunene. Kanskje er Rogaland mer positive?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Aspiranten

Jeg kjente en facepalm snike innpå meg når jeg leste om kommunen som vurderer å anlegge ladeplasser på en ubemannet bensinstasjon. Jeg ser absolutt for meg 1,5 times ladetid vinterstid midt i ødemarka mens man sitter i bilen og spiller Yatzi med kona...
Nissan Leaf

Kvein564

Sitat fra: MortenH på fredag 03. august 2012, klokken 22:13
Sitat fra: Kvein564 på mandag 16. juli 2012, klokken 15:18
Spørsmålet var om installering av hurtiglader i Flekkefjord har blitt vurdert/ diskutert i kommunen?

Her er svaret jeg fikk :

Hei.
Svaret på ditt spørsmål er ja/nei:
·         ja fordi det er vurdert 
·         nei fordi etableringskostnader/registrert behov/inntjening ikke har "gått i hop" til nå.

En slik stasjon burde ligge langs E39 – og vi har sett for oss at området Trøngsla ved den ubemannede bensinstasjonen kan være plassen.
Enhetsleder Sverre Hjelleseth har jobbet litt med dette og kan treffes på direktenr. 38328075 etter ferien (tilbake mandag 30 ds).


Med hilsen
FLEKKEFJORD KOMMUNE
Samfunn og teknikk

Svein G. Larsen
Overing./leder
sign.

Kvein564: Kanskje du kunne tipse saksbehandleren i Flekkefjord kommune om denne tråden. ;)

Ja det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem fra jobb.
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

i_expect

Aust- og Vest-Agder fylkeskommune samarbeider om hurtigladeutbygging og har bevilget noen hundretusen i år til det. I tillegg har Transnova i sin nye utlysning pekt på hovedfartsåren E39/E18 som et prioritert område, så det burde være muligheter for å få til noe her.

Her burde kommunen(-e) vurdere det litt nøyere. Når to regionale aktører og en nasjonal aktør ønsker å gjøre noe i disse områdene, så burde jo kommunene kaste seg over muligheten. De kan få profilering og ikke minst lettere aksept for kjøp av tjeneste-elbiler i kommunen (dvs: hurtiglading oppfattes som en sikkerhet om hjemmehjelpa klarer å kjøre bilen tom før neste vakt...).

Jeg tror det kommer en i området, men jeg tror at Lyngdal kanskje vil prioriteres hvis det ikke kommer et forslag om hurtiglader i Mandal (pga avstanden fra Kristiansand).

Kjørte selv 133km til Åpta med Leafen i forrige uke og opplevde vel at det var litt knapt hvis jeg skulle videre til Flekkefjord, og 10-11 mil mellom Kristiansand og Flekkefjord kan kanskje være litt knapt på vinteren...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA