Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny pris på tesla MD3, har jeg rett til å få ett mellomlegg?

Startet av B2o2om, mandag 19. april 2021, klokken 09:08

« forrige - neste »

B2o2om

Hei, så jeg kjøpte meg en ny model 3. Den fikk jeg 18.03.21 og nå på fredag som var (16.04.21) satte de ned prisen på ny model 3.

Kan jeg gjøre noe her for å hente inn noen kroner? Jeg har 10 000,- ekstra for lakk og 10 000,- ekstra for interiør. Jeg kjøpte min for 431 000,- mens nå kunne jeg kjøpt samme bilen for 384 000,-.

Kan jeg eventuelt angre på kjøpet for så å bestille en ny?

SurSnasen

Nei.

Ville du gått til Tesla og bedt om å få betale inn mellomlegget dersom de derimot hadde satt OPP prisen noen dager etter du mottok din?

Når du kjøper en vare har du i bunn og grunn godtatt prisen der og da. Den avtalte prisen er din betalingsvillighet. Deretter bærer du, og selger, risiko på hver deres side for prisstigninger eller prisreduksjoner. Det er absolutt surt å oppleve et slikt umiddelbart tap, men sånn er livet. Og du har vel ikke kjøpt bilen for å selge den igjen umiddelbart?

Du får for øvrig ikke kjøpt bilen i dag for 369 000. Legg på 11 000 kroner for klargjøringsavgiften til Tesla (samme som den bilen du har kjøpt).

Tesla91

Hei. Er nok lite du får gjort med dette om bilen allerede er hentet ut. Om det er en trøst så var jeg en av flere som kjøpte Model SP100D til fullpris og uken senere satte de ned prisene med flere hundre "k"... Null kompensasjon. Det samme skjedde meg igjen når jeg kjøpte en Taycan før jul... Prisene ble dumpet og man tapte flere hundre ' over natten. Sånn er "gamet" dessverre.

TøddiVedder

369? Har de endret pris for lakk og interiør også?
Med blå bil og hvitt interiør blir det 384.


B2o2om


B2o2om

Sitat fra: SurSnasen på mandag 19. april 2021, klokken 09:13
Nei.

Ville du gått til Tesla og bedt om å få betale inn mellomlegget dersom de derimot hadde satt OPP prisen noen dager etter du mottok din?

Når du kjøper en vare har du i bunn og grunn godtatt prisen der og da. Den avtalte prisen er din betalingsvillighet. Deretter bærer du, og selger, risiko på hver deres side for prisstigninger eller prisreduksjoner. Det er absolutt surt å oppleve et slikt umiddelbart tap, men sånn er livet. Og du har vel ikke kjøpt bilen for å selge den igjen umiddelbart?

Du får for øvrig ikke kjøpt bilen i dag for 369 000. Legg på 11 000 kroner for klargjøringsavgiften til Tesla (samme som den bilen du har kjøpt).

Godt poeng :P ja det er surt, men ja, skal nok ha bilen en god sund. Veldig fornøyd med den :)

B2o2om

Sitat fra: Tesla91 på mandag 19. april 2021, klokken 09:14
Hei. Er nok lite du får gjort med dette om bilen allerede er hentet ut. Om det er en trøst så var jeg en av flere som kjøpte Model SP100D til fullpris og uken senere satte de ned prisene med flere hundre "k"... Null kompensasjon. Det samme skjedde meg igjen når jeg kjøpte en Taycan før jul... Prisene ble dumpet og man tapte flere hundre ' over natten. Sånn er "gamet" dessverre.
Riktig ja.. hørte om den episoden.. jaja, får vel bare ta det med ett smil :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Tesla91 på mandag 19. april 2021, klokken 09:14
Det samme skjedde meg igjen når jeg kjøpte en Taycan før jul... Prisene ble dumpet og man tapte flere hundre ' over natten. Sånn er "gamet" dessverre.

Dette er vel litt OT, men prisen har vel aldri blitt satt ned på Taycan? Det kom bare en ny og billigere modell med rwd.

Moas

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. april 2021, klokken 10:19
Sitat fra: Tesla91 på mandag 19. april 2021, klokken 09:14
Det samme skjedde meg igjen når jeg kjøpte en Taycan før jul... Prisene ble dumpet og man tapte flere hundre ' over natten. Sånn er "gamet" dessverre.

Dette er vel litt OT, men prisen har vel aldri blitt satt ned på Taycan? Det kom bare en ny og billigere modell med rwd.
Virker som det går sirup med finn bruktsalg av taycan. Ser enkelte som har satt ned prisen med 50k hver måned uten noe salg.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Tesla91

Veldig OT ja.... Men om jeg bygger samme bil nå som den jeg tok ut før jul blir den over 150' billigere, så noe må dem jo ha gjort med prisen på eksisterende modeller og. Men ja, dem har kommet med en enda rimeligere utgave uten awd. Bruktbilsalget går dog tregt på finn kan de se ut som. Er gøye biler, god byggekvalitet men dårlig rekkevidde og ellers upraktisk. Det er en type bil man gjemmer i garasjen, gnikker litt på og tar fram når solen skinner. Egentlig en veldig dårlig "investering" sett oppimot mulighetene til en Tesla, med unntak av at den oppleves kvikkere og er i en annen liga kvalitetsmessig. Vi får bruke begrepet yolo  :angel:

Mondeo

Model 3 Performance droppa vel fra 600 til 500 tusen over natta. Tror ikke noen fikk kompensasjon.

Ludde

Min droppet fra ca 570 til 555 samme dag som jeg hentet den ut, i 2019. Kontrakten var ordnet klar før overleveringen. Da jeg nevnte prisreduksjonen sa de at kompensasjon ikke var aktuelt, eller at de ville gi avslag på ekstrautstyr, som vintermatter eller lignende. Jeg orket ikke ta meg bryet med å ikke ta imot bilen og bestille ny. Litt kjipt der og da selvfølgelig, men det gikk fort over.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA