Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID4 MAX - forsinkelse grunnet lav produksjon av felger til ID4 MAX

Startet av TB ID4MAX, tirsdag 20. april 2021, klokken 12:42

« forrige - neste »

TB ID4MAX

Fikk beskjed av min forhandler om at bilen min er antatt forsinket til Juli grunnet fabrikken mangler deler spesifikt til ID4 MAX. ID4 med annet utstyr blir prioritert hos fabrikken.

Andre som har fått denne meldingen?

Delene de nevnte var felger og noe til takvinduet.

amrois

Det var jo veldig stusselig. Når var bilen opprinnelig planlagt å komme? Ble litt nervøs for levering av vår nå...
ID4 Pro Perf Tech

TB ID4MAX

Planlagt levering var mellom uke 15 og uke 20.  Bilen ble bestilt 23 Januar.

amrois

hmmm, da må jeg ringe Gumpen. Min skulle leveres innen uke 19. Ikkje bra!
ID4 Pro Perf Tech

ENTO


amrois

De har hatt det travelt med utlevering av biler som ble bestilt før jul, og har ikke fulgt opp.  Selger skulle komme tilbake med mer info i morgen.
ID4 Pro Perf Tech

nosi1202

Er dette reelt eller handler det om å skyve på ting for å unngå EU-bøter, oppnå salgsmål eller noe annet? Virker som en usannsynlig tynn forklaring i 2021 for meg.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Stikkkontakt

Dette grenser til lureri.
En bekjent kjøpte MAX da han ble lovet rask levering av en bil som "plutselig" ble tilgjengelig. Nå er mai blitt til juli og han kunne trolig fått GTX omtrent samtidig.

sk0yern

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 22. april 2021, klokken 10:11
Dette grenser til lureri.
En bekjent kjøpte MAX da han ble lovet rask levering av en bil som "plutselig" ble tilgjengelig. Nå er mai blitt til juli og han kunne trolig fått GTX omtrent samtidig.
Jeg tror nok mange blir skuffet hvis de forventer å få en GTX levert i juli/august, men jeg ser poenget ditt.

hELgenen

Sitat fra: sk0yern på torsdag 22. april 2021, klokken 10:39
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 22. april 2021, klokken 10:11
Dette grenser til lureri.
En bekjent kjøpte MAX da han ble lovet rask levering av en bil som "plutselig" ble tilgjengelig. Nå er mai blitt til juli og han kunne trolig fått GTX omtrent samtidig.
Jeg tror nok mange blir skuffet hvis de forventer å få en GTX levert i juli/august, men jeg ser poenget ditt.

GTX bør en jo kunne forvente inn til høsten i alle fall. Men ser jo at ting er er usikkert om dagen.
Glad jeg har min id.4 1st å leke med i mellomtiden........

amrois

Snakket med Gumpen (VW forhandler i Kristiansand) i dag, og fikk siste oppdatering for Max versjoner som er bestilt. VW har problemer med deletilgang til en rekke komponenter; selgeren nevnte el-seter, el-bagasjeromåpnere og felger. I tillegg har de en manuell prosess i fabrikken (noe sliping ifm lakkering av svart tak) der det er koronarestriksjoner som medfører saktere output.

Møller har fått beskjed om at siste 1st Max nå er planlagt ferdig innen utløpet av mai. Med to til tre ukers transport og klargjøringstid er det derfor fare for forsinkelse til ca sankthans. Det er ikke klart om de produserer færre Max'er, eller om produksjonen for alle har stoppet opp. Dersom de produserer færre kan det tenkes at noen er heldige og får kortere forsinkelse.

Jeg opplever Gumpen som ryddige oppe i alt dette, men understreket at jeg forventer at VW systemet på en eller annen måte kompenserer for det som har skjedd. Håper alle som er i samme situasjon presser på om det samme.
ID4 Pro Perf Tech

ENTO

Jada, først 4 mnd leveringstid fra bestilling. Jan-mai. Nå ytterligere flere ukers forsinkelse fordi de mangler felger osv. For et rot. Har mest lyst til å kanselere og gå på finn og kjøpe en id4 straks.

nosi1202

Sitat fra: ENTO på fredag 23. april 2021, klokken 23:25
Jada, først 4 mnd leveringstid fra bestilling. Jan-mai. Nå ytterligere flere ukers forsinkelse fordi de mangler felger osv. For et rot. Har mest lyst til å kanselere og gå på finn og kjøpe en id4 straks.

Med særdelses begrensede muligheter for skreddersøm burde det være mulig å finne en med riktig spec.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

amrois

Endelig! Møller har meldt at all restanse på produksjon av Max skal være fjernet per forrige uke. Da er det lov å håpe på nybil om ca 14 dager
ID4 Pro Perf Tech

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA