Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

My Renault App

Startet av Zoe ZE50 eier, mandag 26. april 2021, klokken 18:43

« forrige - neste »

Zoe ZE50 eier

Hadde min Renault Zoe ZE50 hos Motorforum for 2 oppdateringer den 14. april. De hadde noen problemer så halve dagen gikk for å oppdatere.  Fikk låne bil, så fin service. Da jeg kom hjem så fungerte ikke appen, og jeg trodde kanskje dette var en server feil hos Renault.  Etter noen dager tok jeg kontakt med verkstedet som opplyste at de hadde fått beskjed om at appen ikke fungerte og var programerings problemer i appen.
Har etter dette oppdatert appen med en oppdatering som lå i  Apple app store uten at det hjelper.  I appen er alle data om eier og vin nummer på plass så det er ikke der problemet ligger.

Noen andre som har tilsvarende problemer med My Renault, og eventuelt har løst problemet?

Svein_H

Jeg har slitt med My Renault siden jeg kjøpte bilen ny for 3 år siden, og fant ut at det enkleste var å bare gi f... Bilen i seg selv er bra, men de app-greiene de prøver å lage er totalt fucka opp, så jeg har valgt å se helt bort fra appstyringen og heller gjøre det manuelt, så slipper jeg å bli irritert hver gang det ikke fungerer.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Zoe ZE50 eier

Enig i at appen ikke er å stole på.  Men tidligere har den i hvert fall hatt kontakt med bilen når den lader og vist soc% under lading, som er kjekt å ha. Har heldigvis Zaptec lader med god app som viser Kwh når den lader.

My Renault viser nå ingenting fra bilen. Skulle tro at en bilprodusent som Renault hadde klart å lage en app som fungerer.

Får henge på Motorforum da dette er et greit hjelpemiddel, spesielt når en bor i blokk, så en slipper å løpe ned X antall etasjer til carport for å for eks å forvarme bilen.

minibiti

If you got a full update of the software in the car, you probably need to pair the car and the app on your phone again.
Did you try that?
Did you try to log out and in again?
Or even remove the car from your My Renault account and add it again then pair with the car again?
To pair the app and the car, you need to be in the car, with the car "off". Then the car will display a code you will need to enter in the app.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe ZE50 eier

Thanks.
I loged out went to the car and loged in again, got conected to the car, and noe everything works. Starter preheating and works fine. On updated app preheating now works for 10 minutes, so thats better than the 5 minutes earlier.

Motorforum should have told me this, so I will inform them, since there must be many cars getting the new updates.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA