Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Polestar 2 - bytte av setebelter  (Lest 1260 ganger)

LMason

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Polestar 2 - bytte av setebelter
« på: Torsdag 29. April 2021, klokken 13:22 »
Jeg har en Polestar 2 PP. Jeg skulle gjerne ha byttet setebelter med non-PP. Er det noen rundt
her som som kan være interessert i å gjøre byttet? Holder til i Oslo. 

PM.

luciafani

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Polestar 2 - bytte av setebelter
« Svar #1 på: ſøndag 20. Juni 2021, klokken 08:50 »
Har du spurt hva en slik bytte vil koste?

HelectriC

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1173
    • Vis profil
Sv: Polestar 2 - bytte av setebelter
« Svar #2 på: Mandag 05. Juli 2021, klokken 12:01 »
Jeg leste om noen på FB som byttet til gule PP belter og betalte 12000 for det. Gir sikkert en pekepinn for hva det vil koste. Husk at de må kodes om på verksted også, ikke bare å skifte selv.
Polestar 2

Autodidact

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 77
    • Vis profil
Sv: Polestar 2 - bytte av setebelter
« Svar #3 på: Torsdag 22. Juli 2021, klokken 00:25 »
Sitat
Husk at de må kodes om på verksted også, ikke bare å skifte selv.

Har aldri hørt noe slikt før, og hadde ikke i utgangspunktet hatt noen betenkeligheter med å bytte — om jeg hadde hatt PS2, nå.

Utdyp gjerne litt ...

Håkon

sjokomelk

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1901
    • Vis profil
Sv: Polestar 2 - bytte av setebelter
« Svar #4 på: Torsdag 22. Juli 2021, klokken 08:55 »
Det er elektronikk og pyroteknikk i beltestrammerne. Så du kan ikke bare bytte rundt på ting uten å fortelle bilen at du har skiftet de ut, og at systemet må lære seg de nye delene. Ellers vil du få lys i airbag-varsellampen i dashbordet, og i en kollisjon er det ikke sikkert at beltet vil strammes sånn som det skal.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17