Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 Instruksjonsbok?

Startet av Houseman, fredag 23. april 2021, klokken 16:07

« forrige - neste »

hELgenen

Når fikk du bil? Min forhandler sa at de sluttet med dette rett etter de første bilene var utlevert. Fikk min levert i starten av april

Løytnanten

For oss som går og venter på GTX kunne det jo vært interessant og lærerikt å bruke ventetiden til å lese oss opp på bruken av det nye kjøretøyet. Kanskje det åpner seg en mulighet for dette når leveransene av de første bilene starter?

Ledam

Enig. I den bilen jeg har nå ligger det en manual i hanskerommet. Den har aldri vært åpnet. Lastet ned manualen i pdf slik at jeg kan sjekke det jeg lurer på med en stor og lettlest skjerm og en liten forfriskning i varme og gode omgivelser innendørs. Kommer aldri til å sitte å fikle på en liten touch-skjerm når jeg skal et sted.
Ulempen med pdf er at det blir veldig mye informasjon. Har lastet ned en engelsk manual på over 400 sider. Får håpe at Møller koster på seg å lage en norsk versjon.   

Sid Spoiler

Her er elektronisk instruksjonsbok online.
Jeg finner den lettere å bruke enn den i infotainmentsystemet i bilen.

https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/no_NB

NB: Du må ha understellsnummeret ditt (VIN)
"I don't always overtake slow drivers, but when I do, I always turn my head to see if they look as stupid as they drive."

Ledam

Feilmelding når jeg forsøker å åpne den på PC hjemmefra.

Det finnes ikke noe innhold på det valgte språket. Velg et annet språk:


andre1980

Jeg forstår det slik at det ikke er fysisk instruksjonsbok pga at bilen blir OTA oppdatert. Den trykte brukerhåndboka vil derfor ikke være korrekt lenger.

Løytnanten

For å få tilgang til instruksjonsboken som er nevnt over her forsøkte jeg i dag å få oppgitt VIN-nr. på bilen jeg bestilte 21.05.

Her følger svaret fra selger: "Det er spesielle tider med store forsinkelser. Din nye bil har fortsatt ikke fått VIN-nummer, og produksjon ser fortsatt ut til å drøye utover høsten. Jeg beklager på det sterkeste, men kan gjøre veldig lite fra eller til.
Du hører fra meg så snart det begynner å bevege på seg."

Dette begynner å bli veldig kjedelig. Tror jeg kansellerer og heller ser i retning av en Mustang eller Y.

Sid Spoiler

Ser at det er stor forskjell på hvilke VIN man legger inn ja. Prøvde en del VIN fra Finn, men ingen gav noe innhold. Får håpe de får skikk på det snarest.
"I don't always overtake slow drivers, but when I do, I always turn my head to see if they look as stupid as they drive."

igniztion

Sitat fra: Ledam på onsdag 08. september 2021, klokken 20:24
Feilmelding når jeg forsøker å åpne den på PC hjemmefra.

Det finnes ikke noe innhold på det valgte språket. Velg et annet språk:

Det er feil i lenken. Riktig lenke https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nb_NO

Eventuelt velg ønsket språk i menyen oppe til høyre (på PC)
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Ledam

Dette var tynne saker. For eksempel står det dette om ryggekamera:

Ryggekameraet (Rear View) bak på bilen gir bedre sikt bakover og gjør det lettere å parkere.

Virker som om dette er nivået i on-line manualen. Det er ikke mye informasjon i dette.

Ledam

Er det noen som vet om det er kommet norsk instruksjonsbok som pdf-fil som kan lastes ned. Har lastes ned en tidlig versjon på engelsk, men lurte på om de ikke ha klar en norsk versjon nå?

 

Løytnanten

Hvordan får man tilgang til instruksjonsboken før man har fått bilen levert?

Robert Nilsen

Du må få tak i chassisnummer , først da er det mulig.

biggern

Dessverre er online manual ikke den beste.
Du kan benytte en annens GTX VIN nr. når du ønsker å se manual online.
Eksempelvis på Finn hvor biler er lagt ut for salg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA