Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De første kundesolgte mach-e er ankommet Norge

Startet av SintPåTesla, fredag 30. april 2021, klokken 09:49

« forrige - neste »

SintPåTesla


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: SintPåTesla på fredag 30. april 2021, klokken 09:49
Her er link til YouTube video av ankomsten. Jeg telte 541 biler. https://youtu.be/3Hn5TzfWYKE
Da er det håp for at forhandlerne også får noen demo biler på permanent basis ;)

Surfing69

Det ligger 6 stk ute på finn.no for flipping.
Ser ikke ut som det er så lett å få videresolgt disse til en høyere pris....noen prøver seg.  ;)

Virker ikke som Mach-e er så hot lenger?

Daniel_0007

Sitat fra: Surfing69 på fredag 07. mai 2021, klokken 10:03
Det ligger 6 stk ute på finn.no for flipping.
Ser ikke ut som det er så lett å få videresolgt disse til en høyere pris....noen prøver seg.  ;)

Virker ikke som Mach-e er så hot lenger?

Nei tror den lider litt av at man ikke har vp og taklast, virker mest som det er ford fantaster som kjøper denne. Er som tb sa når han testa den, den er ikke best på noe men sammenlagt så er det en bra bil men jeg tror mange blir litt skuffet når minus gradene kommer og rekkevidden går ned.
Model 3 2019 LR Rwd

telcontar

Jeg var veldig interessert i denne bilen og hadde reservert veldig tidlig. Blant de 10 første i Norge. Fikk prøvesitte ganske tidlig også, men de setene skuffet meg stort. Helt flatt og null sidestøtte, gode å sitte i, men når alt er flatt som en kirkebenk så funker det dårlig for min del. Ellers virker bilen bra, vp hadde vært fint. HF og taklast er ikke viktig for meg, så kunne levd med de begrensningene.

EV_Mor10

Disse bilene er ikke i landet enda, stort sett, og Ford har flere biler ekstra som kommer inn ganske snart til normal pris, så flere på Facebook som ikke gidder å sponse oppkjøperne.
Venter i spenning på min og gleder meg som et barn :)

hELgenen

Virker ikke som interessen er like stor lenger - mulig den vil ta seg opp når det kommer flere på veien.
Bilen gjør seg jo på veien.

Bilen falt dessverre rett gjennom for egen del  etter prøvekjøring  pga. følgende

1. De flate kirkesetene
2. Den oppførte seg urolig og ustabilt på glatt føre (2WD varianten)

At den ikke hadde VP tenkte jeg ikke over en gang - men det kan jo være at folk i Norge vegrer seg litt for biler uten VP.  Ellers ganske utrolig forsinkelse Ford har opplevd med å få levert ut bilene. Jeg var 100% sikker at veiene ville være oversvømmet av nye Mach-e til påske........

Thob

Bilen blir vel for dyr ift konkurrenter. Når det gikk an å reservere disse fantes det ikke noe særlig med konkurrenter men det gjør det nå, og da faller de litt igjennom mot disse. Jeg reserverte tidlig, min bil er visstnok i Belgia nå. Skal ikke ha den, men Ford vil overta den dersom jeg ikke tar den ut og selger den selv. Basert på markedet nå så virker det ikke som det er noe særlig flippemulighet for denne (rwd LR )

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#8
Sitat fra: Thob på fredag 07. mai 2021, klokken 13:15
Bilen blir vel for dyr ift konkurrenter. Når det gikk an å reservere disse fantes det ikke noe særlig med konkurrenter men det gjør det nå, og da faller de litt igjennom mot disse. Jeg reserverte tidlig, min bil er visstnok i Belgia nå. Skal ikke ha den, men Ford vil overta den dersom jeg ikke tar den ut og selger den selv. Basert på markedet nå så virker det ikke som det er noe særlig flippemulighet for denne (rwd LR )

Tviler på at det blir flippemulighetene på denne (i likhet med mange andre); nå kommer det stadig flere modeller fra flere produsenter slik at utvalget og tilgangen av elbiler aldri har vært større.
Ford Motor Norge / forhandlerne har beholdt fabrikkbestillingene på alle bilene selv om kunder har kansellert sin reservasjon/kontrakt med forhandler; dermed er det er mer enn nok av Mach-e etter at de som har beholdt reservasjon/kontrakt har fått sine biler.
Sannsynligheten er større for at det blir et "kampanjesalg" av MY21 lagerbiler før MY22 modellen kommer på tampen av året med noen små forbedringer her og der. (MY=Model Year)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA