Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Schneider Ev-link med rare sikringer?

Startet av Brisken, torsdag 29. april 2021, klokken 20:57

« forrige - neste »

Amatøren

#15
Her er den (switchen) montert.

Kontaktene peker nedover og ikke så lette å se.

Ser du noe der Brisken?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Brisken

Takker for svar, testet via switch og uten hell, det står
"Manufacturing use only" i instruksjonsboken for min lader om den rj45-porten.

Jeg tror du har rett i at min boks ikke har mulighet for oppkobling/konfigurering med nettverkskabel.
Lurer på om jag skulle kontakte Schneider for å bekrefte.

Hovedspor nå er som nevnt enten 20A-ladekabel eller å få satt den i "power limitation mode" som den skal ha funksjon for ihht intruksjonsboken.

Redd at laderen er "for dum" til å akseptere 20a-kabel.

Er for lading på hytte dette, angrer litt på at jeg var gjerrig og ikke gikk for Easee först som sist slik jeg har hjemme. Men fikk denne nokså rimelig på finn så bare jeg får löst det nå så går det jo, kjekt å lære seg litt mer om dette og.


Amatøren

Å regulere med ladekabel skal alle ladere gjøre for ellers kan man jo få svidd/brent kabel med for stort strømtrekk hvis bilen vil ha/kan ta 32 A.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Brisken

Sitat fra: Amatøren på torsdag 13. mai 2021, klokken 21:06
Å regulere med ladekabel skal alle ladere gjøre for ellers kan man jo få svidd/brent kabel med for stort strømtrekk hvis bilen vil ha/kan ta 32 A.

Ja riktig, men jeg forstår det slik at noen ladere "regulerer" ved å ikke virke i det hele tatt med for lav speccet kabel, istedenfor å nedjustere strømstyrken. Men tenker jeg skal pröve det uansett

Brisken

Yey, det fungerer, kjøpte biltema 20A-kabel og nå lader jeg på 4,2kW.

Raskt nok og bra dimensjonert ifht sikringene på hytten.
Takk for hjelpen allesammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA