Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid ev6

Startet av elhansen, onsdag 28. april 2021, klokken 14:22

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: moby666 på tirsdag 17. august 2021, klokken 16:45
Tror du blander litt nå, det er den grå elefant fargen som er kul på KONA, det er den mørkegrå som GJEEEESP.


Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 11:32
Angående metallic-lakk. Standardfargen skal ikke være tillegg for, selv om det er metallic-lakk.

Tilsvarende på Kona da den kom. Den gørrkjedelige (i mine øyne) sementgråe fargen er metallic, tro det eller ei, men er altså inkludert. Det er kun tillegg om man velger annen farge enn standardfargen.
Hver sin smak. Derfor presiserte jeg at det var "i mine øyne".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 22:43
Sitat fra: moby666 på tirsdag 17. august 2021, klokken 16:45
Tror du blander litt nå, det er den grå elefant fargen som er kul på KONA, det er den mørkegrå som GJEEEESP.


Sitat fra: RJK på tirsdag 17. august 2021, klokken 11:32
Angående metallic-lakk. Standardfargen skal ikke være tillegg for, selv om det er metallic-lakk.

Tilsvarende på Kona da den kom. Den gørrkjedelige (i mine øyne) sementgråe fargen er metallic, tro det eller ei, men er altså inkludert. Det er kun tillegg om man velger annen farge enn standardfargen.
Hver sin smak. Derfor presiserte jeg at det var "i mine øyne".
Må si at trenden med grunningsgrå biler er noe av det minst pene jeg ser. Så du er ikke alene RJK

VoltWay

Grå biler generelt er fantastisk kjedelig å se på uansett hvordan de ser ut. Det gremmes over at både produsenter og kunder har fått det for seg at alle bilene skal være grå.

Limodriver

Jeg må si meg enig i at biler i en eller annen shade of grey fra hvitt til sort er kjedelig. Ingen tør å velge noe annet. Derfor synes jeg om ikke annet "grunningsgrå" biler om ikke annet er et friskt pust i gråtoneskalaen der en henter frem farger som var veldig populære for 40-50 år siden.

Tilbake til topic. Dere som har signert kontrakt nylig. Når blir leveringstidspunkt estimert til?

Phuc

Sitat fra: Limodriver på onsdag 18. august 2021, klokken 16:11
Tilbake til topic. Dere som har signert kontrakt nylig. Når blir leveringstidspunkt estimert til?
Tidligst februar/mars 2022 for GT-line hvis du bestiller nå, ble jeg fortalt av en venn som spurte forhandler for en uke siden.
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

Tesla88

https://insideevs.com/news/533554/kia-ev6-coming-august2021-sales/

3760 biler på vei til europa, mest sannsynligvis er dette kun bakhjulstrekkbiler og biler til prøvekjøring hos forhandler.

Øyvind.h

Min skulle komme i oktober, så det er lov å håpe på noen kundebiler :)
Men i dagens marked er det sikkert ikke det.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ProsjektX

SitatInformasjon om leveringssituasjonen for EV6

Nå nærmer det seg muligheten for å prøvekjøre nye Kia EV6!

De første bilene er snart i Norge og vi forventer at de fleste av våre forhandlere vil ha mottatt sin demonstrasjonsbil i første uke av november. Om ikke lenge har du muligheten for å se og prøvekjøre Kia EV6.

Produksjonstakten har dessverre ikke vært så høy som fabrikken hadde forespeilet oss i starten, men produksjonen øker uke for uke. Likevel er produksjonen fortsatt uforutsigbar. Uforutsigbarheten skyldes hovedsakelig materiellmangel som halvledere, og ringvirkninger fra Coronapandemien.

De fleste kunder som har bestilt EV6 Exclusive RWD (2 hjulstrekk) vil kunne forvente å få sin bil i år som forespeilet. Når det gjelder kunder som har bestilt GT Line, er det for tiden uavklart hvor mange biler som vil komme til Norge i år. Svaret på dette har vi først i starten av november, når siste båt som kommer til Norge før årsskiftet, har gått fra Korea.

Alle GT Line som er bestilt per nå, forventer vi vil bli levert senest 1. kvartal 2022.

2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Takk for oppdatering. Jeg har ikke fått noe på epost fra Kia.
Ser ut til at det blir litt som for Ioniq 5. RWD har forhandler bestilt og fått tak i en del av som ikke er allokert, og i hvert fall i OK antall.
4wd er noe en kan få neste år, antakelig. Men produksjonstallene matcher jo ikke reservasjons/bestillingstall. Spent på om min tidlige reservasjon av EV6 4wd faktisk gir tidlig levering eller ei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tesla88

Tidspunktet for din reservasjon vil være avgjørende for når du får din bil, som det står i eposten fra kia fra april.
De som reserverte bil 26. april og skrev kontrakt innen 15. mai er prioriterte kunder, slik jeg tolker den eposten.

Tesla88


Tai

Noen som vet hva leveringstiden er for et topp utstyrt bil bestilt nå?

Trond
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Hei  bestillte GT Line etter å ha satt meg på liste noen minutter etter forhåndsbestillingen i april.
Ikke hørt noe enda. Helt tydelig Kia kun Leverer EV6 ) med bakjulstrekk først. bestiller du bakjulstrekk i dag kutter du en lang kø. Ikke de KIa informerte om tidligere i år.

neffets

Bestilte EV6 GT-line i går. Forventet levering Q3 2022  ::)

thomasez

Da får du kanskje en 2023-modell med forbedringer og helt nytt infotainmentsystem ifølge ryktene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA