Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp til kjøp av e-tron

Startet av arnlol, onsdag 21. april 2021, klokken 14:42

« forrige - neste »

daktari

Hvis du er uheldig med nedbør og vindretning, samt har sykler eller skiboks på, og liker 120-5 som cruisefart på E6 nordover, så vil 22 mil være omtrent det du får ut av bilen.

Når det gjelder utstyr så ville jeg kikket også etter en du kan importere. Men prisene på nye i Norge falt etterhvert.
Vær obs på at "fasttrack" fra 2019 mangler noe essensielt, er det el.seter eller 360 kamera? Jeg husker ikke helt. Advanced business-modellen var det også noe med; noen av dem manglet også ryggekamera tror jeg.

Det er en funny sak med girboks/bakre motor. Endel biler som kjører forbi her jeg bor har en uling fra hekken, andre har det ikke. Min bil var plaget av det. Ingen avklaring fra Audi på den saken.

Ellers er jo dette en bil som blir bedre jo mer fancy stash du har.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

VAG

#16
Og det har blitt rimeligere biler nå med mye stash. Et søk på «Exclusive» på e-tron på Finn, viser nå priser under 700.000,-. Exclusive er biler med mye utstyr og Night Vision.
EDIT: F.eks: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=215755968

hybrid88

Enig det som sies av daktari, elektro, thomasEL

Personlig er jeg kjempehappy med etron og er på nr 3 nå.

Kommer fra oslo øst til Geilo med skiboks og 22" (285/40r22 piggdekk) på vinterstid i 15 minus.

Har trukket båt på henger fra sørvestlandet-oslo også. Riktignok med noen ladestopp. Men det funker det og. Jeg hadde q7 etron før jeg gikk over til EL og mener at etron-55 er like god, bare litt mindre plass.
Og faktisk bedre på endel ting også.

Vi bruker den på mye langkjøring til fjellet og sørlandet. Aldri vært mer fornøyd med en bil vi😊
Etron 55
E-golf
911 GT3

JohnPGriff

Av utstyr kan anbefaler Ambientlyse Plus, Virtual Cockpit Plus, Sort Optikk og Sort Takktrekk vil har brukt Advanced Sport som en utgangspunkt. Har en 50 og kjøre rundt 190km til hytte høyde forskjell er 850m men brått fra Leira oppover til Valdres Høyfjells Hotel. Sommer har rundt 70km gjenstående på ankomst, vinter lade på vei opp på Ionity Bagn for rundt 15-20 minutter. Har kommet flere lynlader på Leira de siste utenfor Rema 1000 og Elkjøp. Vanligvis handle på Rema 1000 på vei opp ikke noen problem neste vinter med lading når vi handler. På vei hjem tirsdag GOM vist 231km med 100% SOC kjørt 188km med 17,9kWh/100km og gjenstående SOC 47% Ulemper med 50 er ladehastighet i vinter sammenlignet med 55.

E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA