Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan åpne hanskerom i TM3

Startet av z4rd, tirsdag 20. april 2021, klokken 18:35

« forrige - neste »

z4rd

Er visst litt usikkerhet rundt hvordan dette gjøres i TM3, så laget egen post på det. Lagt ved to videoer. Den ene viser via meny, den andre via talestyring.

Sleit med å laste opp videoene. Nydelig specs på forum :)

Men hvis man er på tlf kan man trykke download og se på filen. Funket her.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Taben

Trykk på høyre rulleknapp på rattet og si åpne hanskerom
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

daktari

Sitat fra: z4rd på tirsdag 20. april 2021, klokken 18:35
Er visst litt usikkerhet rundt hvordan dette gjøres i TM3, så laget egen post på det. Lagt ved to videoer. Den ene viser via meny, den andre via talestyring.

Sleit med å laste opp videoene. Nydelig specs på forum :)

Men hvis man er på tlf kan man trykke download og se på filen. Funket her.
Trykket du først på bildet av en bil? Eller den firkanten med en oppned V inni?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

z4rd

#3
Stemmer. Bil-ikonet. Denne tar deg altså til "Settings menu". Den som er nederst til venstre.

Ett trykk på den, deretter ett trykk på "Glovebox". Men som det er blitt påpekt - Voice command er enda enklere.

Styring av "Side Mirror" er i samme meny, på nøyaktig samme side. Som nevnt tidligere i annen tråd, kan denne også justeres likt via voice.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vaduz

På model s har de en ekstremt lettvint løsning, en liten knapp ved siden av hanskerommet som man kan trykke på, så spretter den ut, nesten enklere enn voice command til og med!

Mondeo

Sitat fra: Vaduz på onsdag 21. april 2021, klokken 14:25
På model s har de en ekstremt lettvint løsning, en liten knapp ved siden av hanskerommet som man kan trykke på, så spretter den ut, nesten enklere enn voice command til og med!

En knapp her og en knapp der blir fort en del knapper.
Dette er ett selskap som fjærner flere å flere skruer rundt om kring om de viser seg å ikke være strengt nødvendig.
De fjerna jo og SOS knappen i taket på 2021 Model 3.
Sparer man noen kroner per bil blir det mye totalt.

daktari

Sitat fra: Vaduz på onsdag 21. april 2021, klokken 14:25
På model s har de en ekstremt lettvint løsning, en liten knapp ved siden av hanskerommet som man kan trykke på, så spretter den ut, nesten enklere enn voice command til og med!
Den gamle knappen ved hanskerommet likte jeg!

På Model 3 var jeg innom følgende før jeg faktisk måtte få det forklart:
1) bilde av bilen - du kan åpne alle luker på bilen derfra, men ikke hanskerommet.
2) firkant med hatt som ligner en "åpne"-knapp, men den viser til en ny meny med endel apper
3) den runde hjemknappen i midten til venstre, som egentlig skal illustrere ryggekamera, men ikke ligner på det univserselle symbolet for kamera
4) bilsymbolet, men jeg lette ikke i meny-listen, jeg kikket på høyre siden der innholdet er.

Nå vet jeg jo hvor det er, så ikke noe problem lenger. Men man kunne laget et stort nummer ut av det selvfølgelig på YouTube, alle GUI har en viss brukerterskel.

Hvordan er det man starter talegjennkjenning? sier man Hey Tesla, Hey Elon eller er det en knapp med en talegjenkjenningssymbol? (jeg vet svaret nå, men ikke da jeg var noob)

Ellers er jeg sånn passe glad i at jeg må trykke på lufte-ikonet, så sete-ikonet og da først kan jeg skru på varmen i baksetet. De kunne godt hatt en snarvei for de greiene nederst eller på siden. Den bil-illustrasjonen som tar 1/3 av skjermen til venstre er i grunn bare forstyrrende og sitter så langt ned i dashboard at man ikke bør kikke så mye på den. Den gir igrunn ikke verdi i praksis. Speedometeret derimot er bra plassert og lett å se.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA