Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lenge siden ny oppdatering. Er det noe stort i vente eller bare lite som skjer?

Startet av Vesel, lørdag 24. april 2021, klokken 17:28

« forrige - neste »

model3pw

Fikk eeeeeendelig min 2 oppdatering av året idag.

Den tredje nyeste som er ute (2021.4.15.6) så håper den løser autopilot elendigheten jeg fikk med min forrige release.

At er mai måned og fått 2 updates er jeg ikke veldig imponert over. Tesla fanboys som skryter sånn av updates... Ikke imponert av dette så langt siden desember ihvertfall.

z4rd

Du er misfornøyd med 2 stk oppdateringer på 4 mnd? Det er 5. mai i dag. Den versjonen du sikter til har jeg hatt på min TM3 en kort stund nå. Er jo litt varierende rekkefølgen av hvilke biler det pushes ut til, bilen din er fordelt på en flåte og oppdateringer pushes ut batch-vis. Har du forresten på Advanced eller Standard på Software-innstillingene? Og står bilen din ofte koblet til WiFi? Slikt spiller også inn...

Ellers: Til forsvar av "Tesla fanboys", hvem enn det måtte være, så har det faktisk vært normalt med hyppigere oppdateringer tidligere... om de har vært kvalitativt bedre? Tja... i rykk og napp.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Tror juryen er ute, og har vært det lenge, om det virkelig har noen betydning hva som velges av Standard eller Advanced i Programvare. Satt den til Standard i hele desember som et eksperiment, og oppdateringene "haglet" inn med snitt 1 pr. uke. Fikk alle de som Teslafi rapporterte, og med 1, 2, 2, 0 dager etter "Days Of Discovery". Men tror ikke det er noen her som tør å la den stå i Standard permanent ....  ;)



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Fra bilen var ny:

Your 69 Software Updates

Average of 13 days between updates. Average of 4 days from version discovery to install.

It has been 21 days since your last update.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

model3pw

Sitat fra: z4rd på onsdag 05. mai 2021, klokken 19:54
Du er misfornøyd med 2 stk oppdateringer på 4 mnd? Det er 5. mai i dag. Den versjonen du sikter til har jeg hatt på min TM3 en kort stund nå. Er jo litt varierende rekkefølgen av hvilke biler det pushes ut til, bilen din er fordelt på en flåte og oppdateringer pushes ut batch-vis. Har du forresten på Advanced eller Standard på Software-innstillingene? Og står bilen din ofte koblet til WiFi? Slikt spiller også inn...

Ellers: Til forsvar av "Tesla fanboys", hvem enn det måtte være, så har det faktisk vært normalt med hyppigere oppdateringer tidligere... om de har vært kvalitativt bedre? Tja... i rykk og napp.


Har selvfølgelig på «Advanced» og tilkoblet Wifi. Det skrytes så veldig av disse oppdateringene på forum, youtube... synes 2 stk er LITE ja. Særlig når forrige versjon var elendig (autopilot buggy).

Forstår ikke hvorfor de ikke bare kan la de som bryr seg og absolutt vil bort fra en versjon om å oppgradere slik en kan på alt annet av telefoner, playstation, tver osv. De som ikke bryr seg kan spres utover om Tesla ønsker det, men oss andre burde få updates når de kommer. Hadde release cycles vært opp til meg ville jeg gitt hver eneste update ut til de av oss som har kjøpt FSD, som jo viser vi er litt eksta intr. i software.

Gammeldags og dårlig måte å lansere på å måtte irritere kunder ved å låse de som bryr seg til gamle versjoner.

sjokomelk

Jeg antar det jobbes for harde livet med å få ferdig alt det de sa skulle komme til jul. De klarte visstnok bare å få halvparten klart til en forsinka slipp til jul, og den fra uke 4 er vel bare til MCU2. Så det kan være at vi venter på versjon 11 eller at det jobbes med å lage en ny versjon som fungerer på tvers av MCU1, 2 og 3. MCU3 er de nye skjermene i refresh S/X.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ok67

Dukka opp ny oppdatering i dag, 2021.4.15.6, hadde 2021.4.12.2 tidlegare. 29 dagar sidan siste oppdatering.

(TM3 med FSD, oppgradert til HW3)
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

pers1

Sitat fra: ok67 på torsdag 06. mai 2021, klokken 13:16
Dukka opp ny oppdatering i dag, 2021.4.15.6, hadde 2021.4.12.2 tidlegare. 29 dagar sidan siste oppdatering.

(TM3 med FSD, oppgradert til HW3)

Samme hos meg ny oppdatering i natt, 2021.4.15.6, hadde 2021.4.12.2 tidligere. 29 dagar sidan siste oppdatering.
2021 Model 3 med FSD
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

geear

Sitat fra: model3pw på onsdag 05. mai 2021, klokken 19:41
Fikk eeeeeendelig min 2 oppdatering av året idag.

Den tredje nyeste som er ute (2021.4.15.6) så håper den løser autopilot elendigheten jeg fikk med min forrige release.

At er mai måned og fått 2 updates er jeg ikke veldig imponert over. Tesla fanboys som skryter sånn av updates... Ikke imponert av dette så langt siden desember ihvertfall.
Fikk ny sw i natt, og det var 78 dager siden sist. På 3,5 år har det vært det lengste mellom sw noen gang, så dette er ikke normalen. Har hatt en gang med 70 dager, men jeg tror det var da jeg holdt igjen selv pga kjente utfordringer med sw. Ellers har det vært mye tettere.


pjo

Fikk plutselig oppgradering på vår. Fra 48.37.1 til 48.37.2. Så ser ikke ut som det skjer så mye med HW3/FSD/MCU1.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

Motorwatt

Ser at det spekuleres i at man må ha "Oppgradering av Infotainmentsystemet" for å komme videre i oppdateringene.

https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment?redirect=no
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

Har en stygg følelse av at de også somler og trenerer tiden for bytte av eMMC brikken i alle MCU1 biler i et forsøk i å få flere til å kjøpe seg MCU2. Kanskje bare jeg som er blitt paranoid til Tesla service..  ::)

HKS

Sitat fra: Motorwatt på fredag 07. mai 2021, klokken 01:03
Ser at det spekuleres i at man må ha "Oppgradering av Infotainmentsystemet" for å komme videre i oppdateringene.
Det tviler jeg sterkt på.

Men, det er jo allerede mye funksjonalitet som kun fungerer på MCU2, og det kommer også til å dukke opp funksjonalitet som kun fungerer på MCU3...
Tesla Model 3 Long Range

model3pw

Fikk 3 oppdatering av året idag 2021.4.15.8, kun 10 dager siden forrige denne gang - mer i tråd med hva jeg ønsker. Ikke noe merkbart positivt eller negativt foreløpig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA