Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y utsatt – kan komme fra Kina

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 27. april 2021, klokken 17:14

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sikkert jeg som husket feil pris  :)  Sånn med eller uten gebyrer etc

Randomrex

Jeg må nesten spørre om dette med vinterhjul igjen. Det var kanskje ikke mulig å bestille dette? Hva koster dette?

En annen ting, hvordan vet jeg om jeg om jeg får med Autopilot - Den til 29.000? Jeg tror ikke jeg hadde der valget da jeg reserverte i 2019... hmm.

Otkristo

Sitat fra: Randomrex på fredag 09. juli 2021, klokken 18:11
Jeg må nesten spørre om dette med vinterhjul igjen. Det var kanskje ikke mulig å bestille dette? Hva koster dette?

En annen ting, hvordan vet jeg om jeg om jeg får med Autopilot - Den til 29.000? Jeg tror ikke jeg hadde der valget da jeg reserverte i 2019... hmm.
Basic Autopilot var inkludert den gangen i 2019.
Ser jeg var optimistisk og bestilte full selvkjøring til 50 000kr 🤣

Rosstopher

Sitat fra: Randomrex på fredag 09. juli 2021, klokken 18:11
Jeg må nesten spørre om dette med vinterhjul igjen. Det var kanskje ikke mulig å bestille dette? Hva koster dette?

En annen ting, hvordan vet jeg om jeg om jeg får med Autopilot - Den til 29.000? Jeg tror ikke jeg hadde der valget da jeg reserverte i 2019... hmm.

Like greit at man ikke får bestilt vinterhjul i konfiguratoren, så blir jeg ikke fristet til å bestille fra Tesla bare fordi det er enkelt. Tar det hos tredjepart og sparer litt.

Alle bilene som konfigureres nå har Autopilot. Den til 29k er EAP.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

thorerik

Noen som har begynt å lete etter båten med biler og vet når den ankommer?  8)

Rosstopher

Sitat fra: thorerik på fredag 09. juli 2021, klokken 18:29
Noen som har begynt å lete etter båten med biler og vet når den ankommer?  8)

Tenker dere at det kommer en båt i august med biler til de som har bestilt for lenge siden og en båt til i september med bil til de som bestiller nå?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Thob

Sitat fra: Rosstopher på fredag 09. juli 2021, klokken 18:48
Sitat fra: thorerik på fredag 09. juli 2021, klokken 18:29
Noen som har begynt å lete etter båten med biler og vet når den ankommer?  8)

Tenker dere at det kommer en båt i august med biler til de som har bestilt for lenge siden og en båt til i september med bil til de som bestiller nå?

Jeg tipper det kommer flere båter ja. Ser at alle europeiske land har sept som leveringsdato ved bestilling idag, og det må nødvendigvis bety at det må komme flere båter siden det nok er ganske mange tusen biler det er snakk om.
Men hvorvidt alle de som reserverte tidlig får bil først, eller om det bare blir tilfeldige utleveringer, det gjenstår å se. Jeg tipper det siste, altså en som bestiller idag kan være heldig å få bil før en som bestilte i 2019 F.eks.

Otkristo

Sitat fra: Rosstopher på fredag 09. juli 2021, klokken 18:48
Sitat fra: thorerik på fredag 09. juli 2021, klokken 18:29
Noen som har begynt å lete etter båten med biler og vet når den ankommer?  8)

Tenker dere at det kommer en båt i august med biler til de som har bestilt for lenge siden og en båt til i september med bil til de som bestiller nå?
Her er bilene stilt opp i Shanghai og klar for transport til havnen.
Tipper disse kommer i september. Bilene som kommer i august er allerede klar for lasting i havnen. «Overfarten» er  3-4 uker fra Shanghai til Europa.

Thob

Sitat fra: Otkristo på fredag 09. juli 2021, klokken 19:12
Sitat fra: Rosstopher på fredag 09. juli 2021, klokken 18:48
Sitat fra: thorerik på fredag 09. juli 2021, klokken 18:29
Noen som har begynt å lete etter båten med biler og vet når den ankommer?  8)

Tenker dere at det kommer en båt i august med biler til de som har bestilt for lenge siden og en båt til i september med bil til de som bestiller nå?
Her er bilene stilt opp i Shanghai og klar for transport til havnen.
Tipper disse kommer i september. Bilene som kommer i august er allerede klar for lasting i havnen. «Overfarten» er  3-4 uker fra Shanghai til Europa.

Kult! Er dette bildet tatt nå? Så en deonevideo for 3-4 uker siden som hadde tilsvarende mengde biler så hvis dette bildet er nytt er det nok en last på vei allerede ja

emurof

Kan det være at Tesla ønsker at de som har eksisterende bestillinger inne til den gamle og lavere prisen får biler fra Kina fordi Model Y fra Berlin kommer til å koste dem mer å produsere i starten?

Så blir de nye batteriene tilbudt de som har bestilt til dagens høyere pris.

emurof

#280
Sitat fra: Randomrex på fredag 09. juli 2021, klokken 18:11Jeg må nesten spørre om dette med vinterhjul igjen. Det var kanskje ikke mulig å bestille dette? Hva koster dette?

En annen ting, hvordan vet jeg om jeg om jeg får med Autopilot - Den til 29.000? Jeg tror ikke jeg hadde der valget da jeg reserverte i 2019... hmm.

Vinterhjul kommer sikkert som valg nærmere levering.

Standard Autopilot (med AutoSteer og Traffic-Aware Cruise Control) følger med alle biler. Det er Enhanced Autopilot med ekstra funksjonalitet (som Summon og automatisk filskift) du eventuelt betaler ekstra for.

Trultefan

Spent på hvor performance kommer fra. «Tidlig 2022». Har inne bestilling til go'pris
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Sandvika

Sitat fra: Rosstopher på fredag 09. juli 2021, klokken 18:18
Alle bilene som konfigureres nå har Autopilot. Den til 29k er EAP.
Mener du at det det nå er forskjell på AP som ligger på bestillingen og EAP i konfigurator? Nå har Tesla aldri vært kjent for å holde ting oversiktelig, men de skal gidde å plukke ut "navigate on autopilot" fra pakka er vel litt søkt?


makki

Sitat fra: emurof på fredag 09. juli 2021, klokken 19:30
Sitat fra: Randomrex på fredag 09. juli 2021, klokken 18:11Jeg må nesten spørre om dette med vinterhjul igjen. Det var kanskje ikke mulig å bestille dette? Hva koster dette?

En annen ting, hvordan vet jeg om jeg om jeg får med Autopilot - Den til 29.000? Jeg tror ikke jeg hadde der valget da jeg reserverte i 2019... hmm.

Vinterhjul kommer sikkert som valg nærmere levering.

Standard Autopilot (med AutoSteer og Traffic-Aware Cruise Control) følger med alle biler. Det er Enhance Autopilot med ekstra funksjonalitet (som Summon og automatisk filskift) du eventuelt betaler ekstra for.

Fått email fra Tesla idag:

Du vil får en epost fra Tesla med hvordan du går frem for å bekrefte levering av din Tesla Model Y. Her vil det også bli mulighet å legge til vinterdekk.




Rosstopher

Sitat fra: Sandvika på fredag 09. juli 2021, klokken 19:32
Sitat fra: Rosstopher på fredag 09. juli 2021, klokken 18:18
Alle bilene som konfigureres nå har Autopilot. Den til 29k er EAP.
Mener du at det det nå er forskjell på AP som ligger på bestillingen og EAP i konfigurator? Nå har Tesla aldri vært kjent for å holde ting oversiktelig, men de skal gidde å plukke ut "navigate on autopilot" fra pakka er vel litt søkt?

Autopilot er inkludert. EAP har vel NoA og autoparkering og noe mer (summon?) til 29k. FSD koster det dobbelte og har skiltgjenkjenning++. Sjekk konfiguratoren.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA