Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

Alexpozolo

Jeg bestilte LR Model 3 den 30 april. 7 mai sendte tesla team meg melding og skrev at min model 3 er nå på vei inn til Brumunddal og forventes til å være klar for levering i slutten av Juni. Fikk VIN par dager seinere 959XXX. Klarer snart ikke vente mer:D Håper på å få konkrett dato asap, er det noen som vet litt om cirka når bilen blir levert da eller hvor den eventuelt kan være nå på vei? Han bilselgeransvarlig på Brumunddal sa at jeg hører fra Tesla veldig snart og får sms så fort bilen er litt nærmere og de kan bekrefte dato. Så så langt så virker det som at alt går som planlagt men blir litt bekymra og utolmodig når jeg leser på forumer og ser at fler har ventet veeeldig lenge.

Preference

Sitat fra: Stifens på torsdag 27. mai 2021, klokken 10:31
Fant noen tråder på et tysk forum som var ganske grei å lese litt i. Dette er kun for Model 3 Q2 leveringer. I disse trådene står det en del om hvilke VIN folk har og når de har leveringsdato. Tyskerene får jo denne infoen en stund før oss, så det gir jo en indikasjon på hva vi kan forvente her på berget. Jeg bruker oversetteren i Safari, det funker ganske bra.

Denne tråden er for LR og P: https://tff-forum.de/t/model-3-lr-p-bestellung-und-auslieferung-q2-2021-teil-2/116793/1763

Denne tråden for SR+: https://tff-forum.de/t/model-3-sr-bestellung-und-auslieferung-q2-2021/108887

Denne tråden for å spore skip: https://tff-forum.de/t/schifftracking-model-3-in-2021/96151/6137

Min LR med 970 VIN er sannsynligvis på Glovis Countess, som ankommer Zeebrügge ca 12.06. Var en tysker som også hadde 970 VIN som har fått utleveringsdato 19.06. Så jeg tenker det kan fort drøye mot tidlig Juli levering for min del.

Godt sett og takk for deling! Kan heldivis tysk og fikk med det bekreftet at MC229XXX kommer med Glovis Sun  :D

Sigurdsen

Bestilte en Model 3 P 10 april, noen som vent hvilket skip den kommer med? hadde vært spennede å følge med :D
Tesla sa for 1mnd siden at den kom rundt den 10 til Drammen men at den kunne komme før.  :laugh:

Redbug

I guess bothbof our cars are on the same ship. I ordered M3P on 8 April. Have you received your vin? Mine is 960.

Sitat fra: Sigurdsen på fredag 28. mai 2021, klokken 21:05
Bestilte en Model 3 P 10 april, noen som vent hvilket skip den kommer med? hadde vært spennede å følge med :D
Tesla sa for 1mnd siden at den kom rundt den 10 til Drammen men at den kunne komme før.  :laugh:

Sigurdsen


Redbug

#95
Call your sales agent or delivery department. They will give you vin

K@H

Sitat fra: HKS på onsdag 26. mai 2021, klokken 16:52
Sitat fra: Stifens på søndag 23. mai 2021, klokken 01:02
Jeg bestillte inventory 15.Mai. LR. Fikk VIN 970XXX og forventet levering i Bergen slutten av Juni.
Bestilte 7. mai, la til hengerfeste 19. mai, også LR. Jeg fikk VIN 971XXX. Forventet levering i Drammen i slutten av juni.


Har også VIN 971XXX og fått bekreftet levering i Drammen "i slutten av juni". Når/hvor kan man spore bilen på konkret båt(er) ut fra VIN? Får ingen treff hos UECC per nå. Ut fra tidligere tråder her er vel Glovis Century og Glovis Countess til Zeebrugge det mest sannsynlige?

xzurrer

#97
Nå fikk jeg endelig treff på UECC!


VIN   Port   Status   Model   Customer   Date   Vessel   Voyage
5YJ3E7EB7MF954XXX   ZEEBRUGGE   VSLLOD   3   TEMONL   29.05.2021 21:06   PROM   ATL21040

Prom må vel være Prometheus Leader som kommer inn til Drammen 03/06.

Steinarweb

#98
Har du fått leveringsdato?
Når bestilte du?
Min bil har vin 959xxx
Bestilte 1 Mai.
Mistenker at den kanskje kan være på Glovis century  :P
Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

xzurrer

Bestilte 12. mai, eneste leveringsdato jeg har fått er «midten av juni».

Bubbles

Noen som har info om hvilke skip som har med seg neste pulje med Sr+ biler fra Kina? :)
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

Preference

Sitat fra: Bubbles på søndag 30. mai 2021, klokken 19:26
Noen som har info om hvilke skip som har med seg neste pulje med Sr+ biler fra Kina? :)

Du finner info her https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-shipping-movements.217602/page-86

GLOVIS SUN og LAKE GENEVA har nok SR+, førstnevnte er snart ferdig med å laste av i Belgia. Bare å følge med på hvilke båter som går derfra til Drammen denne uka  :D

teek

Sitat fra: xzurrer på søndag 30. mai 2021, klokken 19:15
Bestilte 12. mai, eneste leveringsdato jeg har fått er «midten av juni».

Jeg 11.mai, en LR, levering mot slutten av juni. Har ikke hørt noe mer

Stifens

Sitat fra: K@H på søndag 30. mai 2021, klokken 11:22
Sitat fra: HKS på onsdag 26. mai 2021, klokken 16:52
Sitat fra: Stifens på søndag 23. mai 2021, klokken 01:02
Jeg bestillte inventory 15.Mai. LR. Fikk VIN 970XXX og forventet levering i Bergen slutten av Juni.
Bestilte 7. mai, la til hengerfeste 19. mai, også LR. Jeg fikk VIN 971XXX. Forventet levering i Drammen i slutten av juni.

Har også VIN 971XXX og fått bekreftet levering i Drammen "i slutten av juni". Når/hvor kan man spore bilen på konkret båt(er) ut fra VIN? Får ingen treff hos UECC per nå. Ut fra tidligere tråder her er vel Glovis Century og Glovis Countess til Zeebrugge det mest sannsynlige?

Det er egentlig bare gjetting frem til man får noe treff på søk hos UECC. Ser at i Tyskland nå får folk utlevert biler med vin 953 og 954. Så det nærmer seg!  :+1:

Redbug

Called Tesla again. They are still persistent the delivery will be mid june. My M3P vin is 960

This waiting game kills :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA