Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

Redbug

#76

Yes, after i begged them over emails and phonecalls :D
Sitat fra: paalsen på torsdag 20. mai 2021, klokken 12:29
Sitat fra: Redbug på torsdag 20. mai 2021, klokken 11:30


Got vin for my M3P. Its 960

How can we know which ship is the car on?
Fikk du VIN i dag?

Redbug


Akira

Bestilte LR 12/04, har ennå ikke fått sms eller epost om utlevering. Ringte Tesla delivery i dag og han i den andre enden sa bestillingen min er koblet til en bil, men hvilken VIN det var fikk jeg ikke vite. Kjipt å bestille før noen, så deretter vente så lenge. Jaja, får håpe jeg ikke venter forgjeves. Skulle gjerne hatt bilen dagen etter prøvekjøringen   ;D

xzurrer

Sitat fra: Akira på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:25
Bestilte LR 12/04, har ennå ikke fått sms eller epost om utlevering. Ringte Tesla delivery i dag og han i den andre enden sa bestillingen min er koblet til en bil, men hvilken VIN det var fikk jeg ikke vite. Kjipt å bestille før noen, så deretter vente så lenge. Jaja, får håpe jeg ikke venter forgjeves. Skulle gjerne hatt bilen dagen etter prøvekjøringen   ;D

Bestilte du tilpasset bil eller fra tilgjengelig inventory?

Akira

Sitat fra: xzurrer på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:42
Sitat fra: Akira på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:25
Bestilte LR 12/04, har ennå ikke fått sms eller epost om utlevering. Ringte Tesla delivery i dag og han i den andre enden sa bestillingen min er koblet til en bil, men hvilken VIN det var fikk jeg ikke vite. Kjipt å bestille før noen, så deretter vente så lenge. Jaja, får håpe jeg ikke venter forgjeves. Skulle gjerne hatt bilen dagen etter prøvekjøringen   ;D

Bestilte du tilpasset bil eller fra tilgjengelig inventory?

Jeg bestilte tilpasset bil.

xzurrer

Sitat fra: Akira på fredag 21. mai 2021, klokken 10:55

Jeg bestilte tilpasset bil.

Ville satt en liten penge på at din bil er ombord på Glovis Chorus som er ventet inn til Zeebrugge 27. mai.


Bilde hentet fra TeslaMotorClubs.com i post av Mr Miserable

Akira

Sitat fra: xzurrer på fredag 21. mai 2021, klokken 18:05
Sitat fra: Akira på fredag 21. mai 2021, klokken 10:55

Jeg bestilte tilpasset bil.

Ville satt en liten penge på at din bil er ombord på Glovis Chorus som er ventet inn til Zeebrugge 27. mai.


Bilde hentet fra TeslaMotorClubs.com i post av Mr Miserable

Det tror jeg nok og håper på det, for selgeren min sa jeg ville får bilen ca medio juni. Skal hente bilen i Drammen

Stifens

Jeg bestillte inventory 15.Mai. LR. Fikk VIN 970XXX og forventet levering i Bergen slutten av Juni. Er muligens på det skipet min også da. Eller neste skip evt.

xzurrer

Sitat fra: Stifens på søndag 23. mai 2021, klokken 01:02
Jeg bestillte inventory 15.Mai. LR. Fikk VIN 970XXX og forventet levering i Bergen slutten av Juni. Er muligens på det skipet min også da. Eller neste skip evt.

Med så høy VIN er den nok enten på Glovis Century som går gjennom Panama-kanalen i morgen eller på Glovis Countess som enda står ved Pier 80 i San Fransisco. Sistnevnte ryktes å være siste båt til Europa dette kvartalet.

xzurrer

Nå ser jeg SPICA LEADER er lagt inn som fartøy i vente inn til Drammen havn, kan kanskje tenkes denne bærer et par Model 3, lå til kai rett bak LAKE FUXIAN i Zeebrügge før den dro videre mot Drammen med et stopp i Bremerhaven.

HKS

Sitat fra: Stifens på søndag 23. mai 2021, klokken 01:02
Jeg bestillte inventory 15.Mai. LR. Fikk VIN 970XXX og forventet levering i Bergen slutten av Juni.
Bestilte 7. mai, la til hengerfeste 19. mai, også LR. Jeg fikk VIN 971XXX. Forventet levering i Drammen i slutten av juni.
Tesla Model 3 Long Range

Redbug

#87
Has anyone who ordered M3P in March/April received a delivery date yet in Q2?

Stifens

#88
Fant noen tråder på et tysk forum som var ganske grei å lese litt i. Dette er kun for Model 3 Q2 leveringer. I disse trådene står det en del om hvilke VIN folk har og når de har leveringsdato. Tyskerene får jo denne infoen en stund før oss, så det gir jo en indikasjon på hva vi kan forvente her på berget. Jeg bruker oversetteren i Safari, det funker ganske bra.

Denne tråden er for LR og P: https://tff-forum.de/t/model-3-lr-p-bestellung-und-auslieferung-q2-2021-teil-2/116793/1763

Denne tråden for SR+: https://tff-forum.de/t/model-3-sr-bestellung-und-auslieferung-q2-2021/108887

Denne tråden for å spore skip: https://tff-forum.de/t/schifftracking-model-3-in-2021/96151/6137

Min LR med 970 VIN er sannsynligvis på Glovis Countess, som ankommer Zeebrügge ca 12.06. Var en tysker som også hadde 970 VIN som har fått utleveringsdato 19.06. Så jeg tenker det kan fort drøye mot tidlig Juli levering for min del.



xzurrer

Da har forhandlerne begynt å registrere SR+, så nå er nok leveringene rett rundt hjørne på de som venter disse.

https://teslastats.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA