Enig med Vidar her, bedre å kjøpe fra privatperson fordi du kan se an selger og dermed vurdere hvordan bilen er blitt holdt. På en slik bli ville jeg sett etter tegn i annonsen som tydet på at selger er over gjennomsnittet opptatt av hvordan den bilen behandles, som rustbehandling, lakkforsegling, aldri vasket i maskin, gummimatter, osv. Hvis man drar hjem til selger får man også raskt et inntrykk av om vedkommende er ryddig og ordentlig.
Jeg synes også det er viktig at batteriet ikke er ladet til 100 % for ofte, har inntrykk av at bilene er på 100 % konstant hos forhandler.
At prisen er bedre ved privatsalg er bare en bonus så lenge produktet er greit innenfor garanti/reklamasjonstid. Nå kjenner ikke jeg Tesla spesielt godt, men det bør ikke være så mange slitedeler som bør byttes på en M3 med mindre km-stand er veldig høy. Så NAF-test hadde jeg ikke giddet, men selvsagt en grei kjøretur og god inspeksjon for bulker, steinsprut, osv.
Jeg er selv litt i tenkeboksen for en M3 og inntrykket er at kvalitetskontrollen før utlevering er dårligere enn den bør være. Tenker derfor det er best med en brukt så man slipper styret med garantiutbedringer ved nysalg som det ser ut som mange må gjennom. Godt tips fra Waddy forresten, det har ikke jeg tenkt på.