Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

worntire

#105
Beklager at jeg skriver ikke på engelsk  :angel:

This was my experience so far

16th of April: ordered a black Model 3 SR+, standard tires
4th of May: SMS notifying me of mid-June Drammen delivery
End of may: Called Tesla and they said the car will arrive in Drammen on 11th of June, VIN 228XXX

I did not get a final delivery date yet though. Seems very last minute!

Expat

Jeg må si jeg har hatt svært lave forventninger til servicen hos Tesla. Derfor ble jeg veldig positivt overraska over å få melding fra dem i dag om at de kommer hjem til meg med bilen i neste uke! Tesla bomma altså med én dag på antatt leveringsdato som de opplyste meg om i April. Det var ikke så verst.

Det var altså en M3LR bestilt 13.4. Ikke inventory, blå, med hengerfeste, vin nr (fra kildekoden) 952xxx og bekrefta 614km-variant

Håper de fortsetter å overraske positivt i framtida også. (Ja, jeg har fortsatt litt lave forventninger når det kommer til fit&finish og annet mikkmakk som kan dukke opp framover)

worntire

Tip for those who haven't gotten their VIN yet :)

Log into tesla account
Go to the "Administrer" page
Press CTRL + U
Search for "LRW" for China model 3's or "5YJ" if you got a US one

Akira

Sitat fra: Expat på mandag 31. mai 2021, klokken 18:55
Jeg må si jeg har hatt svært lave forventninger til servicen hos Tesla. Derfor ble jeg veldig positivt overraska over å få melding fra dem i dag om at de kommer hjem til meg med bilen i neste uke! Tesla bomma altså med én dag på antatt leveringsdato som de opplyste meg om i April. Det var ikke så verst.

Det var altså en M3LR bestilt 13.4. Ikke inventory, blå, med hengerfeste, vin nr (fra kildekoden) 952xxx og bekrefta 614km-variant

Håper de fortsetter å overraske positivt i framtida også. (Ja, jeg har fortsatt litt lave forventninger når det kommer til fit&finish og annet mikkmakk som kan dukke opp framover)

Da er vi to. Veldig overraskende å få sms om utlevering hjemme hos meg selv.

Redbug

Det går fint! du skriver mye bedre engelsk enn hvordan jeg skriver norsk. det er et norsk forum, så jeg burde prøve å skrive på norsk :)

Jeg er enig med deg, kansjke det er siste øyeblikk fra Tesla, men det er vanskelig for oss som venter i flere måneder.. håper vi får levering snart.

Lykke til!

Sitat fra: worntire på mandag 31. mai 2021, klokken 18:37
Beklager at jeg skriver ikke på engelsk  :angel:

This was my experience so far

16th of April: ordered a black Model 3 SR+, standard tires
4th of May: SMS notifying me of mid-June Drammen delivery
End of may: Called Tesla and they said the car will arrive in Drammen on 11th of June, VIN 228XXX

I did not get a final delivery date yet though. Seems very last minute!

Redbug

Hjemmelevering? Det er fantastisk! Hvor bor dere? Jeg bor i Oslo og håper Tesla leverer til meg også...


Sitat fra: Akira på mandag 31. mai 2021, klokken 19:27
Sitat fra: Expat på mandag 31. mai 2021, klokken 18:55
Jeg må si jeg har hatt svært lave forventninger til servicen hos Tesla. Derfor ble jeg veldig positivt overraska over å få melding fra dem i dag om at de kommer hjem til meg med bilen i neste uke! Tesla bomma altså med én dag på antatt leveringsdato som de opplyste meg om i April. Det var ikke så verst.

Det var altså en M3LR bestilt 13.4. Ikke inventory, blå, med hengerfeste, vin nr (fra kildekoden) 952xxx og bekrefta 614km-variant

Håper de fortsetter å overraske positivt i framtida også. (Ja, jeg har fortsatt litt lave forventninger når det kommer til fit&finish og annet mikkmakk som kan dukke opp framover)

Da er vi to. Veldig overraskende å få sms om utlevering hjemme hos meg selv.

pladask

#111
Da fant jeg VIN i kildekoden og bilen min skal komme til trondheim 3. juni ! !!
TRONDHEIM   VSLARR   3   TEMONL   03.06.2021 06:00   AKRA   NOX21008
Ser ut som det er Akranes som kommer med den. Vurderer å møte opp på kaia  :)

Expat

Sitat fra: Redbug på mandag 31. mai 2021, klokken 20:49
Hjemmelevering? Det er fantastisk! Hvor bor dere? Jeg bor i Oslo og håper Tesla leverer til meg også...


Bor i Oslo innafor ring 3. Her er det ikke en gang gateparkering, så jeg må finne et sted å gjøre av den til jeg får kvitta meg med gamlebilen. :)

Jeg er usikker på om det egentlig er et koronatiltak eller bare god service. Uansett håper jeg de fortsetter i samme stilen om jeg skulle måtte bli nødt til å be dem fikse småting som dukker opp.

Akira

Jeg bor innenfor ring 3 også, skal høre med Tesla i morgen hvordan det blir med levering da det passer dårlig for meg med levering mellom 13:00-18:00.

paalsen

#114
Fått levering i Drammen neste uke, 9 juni, på min TM3P bestilt 9 mars.

pladask

Jeg skal hente min LR 8.6 i Trondheim. Båten kommer til havna på torsdag da men de må vel ha litt tid på seg før den leveres ut. Bestilte 26.4.

Bubbles

Sitat fra: Preference på søndag 30. mai 2021, klokken 20:42
Sitat fra: Bubbles på søndag 30. mai 2021, klokken 19:26
Noen som har info om hvilke skip som har med seg neste pulje med Sr+ biler fra Kina? :)

Du finner info her https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-shipping-movements.217602/page-86

GLOVIS SUN og LAKE GENEVA har nok SR+, førstnevnte er snart ferdig med å laste av i Belgia. Bare å følge med på hvilke båter som går derfra til Drammen denne uka  :D

oh nice!  :D Leste på forumet der at en som hadde VIN 235*** hadde blitt fortalt av selger at bilen hans var på Glovis Sun, så håper min også er på den siden jeg har VIN 232***.

Ser at PROMETHEUS LEADER er i zeebrugge nå og skal til drammen. Kan det være at bilene kommer med på denne tro?

https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

xzurrer

@Bubbles, min Long Range står ombord på Prometheus Leader. Levering 21. juni i Bodø.

Bubbles

Digg å ha det bekreftet da, gleder deg vell nå @xzurrer  :D
Får håpe de har med noen Sr+ også da, at det ikke kun er US produserte biler på den båten :)
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

Preference

Sitat fra: Bubbles på tirsdag 01. juni 2021, klokken 15:14
Digg å ha det bekreftet da, gleder deg vell nå @xzurrer  :D
Får håpe de har med noen Sr+ også da, at det ikke kun er US produserte biler på den båten :)

Dessverre står nok din SR+ (som min) fortsatt på brygga i Belgia, da Prometheus Leader forlot Zeebrugge før Glovis Sun lastet av SR+ der  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA