Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger og dekk til I-Pace

Startet av Smelby72, torsdag 22. april 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

Smelby72

Hei  :D   Har akkurat kjøpt meg I-Pace SE black pack etter å ha hatt Tesla S og dama har BMW i3.   Gleder meg til å hente i morgen.   Har kun kjøpt med ett sett felger 20" sommerdekk.   Tenkte å bruke disse som vinterfelger.  Har dere noen erfaring med 22" dekk til Ipace ?  Må ha svarte felger da disse står best til bilen.  Anbefalinger ?    :)
Jaguar I-pace 2020
BMW i3

Tesla S  -  Solgt
BMW I3 - solgt

chargedup

Gratulerer med ny bil! Originale 22" blir lagt ut på finn innimellom til 35-50' ink dekk, men ser at de 2-3 som lå der for litt siden er borte nå.
Jeg har de originale 22" med carbon incert og de veier vel over 10kg mer pr hjul enn 18". Ser ekstremt bra ut på bilen! Rekkevidde lider noe, komfortmessig er det i mine øyne ikke så galt, men her har nok andre mer erfaringer/meninger.

Pleier å være endel som vil enten opp eller ned i størrelse på finn og facebook. Et innlegg på facebook gruppa genererer nok flere bilder, spesielt hvis du tenker uoriginalt.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Electric cars in Norway

#2
Sitat fra: Smelby72 på torsdag 22. april 2021, klokken 14:49
Hei  :D   Har akkurat kjøpt meg I-Pace SE black pack etter å ha hatt Tesla S og dama har BMW i3.   Gleder meg til å hente i morgen.   Har kun kjøpt med ett sett felger 20" sommerdekk.   Tenkte å bruke disse som vinterfelger.  Har dere noen erfaring med 22" dekk til Ipace ?  Må ha svarte felger da disse står best til bilen.  Anbefalinger ?    :)

Grattis, den er herlig den I-Pace SE black - og svarte felger er bare helt eye candy.

Selv har jeg opp gjennom årene hatt flere felger derfra, Megahjul på Kaldbakken i Oslo eller Moss og sist var det PH TURBIN felgene herfra - men de svarte på bildet som er  ZAX YNX er bare helt lekre.

Disse er hvertfall ikke så dyre ....  men ja du får nok andre og mye dyrere felger andre steder.

Men disse er tøffe. Se utvalget selv på lenken under. Bildet er derfra. Bare velg bil feks skriv inn reg nr eller  I-Pace SE black
og velg felg og detalj så ser du den felgen du liker best felgen din bil.

https://www.megahjul.no/nb/produkt/felger/YNX22910845B-VINTERFELG-ZAX-YNX-SATIN-BLACK-22X9-5-108-ET42-CB63-4-ROTARY-FORGED/271689-JAGUAR-I-PACE-ELECTRIC-18-UP

Smelby72

Takk for gode svar  :)   Ser megahjul har noen veldig spennende felger og ender da rundt 20k.   Stian  :)   
Jaguar I-pace 2020
BMW i3

Tesla S  -  Solgt
BMW I3 - solgt

Contango

Vinterfelgene er Jaguars standard 18' med dekk jeg synes er for slitte til vinteren, og jeg er usikker på om jeg skal investere i nye dekk til de felgene. En ting er det visuelle, men jeg mistenker at det pakker seg godt med snø i det designet og lurer på hvordan kjøreegenskapene med så mye profil er. Jeg grubler på om jeg skal hive/selge de og kjøpe 19' felger fra Megahjul som er mer åpne (19' som et kompromiss mellom effektivitet, kjøregenskaper og estetikk). Men går jeg for 19' må jeg opp i 255 bredde på dekkene, og da forsvinner litt av logikken? Det er også et spørsmål om dekk. Har Nereus på treern som jeg synes har fungert overraskende bra men ville ikke turt å sette de på Jaguaren (får kritikk for svake dekksider og 19' på Jaguar er høy profil). Det har Megahjul kontret med i fjor å introdusere Frigus EV3. Så vurderer det mot å bare kjøpe nye Conti CVC 7 på de gamle 18'. Noen med relevante erfaringer?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Tellus

Hvorfor må du opp i 255 bredde for 19´ felger ?
Ellers har Jaguar noen ganske fine 18 tommer felger. Sikkert svindyre.

Contango

Jeg så først og fremst på dekk i kombinasjon med noen rimelige felger hos Megahjul. Der er det nesten bare 255/55. Det finnes noe i 245/55 andre steder.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Tellus

Mener å ha lest om flere som har 235 dekk på 20 felger. Det er den komboen jeg har i hodet når jeg skal bytte ut mine 255 dekk. Synes 255 dekk er unødvendig brede for vinterdekk. Smalere dekk skal i prinsippet både gi mindre forbruk og bedre grep på glatt føre.

JorgenM

Min ble levert med 255/20 vinterdekk og 245/20 sommerdekk (pussig nok..)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Contango

#9
Jeg tenkte at 235 kanskje ble litt smalt på felger med 8 i bredde, men det går kanskje greit? Tesla S har standard 245 på sine originale 8 toms 19'. 18' Jaguar felgene er 7,5 i bredde og 235 dekk.
Om man skal til 20' og 235 er riktig høyde 55. Det er dekk å få i 235/55/20, men jeg har ikke kompetanse til å vurdere forskjellene i praksis mellom de og 255/55/19 (eller 245/50/20). 235 klarte jeg ikke å finne til 19'.
Edit: (Bortsett fra at jo smalere, jo bedre ift vannplaning og generelt grep på annet enn tørr vei).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA