Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindusviskere etter skifte av frontrute

Startet av Motorwatt, søndag 09. mai 2021, klokken 11:50

« forrige - neste »

Motorwatt

Fredag fikk jeg ny frontrute etter etter en skade på E18. Det som virkelig overrasket meg er hvor bra automatikken på vindusviskere nå virker. Den gamle ruten hadde noe slitasje etter 50K km, men ikke noe mere enn ventet. I dag var det en blanding av yr og kraftig regn, og den tilpasset seg øyeblikkelig og korrekt mengden av vann. Fikk også nye viskere gratis, men de gamle ble byttet for bare 3-4 måneder siden. Kanskje Tesla bare tester automatikken på nye biler? Det ble foretatt en ny kalibrering, men vet ikke om denne også påvirker automatikken til vindusviskere.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Det er jo mange som får markant forbedring av å behandle ruten med aquafobisk middel, så ny rute OG kalibrering burde vel gi bedre effekt.

geear

Varer nok bare en liten stund, som med rain X eller andre hydrofobiske belegg.

Nye viskere etter 3-4 måneder var råflott, men de gjorde det vel fordi vi betaler det på forsikringen. Min X er nå 3,5 år og har fortsatt de originale viskerne...

Motorwatt

SitatNye viskere etter 3-4 måneder var råflott, men de gjorde det vel fordi vi betaler det på forsikringen.

Nye viskere, lånebil, og så mye man trenger av gratis spylevæske for ett år. Må være en lukrativ bransje....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

eeeerik

Jeg kjørte ca 40 mil i går i varierende regn, og synes også at vindusviskerne fungerte vesentlig bedre.

Har ikke bytt noe, men fikk installert 2020.48.37.2 for noen dager siden.

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA