Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

ihaal

Snakket med selger i dag. Han sa han hadde ID4 til utstilling med tilsvarende sportsseter som kommer i GTX, så er mulig å få et godt inntrykk før man bestemmer seg.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Sitat fra: ihaal på fredag 04. juni 2021, klokken 08:43
Snakket med selger i dag. Han sa han hadde ID4 til utstilling med tilsvarende sportsseter som kommer i GTX, så er mulig å få et godt inntrykk før man bestemmer seg.

Hvor er dette?

ihaal

ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

ihaal

Fikk prøvd sportsetene i dag. De har selvsagt mange innstilingersmuligheter, men komforten på selve setene oppleves fra min lille prøvesitting som relativt lik 1st. Føler det primært er snakk om å betale ekstra for innstillingsmuligheter og minnefunksjon her.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

1st max,eller 1st? Antar du mener 1st max. 1st har jo ikke lårstøtte

ihaal

Godt poeng. Jeg har 1st og ikke Max, men lårstøtten er åpenbart en fordel med sportssetene hvis man har det behovet.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Ledam

Er infotainmentpakke+ en god ide? Når jeg prøvekjørte ID.4 synes jeg at HUD var noe tull. Jeg hadde setet så langt bak at jeg så bare toppen på displayet i frontruta. Men jeg lurer på om større skjerm kan være smart. Spekulerer på å spørre om jeg kan oppgradere bilen jeg har bestilt med Infotainpakke+ likevel, hvis det ikke er for sent da. Noen synspunkter?

hELgenen

Klarte du ikke å justere hvor på frontruten head up displayet ble projisert?

Ellers er det litt hips om haps hva man liker. Fruen vil IKKE ha head up display,men ville ha stor skjerm..Så da ble det med og så får fruen skru det av når hun kjører.  Jeg tror ikke det egentlig er verdt pengene og tviler på at en får igjen så mye for dette ved salg. Så da blir det litt egne preferanser. Stor skjerm kan være gull om det skulle dukke opp mulighet for videostreaming i en oppdatering. Jeg tviler dog på at dette kommer,men håper jeg tar feil

Olemann

Større skjerm har for meg ingen verdi, det er bare litt oppblåste, men identiske ikoner.  Navi og Google maps er bra som det er på vanlig skjerm + den smarte infoen som overføres til speedo-skjermen.
Større skjerm gir mer lysreflekser og og mer lysstøy, så den ble valgt bort.

Hud er smak og behag, jeg synes det er lite praktisk nytte ift. å bruke andre skjermer, dessuten liker jeg ikke "støvsamlerhullet" i dashen.

Valgte komfort+, design+ og førerassistent+ (+ hengerfeste og hjulpakken).
Glasstaket er sikkert trivelig, men det var støydempingen i sidevinduene jeg ville ha. Derfor den pakken.
El bakluke er praktisk. Samme med senkbart gulv bak, så kabler etc stues vekk.

Sportspakkene trenger jeg ikke, ID.4 blir aldri noen Ferrari likevel, selv om det kunne vært gøy med adaptive funksjoner som er i + pakken.
Sportsetene er valgt bort av grunner jeg tidligere har beskrevet.

Sitat fra: Ledam på lørdag 05. juni 2021, klokken 19:07
Er infotainmentpakke+ en god ide? Når jeg prøvekjørte ID.4 synes jeg at HUD var noe tull. Jeg hadde setet så langt bak at jeg så bare toppen på displayet i frontruta. Men jeg lurer på om større skjerm kan være smart. Spekulerer på å spørre om jeg kan oppgradere bilen jeg har bestilt med Infotainpakke+ likevel, hvis det ikke er for sent da. Noen synspunkter?

ihaal

Ifølge selger på Møller øker den større skjermen nytteverdien av 360-kamera betraktelig uten at jeg har noen erfaring med dette selv, men det er et moment verdt å tenke på hvis du også har førerassistentpakke+. Jeg er også litt i stuss på om det er bedre å droppe HUD/større skjerm og legge litt i mellom for elseter, men synes argumentet om bedre oversikt med 360-kamera ikke var helt dumt.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

LMOR

For meg er 360 og HUD et must. Mangel på 360 kamera var avgjørende for at Q4 falt bort. Og mange andre elbiler er ikke aktuelle fordi de ikke har HUD.
Hovedgrunnen til at HUD er must for meg er at jeg med HUD kan kjøre uten briller, og sikkerheten ved å ikke ta øynene fra veien.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

e-Stig

Sitat fra: LMOR på søndag 06. juni 2021, klokken 13:59
For meg er 360 og HUD et must.

Forstår det slik at HUD er et must fordi du bruker mye navigasjon? Bilen skal brukes i ukjent farvann? Vi har hatt navigasjon på bilene siden 2004, men aldri brukt den. På ferieturer går det i leiebil og medbrakt Garmin.

Hva med 360 kamera. Er dette så mye bedre enn vanlig ryggekamera kombinert med de gode gamle speilene at det er verdt å ta med? Ryggekamera har vi hatt på bilene siden 2010 og jeg ville aldri kjøpt en bil uten. 360 har jeg ikke prøvd.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Jambo

Sitat fra: e-Stig på søndag 06. juni 2021, klokken 21:59
Sitat fra: LMOR på søndag 06. juni 2021, klokken 13:59
For meg er 360 og HUD et must.

Forstår det slik at HUD er et must fordi du bruker mye navigasjon? Bilen skal brukes i ukjent farvann? Vi har hatt navigasjon på bilene siden 2004, men aldri brukt den. På ferieturer går det i leiebil og medbrakt Garmin.

Hva med 360 kamera. Er dette så mye bedre enn vanlig ryggekamera kombinert med de gode gamle speilene at det er verdt å ta med? Ryggekamera har vi hatt på bilene siden 2010 og jeg ville aldri kjøpt en bil uten. 360 har jeg ikke prøvd.
Jeg synes i alle fall 360 kamera er et veldig bra utstyr å ha, som gjør det ekstremt mye enklere å parkere eller manøvrere i uoversiktlige situasjoner. Jeg la til en pakke som koster 22500 med utstyr jeg ellers ikke ville valgt, kun for å få 360 kamera. For meg kostet altså 360 kamera 22500. HUD derimot klarer jeg meg uten.

LMOR

360 er mye enklere enn ryggekamera og speil. Mye enklere å raskt parkere perfekt i en luke.
HUD brukes sjeldent til navigasjon. Mest for å sjekke fartsgrenser og se hva adaptiv cruise control står innstilt på.
Siden du ikke bruker navigasjon så kjører du mest på kjente veier, og da vet du sikkert fartsgrenser også.
Hvis du heller ikke bruker ACC, så er det jo ingen vits med HUD.
Vi er forskjellige. For meg er en bil uten ACC, HUD og 360 helt utenkelig. Har hatt 360 og HUD i 11 år, ACC i 16 år. Bruker alt på hver eneste tur, selv på en kort tur på kjente veier.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA