Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

NIO ES8

Startet av nilka, fredag 30. april 2021, klokken 15:04

« forrige - neste »

BubbaJoFet

Sitat fra: andy99 på fredag 18. juni 2021, klokken 08:49
Mener og ha sett at priser kommer i september.
Tror nok prisene vil bli under iX, men over BYD tang, så 649?
Det som blir spennende for min del er prisstruktur for bil uten batteri og hvilken pris det blir for batterileie og hvilke alternative batteristørrelser det vil være tilgjengelig.
Etter hva jeg kan forstå, blir bilene kun å få tak i med 100 kWh batteri i begynnelsen, 150 kWh batteriet kommer med ET7 på nyåret. En kan leie 150 kWh selv om en har kjøpt bilen med 100 kWh i en periode ved behov eller oppgradere BaaS avtalen som helhet eller i perioder om en trenger ett større batteri. Mulig 70 kWh batteriet kommer på sikt, men trenger vel litt mer utbygget batteribyttenettverk om en skal kjøre BaaS med det i hverdagen. Har en 11 eller 22 kW lader hjemme, tror jeg ikke BaaS med bytte er pri 1.

Har prøvekjørt bilen og likte den veldig godt. Overraskende lettkjørt gitt størrelsen og vekten, med høy komfort. NIO har droppet hanskerom til fordel for fotskammel og liggesete, gjør at det enkelt å sette seg inn i passasjersetet foran og virket som ett bra kompromiss.

elektro

I denne videoen er det ikke lett for de fleste av oss å forstå et ord, og mannen kan umulig være særlig høy, men jeg liker likevel det jeg ser av bakseter og bagasje her. Savner bare delingsnett.
https://www.youtube.com/watch?v=PTIEJozenEY

MERK: Videoen er datert 18. januar 2019, så den nærmer seg tre år, og det kan være gjort større endringer/forbedringer. Men dette er et godt utgangspunkt synes jeg.

Usikker på om 6 eller 7-seter som her gir mest mening? Har normalt bare to barn på 6 og 8 år bak, men har i grunn savnet å kunne ha med ett eller to barn til. Ev. én eller to voksne. Sju personer blir sjelden aktuelt, men fem eller seks pluss hundebur kan bli det. :) Er baksetet bredere enn i e-tron quattro?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hELgenen

Jeg ser at prisstrukturen på denne skal ligge ett hakk over Audi.
Det overrasker - trodde kanskje de ville ligge noe lavere. Noen endelige priser har jeg ikke sett, kun  uttalelser på nettet der sjefen sjøl sier bilen skal ligge over Audi pris.

Kilde : https://topelectricsuv.com/news/nio/nio-overseas-launch-plan/

Hvordan de skal klare å omsette et nytt merke til den prisen er for meg en gåte - men mulig det er nok risikovillig kapital der ute.

Jeg hadde vel et lite håp om en liten priskrig nå som BYD tang er kommet, men vi får vente å se.

elektro

Jøss, det er i så fall mildt sagt interessant. Og skuffende.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

VoltWay

De må virkelig levere en god bil for å kunne selge i markedet som er dyrere enn Audi. Nå kan en Audi fort bli dobbelt så dyr med ekstrautstyr, så hva de mener med over Audi er ikke godt å si, men i det skiktet har Audi, Mercedes og BMW mye å stille opp med.

Men kanskje overrasker NIO og kommer seg inn i premiumsegmentet.

turfsurf

Sitat fra: VoltWay på mandag 23. august 2021, klokken 22:24
De må virkelig levere en god bil for å kunne selge i markedet som er dyrere enn Audi.
Ja, norske bilkjøpere er veldig merkelojale. De må by på noe veldig spesielt for å få folk til å betale mere enn for de etablerte premium merkene.

De som har kommet inn på markedet de siste årene har enten gjort det på pris eller fordi de har tilbudt noe som ikke fantes før.

Og BaaS er jeg skeptisk til om vil bli en suksess, i Norge liker vi å eie ting selv. Men i en elbil gir det mye mening.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

Vet vi om denne får matrix-lys av noen type?

Vi vurderer BYD Tang, men mangel på matrix kan bli nedtur fra i-Pace.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

BubbaJoFet

Har tvil på at NIO vil lanseres med 800k+ og priset mot E-Tron/EQC/i-Pace, men at de satser på premium markedet er uten tvil. En 5 meter SUV og en 5 meter sedan er ikke akkurat volumselgere i det norske markedet, uansett insentiver. Salg av ES6 og EC6 kan jeg ikke finne at er annonsert.

Ser ikke ut til at led lysene er av Matrix typen. Har forsøkt å finne komplett spesifikasjoner, men finner bare 2019, kinesisk versjon. Skal høre når jeg skal teste bilen på UAB event neste uke.

ctr46

Kan du se hvordan de har løst hengerfeste? Hatt Tesla model X før og det var kronglete.

Sikkert mange her som er spente på pris, åpning for bestilling osv så gjerne info om det også hvis mulig ;)

Sitat fra: BubbaJoFet på fredag 27. august 2021, klokken 21:13
Har tvil på at NIO vil lanseres med 800k+ og priset mot E-Tron/EQC/i-Pace, men at de satser på premium markedet er uten tvil. En 5 meter SUV og en 5 meter sedan er ikke akkurat volumselgere i det norske markedet, uansett insentiver. Salg av ES6 og EC6 kan jeg ikke finne at er annonsert.

Ser ikke ut til at led lysene er av Matrix typen. Har forsøkt å finne komplett spesifikasjoner, men finner bare 2019, kinesisk versjon. Skal høre når jeg skal teste bilen på UAB event neste uke.
.

BubbaJoFet

Sitat fra: ctr46 på søndag 29. august 2021, klokken 19:12
Kan du se hvordan de har løst hengerfeste? Hatt Tesla model X før og det var kronglete.

Sikkert mange her som er spente på pris, åpning for bestilling osv så gjerne info om det også hvis mulig ;)

Kan ikke si jeg har stor erfaring med hengerfester og hva som er kronglete, men siden det er spesifikt for det norske markedet er det lite trolig en smidig løsning. Kinesiske ES8 leveres ikke med krok. Men det er avtagbart hengerfeste som er "verste" løsning, ideelt er det innfellbart, aller helst semi/helt elektrisk?

Håper også på info om pris, serviceintervall, BaaS, lokasjon batteribytte, leveringstid, komplett teknisk spesifikasjon etc etc.

hELgenen

Skal NIO håndtere service selv slik som Tesla?
Føler det er litt vanskelig å svelge nykommeren når en ikke vet så mye om hvordan det blir å eie bilen.
Ut fra det jeg ser så er bilen stor og komfortabel. Forbruket har jeg null anelse om - men det kommer vel etterhvert.


Daniel_0007

TB har en liten gjennomgang av interiøret:
https://youtu.be/0lcQN1z25wY
Ser ut som er god plass men den tale roboten er litt creepy.
Hvis prisen hadde vært lik tang så ville vært røve kjøp men hvis det blir 700k+ så blir det litt verre.
Er den bedre enn audi og bmw? Kanskje men merket i grillen betyr fortsatt desverre mye for mange.
Model 3 2019 LR Rwd

stue

Tenker de priser til 599000. Samme som Audi gjorde med etron 50. Det ble regnet som et godt kjøp.


nilka

Skulle ønske du hadde rett men tror du er et godt stykke unna basert på prisen i Kina. Man får den kanskje til den prisen om man kjøper den uten batteri g heller går påbatterileie gjennom Baas.

stue

Bare tror det ligger langt inne å bruke særlig mye mer enn det på et kinesisk merke... ihvertfall sånn i starten. Tar jo år å bygge opp merkelojalitet.
Men blir spennende å se

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA