Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterikasse

Startet av III, tirsdag 27. april 2021, klokken 10:54

« forrige - neste »

III

Noen som har en batterikasse eller vet hvordan man får tak i en ? eu-kontroll stoppet bilen og kassen må byttes pga for mye rust
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

worry

Er den for mye ødelagt? Et plateverksted burde enkelt kunne fikse det. Vanlig rustjobb.
Men alle cellene må ut. Det er en jobb som krever litt kunnskap.

Totalt sett ganske mange arbeidstimer. Jeg har gjort det. Men om du må betale et verksted, så blir det fort for dyrt.
Kontakt meg om du trenger "howto".
Think lithium

mohpet

Hva med å finne en delebil hos en hugger el.l. og bruke derfra?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

Sitat fra: worry på tirsdag 27. april 2021, klokken 13:01
.
Men alle cellene må ut. Det er en jobb som krever litt kunnskap.

Totalt sett ganske mange arbeidstimer. Jeg har gjort det. Men om du må betale et verksted, så blir det fort for dyrt.


Aha, da misforsto jeg. Trodde det var batteriboks nedi batterikassen, men om det er enkeltceller nedi der så er jo jobben stor ja. Ikke bare å finne en tom batterikasse.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

worry

Kanskje misforsto vi begge to. :-)
Men jeg tipper det gjelder hele hovedkassa. Ikke uvanlig feil.
Elbilmekk har reparert mange kasser, så vidt jeg vet, og vet hva som må til. Spør om pris.
Think lithium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA