Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

NIO ES8

Startet av nilka, fredag 30. april 2021, klokken 15:04

« forrige - neste »

Radial

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:48
Sitat fra: andy99 på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:02
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. mai 2021, klokken 10:37
Nå har TB postet litt bilder av en norsk registrert ES8

https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/332204865134479
:+1:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=Ec45429

Nyttelast på 414 kilo er jo latterlig.

Misstenker dette ikke heeelt representerer produksjonsmodellen - denne mangler hengerfeste, og er bare 6-seter i tillegg.

414kg /6 = 69kg... Tror nordmenn flest må slanke seg mye da gitt 😄 og glemme bagasjen.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Daniel_0007

Sitat fra: Radial på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:06
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:48
Sitat fra: andy99 på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:02
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. mai 2021, klokken 10:37
Nå har TB postet litt bilder av en norsk registrert ES8

https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/332204865134479
:+1:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=Ec45429

Nyttelast på 414 kilo er jo latterlig.

Misstenker dette ikke heeelt representerer produksjonsmodellen - denne mangler hengerfeste, og er bare 6-seter i tillegg.

414kg /6 = 69kg... Tror nordmenn flest må slanke seg mye da gitt 😄 og glemme bagasjen.

Er jo samme greia på Hongqi der er nyttelast på 470 uten fører
Model 3 2019 LR Rwd

hELgenen

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:15
Sitat fra: Radial på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:06
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:48
Sitat fra: andy99 på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:02
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. mai 2021, klokken 10:37
Nå har TB postet litt bilder av en norsk registrert ES8

https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/332204865134479
:+1:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=Ec45429

Nyttelast på 414 kilo er jo latterlig.

Misstenker dette ikke heeelt representerer produksjonsmodellen - denne mangler hengerfeste, og er bare 6-seter i tillegg.

414kg /6 = 69kg... Tror nordmenn flest må slanke seg mye da gitt 😄 og glemme bagasjen.

Er jo samme greia på Hongqi der er nyttelast på 470 uten fører

Jasså - en stoooor bil med plass til 1 person og bagasje....
Her har noen glemt å tenke

nilka

Altså dette er ikke den europeiske produksjonsmodellen men en bil som i første omgang skal brukes till opplæring av selgere og resteb av apparatet i NIO. Har fått beskjed om at de skal få begynne å kjøre dem fra 18. mai.
Det er totalt 2 biler registrert i Norge nå. Selger jeg snakket med at dette er den kinesiske modellen uten de endringene de gjør på den europeiske. Så tror heller ikke de skal ut til presse. Såvidt jeg hr skjønt kommer bilene som pressen skal få prøve i august.

Når det kommer til spesifikasjonene er det en del andre rariteter. Blant annet at den er firhjulsdrift med drift på 2 aksler men kun en motor når vi vet bilene hr to motorer. Med det sagt hr vi jo sett flere store biler med lav nyttelast. På 6-seter holder nok 414kg for de fleste, men håper jo vi skal opp på nivå med ID4 som er mellom 540 og 610kg.

Radial

Selv egenvekta til den der er skyhøy til å være en full-alu modell, den er nesten 200kg tyngre enn en TMX100.
Dette er nok ikke representativt for produksjonsmodellen til EU tror jeg.

7-seteren blir bare for 10åringer med slike nyttelaster 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

nilka

#20
Ja ser ut til at den vekta er høyere enn den egenvekten Nio oppgir på sine egne sider. Der er nemlig curb Weight 2425. Og på den gamle modellen 2460. Så om dette blir den vekta den får i Norge og resten blir nyttelast begynner det å hjelpe godt på. Da får vi jo på den nye modellen 600kg nyttelast. Det begynner å hjelpe. For da har du 100kg pr passasjer i 7 seteren og 120 pr i 6-seteren.

unik42

Sitat fra: hELgenen på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:21
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:15
Sitat fra: Radial på onsdag 19. mai 2021, klokken 13:06
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:48
Sitat fra: andy99 på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:02
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 19. mai 2021, klokken 10:37
Nå har TB postet litt bilder av en norsk registrert ES8

https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/332204865134479
:+1:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=Ec45429

Nyttelast på 414 kilo er jo latterlig.

Misstenker dette ikke heeelt representerer produksjonsmodellen - denne mangler hengerfeste, og er bare 6-seter i tillegg.

414kg /6 = 69kg... Tror nordmenn flest må slanke seg mye da gitt 😄 og glemme bagasjen.

Er jo samme greia på Hongqi der er nyttelast på 470 uten fører

Jasså - en stoooor bil med plass til 1 person og bagasje....
Her har noen glemt å tenke

Model Y.....kremt.....
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

nilka

Har nå snakka med noen av de i NIO Norge om dette og fått her er det

«Oppdatering på saken: Produksjonsbilene som kommer til Norge vil ha korrekt vekt på 2515kg på 6seter og 2530kg på 7seter inkl fører. Dvs at nyttelast blir 584kg på 6seter og 569kg på 7seter :)»

Så da hår vi over på at disse bilene isåfall vil bli noen av de med klart høyest nyttelast av elektriske personbiler.

unik42

MEB plattformen med 77kW/h batteri ligger på 600kg sånn omtrent.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

nilka

Sitat fra: unik42 på fredag 28. mai 2021, klokken 10:28
MEB plattformen med 77kW/h batteri ligger på 600kg sånn omtrent.

Det stemmer det. Har forsåvidt skrevet det litt høyere opp her også. 540-610 avhengig av modell og utstyr.
Poenget mitt er uansett at når du kommer rundt 100-120kg pr passasjer så er det ikke så er ikke nyttelasten like stor utfordring lenger.

daktari

Stadig vekk står det en ES8 i Nydalen på formiddagen. Diger bil, litt sånn XC90 omtrent.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Radial

Skulle gjerne visst prisnivået de legger seg på, om dette er ett rimelig alternativ til iX feks.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

andy99

Mener og ha sett at priser kommer i september.
Tror nok prisene vil bli under iX, men over BYD tang, så 649?
Det som blir spennende for min del er prisstruktur for bil uten batteri og hvilken pris det blir for batterileie og hvilke alternative batteristørrelser det vil være tilgjengelig.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Radial

649 blir en ganske dum pris hvis det er regjerings-skifte (mva), så ideelt burde de lagt seg på 599 ala Tang egentlig.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA