Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har dere fått tilbud på Q4 e-tron?

Startet av PMV, søndag 25. april 2021, klokken 21:59

« forrige - neste »

PMV

Hei,


Kan dere dele hva var innholdet i det og pris? Mulig å få noe rabatt? Eller innbakt utstyr a la varmepumpe? (latterlig at denne ikke er med på en premium bil, Møller!) Vet dere om bilen selges bra?
2022 Q4 50

frankb

Lurer på det samme :) Siden 50 ikke er på konfiguratoren, og virker som om det er oppdateringer på prisene på utstyret hele tiden så føler det er vanskelig. I tilegg har jeg forsøkt å kontakte flere men får ikke svar tilbake.

Chimp

De gir ikke rabatter eller innbakt utstyr. Kun til de med storkundeavtale.

Mulig det går an å prute seg til noe senere, men pr nå er etterspørselen altfor høy til at de skal gidde å selge med rabatt.

hELgenen

Sitat fra: Chimp på mandag 26. april 2021, klokken 12:30
De gir ikke rabatter eller innbakt utstyr. Kun til de med storkundeavtale.

Mulig det går an å prute seg til noe senere, men pr nå er etterspørselen altfor høy til at de skal gidde å selge med rabatt.

Har storkundeavtale - ikke hørt en dr... angående rabatter. Spurte konkret og fikk beskjed om at de hadde fått beskjed fra høyeste hold å gi null. Dette var i alle fall det jeg fikk høre.

Slik det er nå så frister egentlig ikke bilen lenger da utstyrslisten blir for omfattende for å få "min" bil - mao. den blir for dyr sett opp mot hva jeg mener den bør koste.
Får en følelse av at de nå vil melke markedet og siden utfallsrommet i pris for likt utseende biler er så vid frister det ikke å rulle rundt med en bil til 700k som ser ut som en til 500k for å si det på den måten.

Chimp

Så en på facebook som la ut pristilbudet sitt hvor vedkommende hadde storkundeavtale inne.
Så det bør være mulig hvis du kan vise til det.

Fikk ellers samme følelsen som deg. Ventet på denne bilen i 2 år, men de mistet meg på pris og tilvalg. Ved lansering kunne de nok kapret meg allikevel ved at denne hadde hatt bedre lanseringspakker som kun er tilgjengelig en gitt periode - slik VW har hatt med 1st og Max. Nå har rasjonaliteten tatt over og innsett at dette var en "liten" bil som ga lite for pengene med mindre man velger å kjøre på med en relativt ribbet versjon.

telcontar

Sitat fra: hELgenen på mandag 26. april 2021, klokken 13:17
Sitat fra: Chimp på mandag 26. april 2021, klokken 12:30
De gir ikke rabatter eller innbakt utstyr. Kun til de med storkundeavtale.

Mulig det går an å prute seg til noe senere, men pr nå er etterspørselen altfor høy til at de skal gidde å selge med rabatt.

Har storkundeavtale - ikke hørt en dr... angående rabatter. Spurte konkret og fikk beskjed om at de hadde fått beskjed fra høyeste hold å gi null. Dette var i alle fall det jeg fikk høre.

Slik det er nå så frister egentlig ikke bilen lenger da utstyrslisten blir for omfattende for å få "min" bil - mao. den blir for dyr sett opp mot hva jeg mener den bør koste.
Får en følelse av at de nå vil melke markedet og siden utfallsrommet i pris for likt utseende biler er så vid frister det ikke å rulle rundt med en bil til 700k som ser ut som en til 500k for å si det på den måten.

Gir de ikke rabatt i det hele tatt så er denne sterkt overpriset. Jeg sjekket spec for min konfig med edition one pakke, som havnet på 750k. Det er ikke langt opp til BMW iX40 eller andre konkurrenter som er et hakk opp i klasse. Fikk faktisk tilbud på en iX40 Fully charged til 742k, før vinterdekk dog.

daktari

Det kommer garantert rabatter på denne, som med alle Audier, så hvis de er gniene nå er det bare å vente til etter sommeren.
Import kan også bli gunstig da, siden denne vel kvalifiserer til Tyskernes miljø-bonuser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på mandag 26. april 2021, klokken 13:59
Det kommer garantert rabatter på denne, som med alle Audier, så hvis de er gniene nå er det bare å vente til etter sommeren.
Import kan også bli gunstig da, siden denne vel kvalifiserer til Tyskernes miljø-bonuser.

Et godt poeng - dette er sikkert rett på lager biler i Tyskland - noen måneder før de kommer til oss som importbiler.

MrUnderhill

Har fått snakket med en selger, og har fått satt opp ett tilbud. Men selgeren foreslår interiørpakke 4 - dvs. sportsseter i stoff.

Men jeg føler at en bil til over 600k bør ha skinnseter. Ser for meg at å selge en slik bil med stoff seter vil være vanskelig. Eller er jeg gammeldags?

PMV

Hei,

Tenker det samme som deg. Dette er jo ikke en VW Polo Trendline med 1.0 motor. Og tenker at ved eventuelt salg i fremtiden kan det fort bli sett som en ulempe. Dersom det blir en Q4 så for meg så blir det ikke stoffseter.
2022 Q4 50

e-Stig

Sitat fra: MrUnderhill på tirsdag 27. april 2021, klokken 10:50
Har fått snakket med en selger, og har fått satt opp ett tilbud. Men selgeren foreslår interiørpakke 4 - dvs. sportsseter i stoff.

Men jeg føler at en bil til over 600k bør ha skinnseter. Ser for meg at å selge en slik bil med stoff seter vil være vanskelig. Eller er jeg gammeldags?

Tror ikke det er stoff eller skinn som avgjør et eventuelt salg om noen år. Da tror jeg utstyr som varmepumpe, ryggekamera, stereoanlegg, matrix-lys og kanskje hengerfeste kan være mer avgjørende. Men man kjøper vel ikke bil til den neste eieren? Vi har to e-Golfer; en med skinn og en med stoff. Jeg kjører heldigvis den med stoff til daglig. Skinn er kaldere og hardere hele året her på våre kanter. Selv med sportsseter i e-Golfen synes jeg at jeg sklir frem og tilbake på skinnet.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Chimp

Tror e-Stig her har rett, ville ikke tenkt på det som en stor ulempe. Skinn har blitt mindre viktig enn før, da flere bilprodusenter og forbrukere ønsker alternativer til animalske produkter. Fake skinn har også blitt veldig bra, og holder seg i mange tilfeller bedre enn skinn. Men det kommer også an på stoffsetene, det er ugunstig med stoffseter hvis skitt samler seg i stoffet.

Jeg så egentlig for meg at man måtte opp på interiørpakke nr 7, ikke for å få skinn - men for å få sort taktrekk. Synes det ser ganske billig ut når taktrekk er lyst når resten av interiøret er sort, men det er mulig bare meg

Olemann

De beste tilbudene deles neppe offentlig.  Gode tilbud er ofte basert på relasjoner, og de kan jo ikke repeteres av andre. 
Dessuten, noen med de beste tilbudene er nok redd for (med god grunn) at deres tilbud kan bli brukt av andre til å presse sin forhandler.  Dette meldes raskt til tilbake til forhandleren til den som publiserte sitt tilbud, så er man ute av den gode relasjonen.... :D

PMV

Til info: fikk i dag beskjed fra lokal forhandler om at 50 quattro blir gjort tilgjengelig i konfiguratoren først i slutten av mai.
2022 Q4 50

Tafsern

Ikke glem at de aller aller fleste storkunderabatter er skattepliktige, og arbeidsgiver må betale arbeidsgiveravgift. Regler for dette kom 01.01.19 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA