Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

hELgenen

Kanskje du skulle prøve å sette deg inn i følelsene til denne konkrete DNB ansatte når den får vite at en youtuber refererer til samtalene denne hadde. Det er ikke greit selv om navn bosted ikke nevnes. Den ansatte prøvde bare å gjøre jobben sin. Jeg kan bare forestille meg hvordan den DNB ansatte må føle gitt at vedkommende ser videoen. Denne vet jo godt hvem Bjørn referer til. En bør definitvt ikke referere til konkrete samtaler og harrselere mot en person som kan kjenne seg igjen. I alle fall ikke der vedkommende er en ordinær ansatt kundebehandler. Det er rett og slett ufin oppførsel i mine øyne og kan i verste fall føles støtende for den som rammes.

paalsen

Slapp av litt a! Får være måte på å føle seg #krenket på andres vegne for noe slikt. Han identifiserer ingen og det går ikke ann for den jevne seer å identifisere denne personen heller.  Så dette er helt innafor og ikke noe å ta på vei for.

Jalla

Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. mai 2021, klokken 20:32
Kanskje du skulle prøve å sette deg inn i følelsene til denne konkrete DNB ansatte når den får vite at en youtuber refererer til samtalene denne hadde. Det er ikke greit selv om navn bosted ikke nevnes. Den ansatte prøvde bare å gjøre jobben sin. Jeg kan bare forestille meg hvordan den DNB ansatte må føle gitt at vedkommende ser videoen. Denne vet jo godt hvem Bjørn referer til. En bør definitvt ikke referere til konkrete samtaler og harrselere mot en person som kan kjenne seg igjen. I alle fall ikke der vedkommende er en ordinær ansatt kundebehandler. Det er rett og slett ufin oppførsel i mine øyne og kan i verste fall føles støtende for den som rammes.
Der synes jeg du overdriver, og jeg tror en kundebehandler fint tåler dette. Vedkommende opplever sannsynligvis lagt kraftigere stoff ansikt til ansikt. "Teslabjørn" dummer seg totalt ut med denne videoen, og viser nesten litt Line Andersen takter.

Vaduz

Jeg lo godt da TB snakket om at han ikke tror det er mange i Norge som ikke vet hvem han er looool det var manglende selvinnsikt. Har merket det i kommentarfeltet på hans egne videoer at han siste årene har vært nedlatende, sarkastisk og bastant, med et stort og noe skjørt ego. Klart å holde det unna videoene for det meste, men ramlet litt utpå med den DnB videoblogg ja! Fremdeles beste EV youtuberen synes jeg.

trykkertor

En annen ting, men litt på siden. Jeg gikk rimelig for lei en håndfull YouTubere jeg fulgte som pådro seg Covid-19 og plutselig skulle bruke det i 3-4 av videoene sine.
Da tenkte jeg, gidder ikke å sitte her å se en voksen mann være syk, synes synd på seg selv, og filme seg selv.
Måtte ta en pause fra diverse abonnement jeg hadde da.

Tenker vi må bare bli flinkere til å sile hvilke videoer vi ser og hvilke vi hopper over.
Så merker YouTuberne på antall klikk/views hva vi er interessert i.

Ingeniøren

#35
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 25. mai 2021, klokken 00:05
En annen ting, men litt på siden. Jeg gikk rimelig for lei en håndfull YouTubere jeg fulgte som pådro seg Covid-19 og plutselig skulle bruke det i 3-4 av videoene sine.
Da tenkte jeg, gidder ikke å sitte her å se en voksen mann være syk, synes synd på seg selv, og filme seg selv.
Måtte ta en pause fra diverse abonnement jeg hadde da.

Tenker vi må bare bli flinkere til å sile hvilke videoer vi ser og hvilke vi hopper over.
Så merker YouTuberne på antall klikk/views hva vi er interessert i.

Synes det var greit å se hvor syk man faktisk er med Covid. Greit at man ikke dør men mange sliter med senskader og sykemeldinger som går over år. Det gjelder også topptrente idrettsutøvere som ikke kommer tilbake der de var. Dette vil vi se når det verste er over - nå drukner det i det som verre er.

Tenk på det dere som fester vilt om dagen for det er jo ikke farlig, man dør jo ikke av det når man er ung etc. Selv om det tydelig er vanskelig går det an å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp - dere bidrar til at smitten vandre til folk som kan dø av det eller bli syke for livet :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

goggo

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 25. mai 2021, klokken 00:05
Tenker vi må bare bli flinkere til å sile hvilke videoer vi ser og hvilke vi hopper over.
Så merker YouTuberne på antall klikk/views hva vi er interessert i.

Her er jeg helt enig. Selv om vi abonnerer på en YT kanal så "må"  vi jo ikke se på alle videoene på denne kanalen bare for å finne noe å irritere oss over... 
Jeg har noen kanaler som jeg abonnerer på der jeg ser mest på offtopic videoene som vedkommende lager. Typisk eksempel for meg på dette er JerryRigEverything og MKBHD, og jeg merker at Teslabjørn begynner å komme i denne kategorien for meg også.


mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

stefse

Ikke er jeg bankmann og ikke har jeg sett videoen, og kommer sannsynligvis heller ikke til å gjøre det. Men generelt så er jeg litt oppgitt over den fast_ansatt kulturen vi har rundt lån her i landet, selv om du stiller med masse EK.
Som ufaglært/ung kan du jo bare bli fast ansatt som avisbud eller vasker, og låne ivei. (Eller du kan begynne å jobbe i slektningens firma på papiret, mens du i realiteten aldri disponerer disse pengene) Banken ser nesten helt blindt på denne parameteren, selv om lite i livssitasjonen tilsier at du går av med pensjon i den jobben.
Men en student, eller nyutdannet som må ta til takke med midlertidige jobber (og kanskje t.o.m synes det er helt greit), ikke har nubbsjans å få lån, og er henvist til leiemarkedet.
Samme med folk som har en jobb som innebærer mye reising, og kanskje har akseptert en lavere grunnlønn pga dettte, må finne seg i å få sine lånemuligheter sterkt avkortet.
Så mitt tips er starte eget firma, la inntektene hope seg opp der en periode, også ta det ut som "fast lønn" over den perioden kredittsbyråene vurderer på. Slik rente og eiendomsmarkedet har vært, og sannsynligvis kommer til å bli, er det bare en ting som gjelder, mest mulig lån, tidligst mulig, og lengst mulig.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA