Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee lader nr 2, lastdeling og app

Startet av Hrc, fredag 30. april 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

Hrc

Har anskaffet Easee-lader nr 2 og fått dem koblet opp ihht instruks (https://youtu.be/7eFJM5MwBjE). Den ene boksen har to LED-lamper tent (master) og den andre har en LED-lampe. Lading og lastdeling fungerer som det skal.

Men jeg klarer ikke å få opp lader nr 2 i appen. Skal dette skje automatisk, eller må jeg legge til "nytt produkt" i appen? Har prøvd å legge til nytt produkt, men får feilmelding.

Sense

Hei, jeg kan dessverre ikke besvare ditt spørsmål, men jeg vurderer samme ladeboks selv, så jeg har et par motspørsmål ! :)
Har man mulighet til å måle forbruket gjennom appen?
Kan man regulere strømstyrken gjennom appen også? Krever det et abonnement å være påkoblet med appen?

(Jeg spør fordi jeg har et hus som skal leies ut på ukesbasis der jeg tenkte å montere en ladeboks.)

Twingo

Sitat fra: Hrc på fredag 30. april 2021, klokken 10:06
Har anskaffet Easee-lader nr 2 og fått dem koblet opp ihht instruks (https://youtu.be/7eFJM5MwBjE). Den ene boksen har to LED-lamper tent (master) og den andre har en LED-lampe. Lading og lastdeling fungerer som det skal.

Men jeg klarer ikke å få opp lader nr 2 i appen. Skal dette skje automatisk, eller må jeg legge til "nytt produkt" i appen? Har prøvd å legge til nytt produkt, men får feilmelding.

Du må legge til "nytt produkt" manuelt og må ha klistremerke med serienummeret og PIN koden klar.

SitatHar man mulighet til å måle forbruket gjennom appen?
Kan man regulere strømstyrken gjennom appen også?

Ja, appen måler forbruket og lager en ovesikt per måned/år.
Ja, man kan også justere strømstyrken gjennom appen.
Så langt jeg forstår, kreves kun "abonnement" med Easee (gratis) for å bruke tidsstyrt lading.
Dersom man kobler Easee Equalizer til HAN porten i AMS strømmåleren i sikringsskapet og laderen og Equalizeren er i samme Wifi nettverket, kan man også la Equalizeren foreta en lastbalansering mot det resterende elektriske forbruket i huset.

Amatøren

Sitat fra: Twingo på fredag 11. juni 2021, klokken 07:16
Dersom man kobler Easee Equalizer til HAN porten i AMS strømmåleren i sikringsskapet og laderen og Equalizeren er i samme Wifi nettverket, kan man også la Equalizeren foreta en lastbalansering mot det resterende elektriske forbruket i huset.

Man må ikke ha WiFi tilgjengelig for at equalizer skal virke da den har også innebygget radiolink kalt EaseeLink™ for kommunikasjon mot lader.

Noe annet som også er fint er at Easee sin løsning ikke bruker skytjeneste fordi det er lokal kommunikasjon. Dermed virker den hvis Internett og eller skytjenesten er nede.

Sitat fra: EaseeKommunikasjon via EaseeLink™ direkte med Easee Laderobot
eller via WiFi.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA