Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

Rexen

Sitat fra: Olemann på lørdag 15. mai 2021, klokken 14:03
Spurte min selger om dette, han var sikker på at det kun er oppstramming som ligger i Sport+ pakken.  Man får altså ingen mykere bil med comfortinnstilling i denne pakken enn standard bil uten denne pakken.
Selv vet jeg ikke, men dette var det klare svaret selger ga.

Sitat fra: Trond.m på onsdag 05. mai 2021, klokken 10:38
Det burde være noen i Møller som kan si om Sport+ i comfort er mer komfortabel på ujevn vei enn 1St uten max.
Det overrasket meg at Sport+ ikke skal kunne gi mykere bil og sjekket med min selger i dag. Han påstår bestemt at innstillingen på standard gir mykheta til en bil uten Sport+. Og at altså Comfort blir mykere og Sport+ hardere.
Noen som har funnet dette dokumentert noen plasser?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

LMOR

The DCC and Progressive Steering are coupled with Driving Profile Selection, which gives the driver a choice of four modes. Eco, Comfort and Sport are preconfigured. In Individual mode, the driver is given additional setting options on the central display: They can select fine intermediate levels between Comfort and Sport or make both modes even more extreme – in other words, even more comfortable or even more dynamic.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rexen

Sitat fra: LMOR på onsdag 19. mai 2021, klokken 18:12
The DCC and Progressive Steering are coupled with Driving Profile Selection, which gives the driver a choice of four modes. Eco, Comfort and Sport are preconfigured. In Individual mode, the driver is given additional setting options on the central display: They can select fine intermediate levels between Comfort and Sport or make both modes even more extreme – in other words, even more comfortable or even more dynamic.
Vet du også om den modus man forlater bilen i er den du starter med neste gang? Eller må ønsket modus, dersom avvik fra standard, settes på nytt hver gang?
Kanskje ikke noe stort problem dersom standard kan justeres til ønsket nivå på f.eks. demping.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

LMOR

Godt spørsmål. På min BMW så starter den alltid på Normal. Er litt irriterende. Håper den kan starte i Comfort eller sport ved å sette det i menyen.

Men fant noe annet nyttig:

An additional electric motor on the front axle brings the all-wheel drive into the ID. family designed for maximum efficiency. The additional motor switches on intelligently within a few milliseconds when very high performance or strong traction are required. In the new "Traction" driving mode, it is even permanently activated.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Fant dette på en annen relativt ny VW ift DCC:

The driving mode last activated is also still active after the ignition is switched OFF/ON.

Det lover jo bra.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rexen

In the new "Traction" driving mode, it is even permanently activated. :+1:
The driving mode last activated is also still active after the ignition is switched OFF/ON. :+1:
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

ihaal

Noen som har skrevet kontrakt som vet om det er mulig å legge til utstyrspakker i etterkant eller om det er for seint? Begynner å lure på om det var en tabbe å stå over el-seter
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Produksjonen starter uke 25,så det burde la seg gjøre å justere kontrakten.
Bare hør med din forhandler

Shanont

Sitat fra: ihaal på søndag 23. mai 2021, klokken 19:05
Noen som har skrevet kontrakt som vet om det er mulig å legge til utstyrspakker i etterkant eller om det er for seint? Begynner å lure på om det var en tabbe å stå over el-seter

Min forhandler hadde ihvertfall ingen problemer så lenge jeg blir ferdig før uke 25
Har eid/eier: bmw i3 94ah,  peugeot e-2008 , ID4 GtX

ihaal

Supert, takk for svar. Hadde vært interessant å kunne teste sportssetene før man bestemte seg, men prisingen er jo rimelig drøy.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

thomas1973

Er det noen som har bestilt "beskyttelsepakke" her? tenker at ihvertfall bagasjeromsmatte er noe jeg ønsker men usikker på det andre. Og 3000 er mye for en gummimatte....

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Olemann

Drøy pris og dessuten risiko for at de ikke passer.  Fruen her er lav og vil aldri mer ha "sport/bøtteseter" der skuldrene presses fram pga for mye/høy sidestøtte, "framhengte" flaskeskuldre kommer tidsnok med alderen likevel, og vi vil ikke  ha seter som bidrar til den utviklingen... ;D   Men viktigst, det er ikke godt å sitte slik.


Sitat fra: ihaal på søndag 23. mai 2021, klokken 20:28
Supert, takk for svar. Hadde vært interessant å kunne teste sportssetene før man bestemte seg, men prisingen er jo rimelig drøy.


ihaal

Takk for svar. Godt poeng. Irriterende at man ikke kan få standarssetene elektriske. Hvor lav kan man være før disse setene blir et problem? Og har VW noen liknende seter i andre biler det er naturlig å sammenligne med for å kunne teste ut?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Sitat fra: ihaal på lørdag 29. mai 2021, klokken 12:56
Takk for svar. Godt poeng. Irriterende at man ikke kan få standarssetene elektriske. Hvor lav kan man være før disse setene blir et problem? Og har VW noen liknende seter i andre biler det er naturlig å sammenligne med for å kunne teste ut?

Synes bildene ikke gir noen sterke indikasjoner på at sportssetene og de vanlige er vesentlig forskjellig i uforming.
Jeg har prøvesittet seter som visstnok skal være like "bøttesetene" ifølge selger - og da la jeg merke til at sidevangene på selve setet ga støtte, men ikke at sidevangene langs rygghøyde kjentes annerledes. Dog kjente jeg stor forskjell i ryggregionen helt nederst da den ga mye støtte der.

Sjanset på at det blir bedre enn de vanlige setene da jeg er glad i lårstøtte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA