Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakker for ID.4 GTX

Startet av ihaal, lørdag 01. mai 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

ihaal

Jeg har lagt til hengerfeste, designpakke+, førerassistentpakke+ også vurderer jeg komfortpakke+.

Ser jo at GTX, i motsetning til 1st som jeg har nå, inkluderer fire kraftige surrekroker for sikring av last i bagasjerom som standard. Er derfor litt i stuss om verdien av komfortpakke+ som inneholder variabelt bagasjeromsgulv, bagasjeromsnett og nettingvegg (bryr meg ikke veldig om 3-soners klimakontroll). I hvilke situasjoner er det viktig med denne pakken egentlig? Virker mye å betale 4200 kr hvis lasten uansett kan sikres godt med de medfølgende krokene.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Bjoris

#1
Hadde nok tatt den med for å kunne skille bagasjerommet fra kupeen, men enig i at prisen er litt høy da jeg ikke ser noe poeng med 3 sone, men ja, hadde vel tatt med. Skal en ha med seg lange gjenstander så er jo bagasjeromsnivåene greie å ha for å få flatt gulv,men i praksis blir den ståande i nederste posisjon alltid hos oss så da er det dyrt med 4000 for å kunne skille bagasjen. Så også at det er veldig liten avstand mellom hodetøtter og tak så mja, ikke krise at det mangler egentlig

hELgenen

Her er min "bestilling":

Førerassistentpakke +
Designpakke +
Svingbart tilhengerfeste
Infotainmentpakke +
Komfortpakke +
Lanseringspakke 19"​ sølv
Skvettlapper foran

Da er det kun setene igjen å vurdere.
Sliter veldig med å svelge manuelle seter på en slik utstyrt bil. Prisen for elektriske seter er jo hinsides også,samt at nakkestøtten er fast. Å betale nær 28k for dette føles feil,men det er også feil å ikke ha med el seter når det meste ellers er med. Får tenke hardt her kjenner jeg.
Mulig jeg blir så irritert på VW sine pakkeløsninger at hele bilen blir dumpet. Men å gå Q4 veien ser jeg blir vesentlig dyrere. Vanskelig dette.

Stikkkontakt

Sitat fra: hELgenen på lørdag 01. mai 2021, klokken 10:59
Prisen for elektriske seter er jo hinsides også,samt at nakkestøtten er fast. Å betale nær 28k for dette føles feil,men det er også feil å ikke ha med el seter når det meste ellers er med.

Du får:
-Seter som jeg syns ser mye bedre ut
-El.justering og minne
-Massasje
-Mer eksklusivt setetrekk
28 er drøyt, men ikke veldig. Har selv performanceseter i Jaguar som ikke er ulik disse. Jeg syns de er gode å sitte i og de ser fantastisk ut. Merprisen for en slik oppgradering er ikke lavere hos andre produsenter. Jeg vurderer osgå GTX. Blir i tilfelle med Sportpakke, Top-Sport seter og design- og lyspakke+.

Olemann

#4
Tenker litt likt som deg.  Dropper setene pga pris, og fordi de ser ut som det er såpass mye bøtte-preg/sidestøtte at de antagelig passer dårlig for lave personer, min kone f.eks. 
Selger sa at dersom man ikke tar Førerassistent+ så mister man mye av funksjonene som i dag finnes på ikke-max 1ST, bl.a. automatisk køkjøring, og det er noe jeg absolutt vil ha.
Tror også HUD blir mer og mer vanlig og etter hvert et krav, så tar med den og. 
Sport og senking vil jeg ikke ha, skal takle dårlig fjellveier også.

Komfortpakke tar jeg med, lei av at det flyter av ladekabler, overganger, spylerveske ++ i bagasjerom, nå blir det plass til alt under, rommet under på den vanlige er for lite til å ha plass til alt.

Blir det mer støy av glasstak enn vanlig tak?  Vet man da får med isolerte sidevinduer i pakken.

Sitat fra: hELgenen på lørdag 01. mai 2021, klokken 10:59
Her er min "bestilling":

Førerassistentpakke +
Designpakke +
Svingbart tilhengerfeste
Infotainmentpakke +
Komfortpakke +
Lanseringspakke 19"​ sølv
Skvettlapper foran

Da er det kun setene igjen å vurdere.
Sliter veldig med å svelge manuelle seter på en slik utstyrt bil. Prisen for elektriske seter er jo hinsides også,samt at nakkestøtten er fast. Å betale nær 28k for dette føles feil,men det er også feil å ikke ha med el seter når det meste ellers er med. Får tenke hardt her kjenner jeg.
Mulig jeg blir så irritert på VW sine pakkeløsninger at hele bilen blir dumpet. Men å gå Q4 veien ser jeg blir vesentlig dyrere. Vanskelig dette.

Chimp

Støy med glasstak varierer fra bil til bil. Feks jaguar støyer det mindre med panoramatak, og du får i tillegg bedre takhøyde. Mulig man er mer plaget med støy hvis takvinduet kan åpnes?

Limodriver

Jeg er skjønt enige med dere at prisen for elektriske seter er vesentlig overpriset. I 2021 er det snart ingen biler som leveres uten noen form for elektriske seter. Dette var standardutrustning på en del amerikanske biler av folkelig standard allerede på 70-tallet (f.eks Chevrolet Caprice Classic).

Det hjelper lite at prisen starter lavt når bilen da har en utrustning som ingen vil ha. Det er ikke mange ID4 GTX som er bestilt uten noe ekstrautstyr. I konkurransen mot andre leverandører som f.eks Hyundai, Kia, MG, Polestar, Ford, kinesere osv. tror jeg kampen vil tilspisse seg om kundene og VW vil trolig inkludere ekstrautstyr eller senke prisen på det.

Nå har ID4 AWD nyhetens interesse og det prøver nok Møller å kapitalisere på. Dersom en venter til utpå høsten med å kjøpe vil jeg tro selgerne er mye mer fleksible i forhold til pruting dersom prisen ikke allerede er endret. Slik det er nå virker det som de vet at de vil få en del bestillinger av de som "må" ha bil raskest mulig. Da jeg var innom Møller var selgerne mye mer opptatt av å se viktige ut mens de stirret inn i PC-skjermen. Intensiteten i stirringen virket som de kunne hale penger ut av skjermen for kunder var de ihvertfall ikke interessert i.

ihaal

#7
Vurderer å droppe både designpakke+ og komfortpakke+ og bare holde meg til hengerfeste og førerassistentpakke+. Da blir ikke mellomlegget ned til 1st mer enn rundt 70-80 000 litt avhengig av hva jeg får solgt den for (men får til gjengjeld 100 hestekrefter ekstra, firehjulsdrift, Matrix-lys, el-bakluke, 360-kamera, blindsonevarsling, travel assist, ekstra kroker i bagasjerommet keyless, trådløs lading, osv), men bør kanskje prøvekjøre en Max med HUD og pano-tak for å sjekke hvor kjekt det er i praksis før jeg bestemmer meg. Frister jo litt med både HUD og pano-tak, men er noe med å holde kostnadene nede... Tenker også litt at når elektriske seter ikke er aktuelt bør man, med tanke på videresalg, kanskje ikke krysse av for altfor mye luksusutstyr for øvrig hvis man ikke nødvendigvis planlegger å ha bilen altfor lenge.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 01. mai 2021, klokken 11:17
Jeg vurderer osgå GTX. Blir i tilfelle med Sportpakke, Top-Sport seter og design- og lyspakke+.

Lyspakke+ - kan ikke se at jeg fikk med meg noe på konfiguratoren - trodde at alle GTX ble levert
med matrix, men jeg kan ta feil. Får høre med selger til uka.

Litt trist dette med lakkeringen nede på døren - både jeg og fruen synes det så mye bedre ut uten  - og jeg kan tillegge at det er mye mer praktisk. Så da ble det ekstra kroner på skvettlapper foran også.


ihaal

Designpakke+ kalles design og lyspakke+ i en av prislistene så vidt jeg har skjønt. Matrix er standard.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Stikkkontakt

Sitat fra: hELgenen på lørdag 01. mai 2021, klokken 13:17
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 01. mai 2021, klokken 11:17
Jeg vurderer osgå GTX. Blir i tilfelle med Sportpakke, Top-Sport seter og design- og lyspakke+.

Lyspakke+ - kan ikke se at jeg fikk med meg noe på konfiguratoren - trodde at alle GTX ble levert
med matrix, men jeg kan ta feil. Får høre med selger til uka.

Matrix er standard. Design- og lyspakke+ inneholder glasstak, sota ruter og støyisolerende sideruter foran.

hELgenen

Ok. La inn designpakke+ og mener det lå glasstak i den..Det er i alle fall noe som skal med før kontrakt event. Skrives

Ulv

Sport+, vet noen om den er senket? Jeg vil selvfølgelig ikke ha senket lightSUV. Pakken kommer med DCC...
Jeg har DCC på Passat alltrack, og der fungerer det faktisk overraskende bra!
2018 e-Golf
2016 Passat Alltrack

Olemann

Vanskelig å spå om hva som blir "må ha" om noen år.  Tror nok HUD vil ta av etter hvert og bli forventet.  Glasstak er jeg usikker på, både pga ulike behov og støy.  Har man ofte noen bak i bilen er det kjekt, men for de foran har det mindre betydning.
Effekten av støydempende sideruter er jeg usikker på, er vel dette på MAX, noen som har sammenlignet støy med 1ST?
Ville i alle fall tatt mørke ruter bak om jeg droppa designpakken.  Bilen kler dette.
Synd med lakken helt ned, mer praktisk nå med den sorte ulakkerte.
El seter burde vært mulig på std setene også, men tror nok at mange synes det er greit at den ikke har det når alternativet er disse GTX bøttesetene, de er mindre egnet til alle typer mennesker (bl.a. de som er så lave at de får skuldrene fram pga sidestøttene)

Sitat fra: ihaal på lørdag 01. mai 2021, klokken 13:09
Vurderer å droppe både designpakke+ og komfortpakke+ og bare holde meg til hengerfeste og førerassistentpakke+. Da blir ikke mellomlegget ned til 1st mer enn rundt 70-80 000 litt avhengig av hva jeg får solgt den for (men får til gjengjeld 100 hestekrefter ekstra, firehjulsdrift, Matrix-lys, el-bakluke, 360-kamera, blindsonevarsling, travel assist, ekstra kroker i bagasjerommet keyless, trådløs lading, osv), men bør kanskje prøvekjøre en Max med HUD og pano-tak for å sjekke hvor kjekt det er i praksis før jeg bestemmer meg. Frister jo litt med både HUD og pano-tak, men er noe med å holde kostnadene nede... Tenker også litt at når elektriske seter ikke er aktuelt bør man, med tanke på videresalg, kanskje ikke krysse av for altfor mye luksusutstyr for øvrig hvis man ikke nødvendigvis planlegger å ha bilen altfor lenge.

Chimp

HUD tror jeg er litt hver sin smak. Jeg synes det er irriterende støy. Ville ikke tenkt at det er must på en bil som skal selges om 3-4 år. Lenger frem enn det blir det uansett umulig å spå noe. Førerassistansepakke ville jeg valgt, og mørke ruter. Ellers mener jeg man kan droppe resten
Kanskje greit å ha hengerfeste fordi det er så dyrt å ettermontere for neste eier, men det er også noe med å kjøpe til seg selv og ikke nestemann

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA