Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla er miljøvinner .....sammenlagt dessverre ikke

Startet av Roy Aasen, onsdag 28. april 2021, klokken 18:51

« forrige - neste »

z4rd

Poenget er at det som har skjedd de siste månedene isolert sett ikke har hatt noe med miljø eller Bitcoin å gjøre til å begynne med.

Min hypotese er at Tesla oppriktig tenker at kryptovaluta har noe for seg - men i denne situasjonen har de nok gjort en både kortsiktig og langsiktig investering. De har dreid fokuset over til kryptovaluta for mange, men "svaret" in the long run er ikke nødvendigvis Bitcoin.

Tellus: Da tenker jeg at du også merker deg når store hedgefond og investorer "tipser" ulike finansaviser med den ene eller andre kjøp/salg-anbefalingen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

DagfinnN

Sitat fra: Tellus på torsdag 13. mai 2021, klokken 09:12
Hvis det viser seg at Tesla har dumpet Bitcoin i forkant av denne twitringen til Musk så er deg ganske alvorlig selv i USA vil jeg tro. I Norge ville det bli ansett som kursmanipulasjon.
Leser du bare overskrifter? Dette står i meldingen:
"Tesla kommer ikke til å selge noen Bitcoin. Vår hensikt er å bruke den til transaksjoner så snart den digitale gruvedriften går over til mer bærekraftig energibruk". Kritikk bør være velbegrunnet og ikke bare s.. kasting.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. mai 2021, klokken 09:55
Sitat fra: Tellus på torsdag 13. mai 2021, klokken 09:12
Hvis det viser seg at Tesla har dumpet Bitcoin i forkant av denne twitringen til Musk så er deg ganske alvorlig selv i USA vil jeg tro. I Norge ville det bli ansett som kursmanipulasjon.
Leser du bare overskrifter? Dette står i meldingen:
"Tesla kommer ikke til å selge noen Bitcoin. Vår hensikt er å bruke den til transaksjoner så snart den digitale gruvedriften går over til mer bærekraftig energibruk". Kritikk bør være velbegrunnet og ikke bare s.. kasting.

Vil nok tro at Tesla vil selge sine Bitcoin etterhvert. At de nå sier de vil beholde dem trenger ikke vare så lenge.
De kommer garantert ikke til å kunngjøre når de skal selge dem - for alt vi vet kan de ha solgt dem allerede og byttet dem inn i etherum og vært med på prisjaget der...

Electric cars in Norway

#63
Nei, Elon har nok ikke dumpet sine Bitcoin. Han er ikke typen til å gjøre slikt.

Dogecoin derimot er fallende....

Så han på Saturday night live.... Elon er helt konge :+1: :+1:

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA