Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sammeltråd diagnosehard-/software Th!ink

Startet av bcx238h, mandag 26. april 2021, klokken 18:26

« forrige - neste »

bcx238h

Hei folkens!

Etter å ha gått gjennom de 50 sider med rundt 1000 tråder pluss elbilwiki, synes jeg at det er mange låse tråder i lufta som burde vel samles i én tråd, ikke sant.
Slike hovedtråder finnes jo i alle slags forumer som dreier seg om programvarer o.l.
Dermed kunne man konsentrere seg på bare "tilbud" i en tråd UTEN noen form for diskusjon eller brukerstøtte. Det kan tas opp utenfor hovedtråden.

Naturligvis vil jeg tro at det er færre og færre som kommer til å ha behov for det, men uten å samle kunnskapen på en plass, vil det bli vanskelig i framtida å opprettholde interesse i Th!ink-biler og lyst til å kjøpe en, når man ikke ha de nødvendige duppeditter.

Håper denne idéen blir likt av flere...  ;D

cra

Det er vel nettopp dette elbilwiki.no er ment brukt til. "Kalde harde fakta" uten noe støy, men selvsagt med mulighet for å linke til diskusjoner f.eks. i dette forumet dersom det er hensiktsmessig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bcx238h

#2
Skjønner den...

...men dessverre er jo (Th!nk)-lenkene døde - de fleste i hvert fall.

Derfor hadde det vært interessant med litt mer "forum-intern" informasjon som vedlikeholdes "bedre"...eller i hvert fall en oppfordring til å oppdatere "elbilwiki".

---

Hvem kan ellers hjelpe videre med å få anskaffet hard- og software til diagnose av Th!nk?

cra

Jeg tror nok forum er dårligere for å ta vare på info over lang tid. Tråder fader ut etterhvert som det kommer nytt, og problemstillingen med lenker vil være nøyaktig den samme. Sjekka lenker på vannpumper for Think Classic, og de er som du sier døde. Det hadde de vært om det lå i forumet her også (noe de sikkert også gjør, men det er ofte vanskelig å finne igjen noe i forumet desverre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mohpet

Jeg tenker at det er en asset med et slikt åpent og ikke-styrt forum; terskelen for folk for å legge inn spørsmål, kommentere, svare opp og gi tips er veldig lav. Dermed får man inn mye kompetanse siden mange bidrar. I tillegg har forum kraftige søkefunksjonen så det er mulig å søke opp emner, selv om de ligger på tvers av flere tråder. Nå har vel uansett det meste av Think diskusjoner flyttet seg til Think Facebook siden. Men oppdaterte Wiki sider med fungerende lenker, det er fint.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

bcx238h

Sitat fra: mohpet på onsdag 28. april 2021, klokken 23:11
...Nå har vel uansett det meste av Think diskusjoner flyttet seg til Think Facebook siden...

Er det flere grupper, eller bare den engelskspråkelige "The Think-Tank"?

mohpet

Ja, det var FB gruppen The Think-Tank jeg tenkte på.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

bcx238h

Sitat fra: mohpet på torsdag 29. april 2021, klokken 20:10
Ja, det var FB gruppen The Think-Tank jeg tenkte på.

Ja, det er en spennende gruppe. Det finnes faktisk en del mer dokumentasjon på demmes sida enn på elbilwiki.
Noe av det mest spennende er nok det Think-Chademo-prosjektet. We will see...

cra

Sitat fra: mohpet på onsdag 28. april 2021, klokken 23:11
Nå har vel uansett det meste av Think diskusjoner flyttet seg til Think Facebook siden. Men oppdaterte Wiki sider med fungerende lenker, det er fint.

Facebook er jo den dårligste platformen av alle når det kommer il å finne igjen ting seinere. Jeg er med i noen grupper for ulike hobbyer jeg driver med, og det er bortimot håpløst å finne igjen noe selv om jeg vet at jeg så det for bare litt siden. Den enkleste måten å finne det på er å gå i media-lista og skumme over bildene (dersom det var bilde/video i innlegget), men selv det tar tid og er utrolig tungvindt. Søkeopplegget er en vits.

Men for all del; dersom man har en ide som kan gjøre det enklere å finne igjen informasjon så er det jo fritt fram å sette igang. Jeg gir herved tillatelse til å kopiere/legge inn alt jeg måtte ha skrevet om Think både her i forumet og i elbilwiki. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)


bcx238h

Siden det ikke finnes en "enkel" vei til å få tak i diagnoseprogramvarer til Think, lurte jeg på om noen kan gi en hint hvordan man får tak i fe. CHAS pluss konf.filer?

:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA