Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i4 interiør

Startet av Sjokosaus, lørdag 24. april 2021, klokken 18:28

« forrige - neste »

Sjokosaus

BMW la altså ut bilde av i4 på Facebook, og dette bildet gir oss den beste muligheten til å se hvordan interiøret er. Første jeg legger merke til er at senterkonsoll er veldig lik men mangler den store girspaken, er for mørkt til å kunne se nøyaktig men da vil det være en Porsche-type girspak som vi allerede har sett fra X6 LCI spy-shots. Ellers er dashbordet med AC og de 8 programmerbare knappene er identisk til G20 3 serie. Skjermene som vi vet vil være overført fra iX, så dette er da annerledes fra 3 serien. Tror vi kan forvente at resten av interiøret er likt 3 serie, så dessverre ganske annerledes fra i4 konseptet :/
Liker elbiler

JorgenM

Det der kan like gjerne være en fossil 3-serie med i4 skall, akkurat som iX3 de viste frem var en X3 diesel.

Spyshots av i4 i kamo viser vel at den har buet skjerm som i iX.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sjokosaus

Sitat fra: JorgenM på lørdag 24. april 2021, klokken 19:30
Det der kan like gjerne være en fossil 3-serie med i4 skall, akkurat som iX3 de viste frem var en X3 diesel.

Spyshots av i4 i kamo viser vel at den har buet skjerm som i iX.
Ser ikke helt hva du synser til. i4 har helt annet roofline en 3 Serie og kroppen ville ikke passet. Men skal innrømme en feil. "Girspaken" fra 3 serie er borte, dette ligner X6 LCI spy-shots fra interiør som viser en mindre girspak som ligner veldig mye på det Porsche har.
Liker elbiler

Sjokosaus

Her er fullt BMW i4 interiør, skulle ønske BMW putta i den mindre gir skifteren som vi vet kommer snart.



Liker elbiler

telcontar

Ingen tvil om at bakluka er av typen 4-serie GC.

JorgenM

#5
Link til bilder:

https://www.press.bmwgroup.com/deutschland/photo/search/tag:9221/


EDIT: bildene fjernet igjen
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

kirky

Pent og endelig mer moderne fra BMW. Bortsett fra den girvelgeren, den ødela nesten alt... En vippebryter / hendel er mere enn nok på en elektrisk bil.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

No-name

Synes ikke denne skjermen var noe finn i det hele tatt.  Samme opplegg som i mange Mercedes biler. Synes de kunne vært mer innovative og lekne. Liker det faktisk mindre enn nyrene foran..

Vaduz

Rart at i4 blir så pen både utvendig og særlig innvendig, mens iX ser ut som en X7 utenpå med mors gamle velour innredede stue på innsiden, til og med trukket dashbordet. Kanskje verste innredning i 2021?

alda

Sitat fra: kirky på mandag 31. mai 2021, klokken 19:58
Pent og endelig mer moderne fra BMW. Bortsett fra den girvelgeren, den ødela nesten alt... En vippebryter / hendel er mere enn nok på en elektrisk bil.
De vil få med sig så mange som möjligt av de som kört fossil-BMW tidigare, derfor de väljer en sån girvelger? Såg en video på Youtube der en designingenjør från Tyskland næmnde flera gånger att de ville at fossilbilister skulle "känna sig igjen" i bilen. Sån blir det när dessa tyska bilfabrikantene skal lage elbilar....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

JorgenM

Skulle ønske interiøret var mer som på iX og i4-konseptet, men pent er det uansett mener jeg. Girspaken er helt grei. Slike spaker er jo ikke nødvendige på dagens fossilbiler heller, så at det skulle være enda mer unødvendig på elbiler er egentlig bare tull :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA