Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi Q4 priser og sammenliknet mot konkurrenter

Startet av Chimp, søndag 18. april 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

nybil321

Selger sjekket med audi på dette her

- Functions on demand kommer ikke til Q4
- Matrix lysene har flere dioder, men det er uklart hva dette betyr i praksis for lyssignaturen (det var snakk om at to felt på hver side av baklysene mangler diodene uten matrix uten at det var avklart om de da var belyst)
- Matrix lysene har animerte lys og blinklys

Dette samsvarer med audi reklamen som selger "lyssignatur" der du får fjernlys med på kjøpet.

Chimp

Tror heller ikke OTA er klart, det har ihvertfall ingen klart å bekrefte til meg.

carlings

Jeg som trodde jeg slapp unna smarttelefonpakken fordi carplay allerede var standard. Bummer!

Ingeniøren

Sitat fra: PMV på søndag 02. mai 2021, klokken 19:55
Bare husk at denne "klimadelen" inneholder førklimatisering (oppvarming eller nedkjøling). Mener denne er bra å ha, spesielt om vinteren.

Gull verdt om du står ute men ikke så mye å si om du står i garasje som meg. Har stort sett droppet forvarming i vinter...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chimp

Uansett egentlig, har bilen i varm garasje selv, men om sommeren bruker jeg appen mye til å kjøle ned bilen de gangene jeg ikke står hjemme.

Chimp

Hvordan står q4 seg ift verditap mtp den er priset 70-100 000 over sammenliknbare MEB i VAG?
Den er en del mer premium og ser mer smashing ut, men er den egentlig litt liten til å ha den prisen (med "rett" utstyr)

Det er mine tanker når jeg har valgt å avbestille GTX og er i ferd med å trykke KJØP på en q4 AWD med alt jeg trenger av utstyr.

PMV

Hei,


Nemlig. Snakket nettopp med selgeren og Møller tilbyr avslag på kun 3000 kr. for fraværet av 360-kameraet. Alt for lite! Hva skal jeg med en bil med for over 700 000 kr. og fra 2021 uten et slikt utstyr. Og kun 3000 kr. i avslag. Veldig dårlig.



Sitat fra: Chimp på torsdag 06. mai 2021, klokken 06:57
Litt off topic: 360 kamera kan ikke leveres før i desember. Flere som dropper dette fra sin bestilling nå for å opprettholde levering over sommeren. Svakt av Audi, men skyldes vel mangel på deler
2022 Q4 50

Chimp

Enig, det er dårlig. Men har ikke det i bil i dag, og funker det egentlig så bra mtp kameraene ofte er møkkete... Jeg synes det er en kul gimmick, men som AR, noe jeg ikke MÅ ha.
Lan jo fort bli 2022 med 360 sa min selger, det gidder jeg ikke vente på

carlings

Litt off topic men noen som vet når anmeldelser kan publiseres? Regner med at Audi har satt sperrefrist og at mye vil dukke opp samtidig, men har ikke klart å finne ut når.

carlings

Interessant at Møller allerede har jekket opp prisen på Sportback 40 i stillhet: Den ble lansert til 455' (denne gamle prisen står fortsatt på nettsidene) men er i selve prislisten oppdatert til 466'.

Sportback-påslaget er dermed doblet fra 10.000 til 20.000 kroner.

calefranco

Trodde at Sportback påslaget alltid har vært 20k?

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk


Chimp

Og så er det et par utstyrsvalg som allerede er inkludert i Sportback, slik at påslaget ikke egentlig er så mye som 20 000. Kanskje det var 10 000, men at de nå splitter dette annerledes i konfiguratoren

carlings

Ja Sportback har bla.a. El-bagasjeluke, men prisen er altså justert opp. Var nok en feil med 455k siden begge business-utstyrsversjonene hadde 20k i påslag.

e-Stig

Sitat fra: carlings på mandag 10. mai 2021, klokken 19:24
Ja Sportback har bla.a. El-bagasjeluke, men prisen er altså justert opp. Var nok en feil med 455k siden begge business-utstyrsversjonene hadde 20k i påslag.

La merke til denne "trykkfeilen" første gang jeg leste prislisten. Ifølge media var prisdifferansen 20K fra første dag. Storebror e-tron 50/55/60S har cirka samme prisdifferanse, men de finns bare med quattro og starter cirka 150 000 kroner høyere enn e-tron 40.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Elbilmannen87

Jeg fraråder dere å bestille uten 360-kamera. Har det på e-tron 50, og ville aldri kjøpt uten. Genial for å se om du er tett nok inntil på lukeparkering uten å kantkjøre felger.
E tron!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA