Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y utsatt – kan komme fra Kina

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 27. april 2021, klokken 17:14

« forrige - neste »

vwp931

Levering fra September på nettsiden nå. Ingen oppdatering av den Tyske siden, så ser ut til at Norge får MIC før MIG model Y.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Magnus Hansen

#196
Se der, ja. Men ingenting som tilsier egen kø for disse bilene? Leveranser er bare fremskyndet ved at de bestemt seg for å ikke vente til Berlin er klar. Som da antageligvis er ytterligere forsinket. Så jeg leser det som de tar unna hele Europakøen tidlig høst

Ps det står det samme på tyske siden nå

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: vwp931 på fredag 09. juli 2021, klokken 07:25
Levering fra September på nettsiden nå. Ingen oppdatering av den Tyske siden, så ser ut til at Norge får MIC før MIG model Y. ...

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Samtidig har Performance utgaven fått "leveranse tidlig 2022" slik at den blir forbeholdt Berlin produksjon.

elhansen

Men er det noen som har endringer inne på sin bestilling? Burde det stått noe der? Vurderer om jeg skal bestille en til, men taper slik jeg leser det 1000,- hvis jeg synes pris på hengerfeste er for drøy...Da å vente på min egentlige bestilling?


nosi1202

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 09. juli 2021, klokken 07:28
Se der, ja. Men ingenting som tilsier egen kø for disse bilene? Leveranser er bare fremskyndet ved at de bestemt seg for å ikke vente til Berlin er klar. Som da antageligvis er ytterligere forsinket. Så jeg leser det som de tar unna hele Europakøen tidlig høst

Kanskje med unntak av de som har reservert/bestilt 7-seter-alternativet?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Magnus Hansen

#200
Sitat fra: Frissy på fredag 09. juli 2021, klokken 07:30
Men er det noen som har endringer inne på sin bestilling? Burde det stått noe der? Vurderer om jeg skal bestille en til, men taper slik jeg leser det 1000,- hvis jeg synes pris på hengerfeste er for drøy...Da å vente på min egentlige bestilling?

Din «egentlige» bestilling blir nå en kinabygd Y. Hvis det da er en vanlig LR du har bestilt. Hvis du ønsker tysk Y må du avbestille og bestille igjen ut på høsten. Dette er i alle fall min tolkning. Vi får høre om det er noe offisielle uttalelser fra Tesla Norge i dag.

elhansen

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 09. juli 2021, klokken 07:53
Sitat fra: Frissy på fredag 09. juli 2021, klokken 07:30
Men er det noen som har endringer inne på sin bestilling? Burde det stått noe der? Vurderer om jeg skal bestille en til, men taper slik jeg leser det 1000,- hvis jeg synes pris på hengerfeste er for drøy...Da å vente på min egentlige bestilling?

Din «egentlige» bestilling blir nå en kinabygd Y. Hvis det da er en vanlig LR du har bestilt. Hvis du ønsker tysk Y må du avbestille og bestille igjen ut på høsten. Dette er i alle fall min tolkning. Vi får høre om det er noe offisielle uttalelser fra Tesla Norge i dag.

Skjønner. Ja jeg lurte på å bestille en til.... for jeg trenger bil helst i høst... Men da kommer det gjerne noe idag?

turfsurf

Vil tro eksisterende LR bestillinger blir endret til september (eller kanskje august?).

Har heldigvis bestilling inne på P, har ingen interesse for MIC Y.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: Frissy på fredag 09. juli 2021, klokken 08:05
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 09. juli 2021, klokken 07:53
Sitat fra: Frissy på fredag 09. juli 2021, klokken 07:30
Men er det noen som har endringer inne på sin bestilling? Burde det stått noe der? Vurderer om jeg skal bestille en til, men taper slik jeg leser det 1000,- hvis jeg synes pris på hengerfeste er for drøy...Da å vente på min egentlige bestilling?

Din «egentlige» bestilling blir nå en kinabygd Y. Hvis det da er en vanlig LR du har bestilt. Hvis du ønsker tysk Y må du avbestille og bestille igjen ut på høsten. Dette er i alle fall min tolkning. Vi får høre om det er noe offisielle uttalelser fra Tesla Norge i dag.

Skjønner. Ja jeg lurte på å bestille en til.... for jeg trenger bil helst i høst... Men da kommer det gjerne noe idag?

Har man fulgt med på bestillingsiden så har jo pris og leveringstidspunkt forandret seg noen ganger. Men det står jo ikke noe om hvor bilen er produsert. Fra Tesla sitt ståsted så er dette samme bilen som har blitt utsatt flere ganger, men nå blitt fremskyndet. Derfor skjønner  jeg ikke hvorfor vi som er i kø skulle miste den plassen. Men jeg ville tro denne fremskyndingen blir plukket opp av mediene og de får inn en uttalelse fra Tesla

elhansen

#204

[/quote]
Har man fulgt med på bestillingsiden så har jo pris og leveringstidspunkt forandret seg noen ganger. Men det står jo ikke noe om hvor bilen er produsert. Fra Tesla sitt ståsted så er dette samme bilen som har blitt utsatt flere ganger, men nå blitt fremskyndet. Derfor skjønner  jeg ikke hvorfor vi som er i kø skulle miste den plassen. Men jeg ville tro denne fremskyndingen blir plukket opp av mediene og de får inn en uttalelse fra Tesla
[/quote]

Jeg tar gjerne en bil fra Kina.. og kanskje heller enn en tidlig fra Tyskland. Men vil gjerne ha hengerfeste. Har det på min opprinnelige bestilling, og derfor så får vi kanskje vente å se utover dagen?

Magnus Hansen

Når det gjelder hengerfeste så var vel ikke det noe opsjon man har kunnet velge på Y? Eller husker jeg feil? I USA kan man bestille med bilen for $1000 eller ettermontere for $1200

DeepFu

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 09. juli 2021, klokken 08:32
Når det gjelder hengerfeste så var vel ikke det noe opsjon man har kunnet velge på Y? Eller husker jeg feil? I USA kan man bestille med bilen for $1000 eller ettermontere for $1200
Det har blitt kommunisert at "det blir å ordne seg" for tidlige reservasjonsholdere. Regner med hengerfestene blir montert ved klargjøring i Europa. Det er tross alt Westfalia som leverer til TM3 i alle fall, og regner med de bruker samme leverandør til TMY.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Otkristo

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 09. juli 2021, klokken 08:32
Når det gjelder hengerfeste så var vel ikke det noe opsjon man har kunnet velge på Y? Eller husker jeg feil? I USA kan man bestille med bilen for $1000 eller ettermontere for $1200
Kjøp/montering av hengerfeste kan gjøres etter levering av bil.

Magnus Hansen

Jeg leser nå at hengerfeste ble en opsjon på Y etterhvert. Men ikke fra begynnelsen. Nå er det «borte» igjen. Logisk om det ble montert før levering, men da burde det vært ennopsjon på bestillingsiden

Hrc

Rekkevidden er vel den samme som alltid - 505km? Er det LG-batterier i TMY MIC? Mener å sett høyere WLTP på MIC?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA