Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi Q4 priser og sammenliknet mot konkurrenter

Startet av Chimp, søndag 18. april 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

JohnPGriff

Har kommet en oppdatert prisliste fra Møller 16 april, e-tron 50 Advanced Sport har gatt opp 40 000,- til 685 500,-og en 55 AS har gatt ned til 749 600,-  som betyr 63 000,- forskjell mellom en 50 og 55 AS. Hvis jeg huske riktig det var rundt 100 000,- for pris justering. En Black Edition 55 Advanced Business med vh og Service-/vedlikeholdsavtale inkl. er "Bare" 709 000,- som er faktisk veldig mye bil for pengene. Ser ut som hvis rekkevidde for en 50 er ikke nok for deg, en Q4 er når en bedre alternativ, hvis du vil ikke opp til en 55. Ikke sikkert vh er fremdeles inkludert ved kjøp av en 50/55. Interessant å følge pris utvikling ut over høsten. Kanskje e-tron 50 er på vei ut.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Chimp

Ingen tvil om at e tron er på vei ut. Når Q6 kommer er det ikke plass til e tron med halve rekkevidden

Trond.m

#17
Sitat fra: JohnPGriff på tirsdag 20. april 2021, klokken 16:57
Har kommet en oppdatert prisliste fra Møller 16 april, e-tron 50 Advanced Sport har gatt opp 40 000,- til 685 500,-og en 55 AS har gatt ned til 749 600,-  som betyr 63 000,- forskjell mellom en 50 og 55 AS. Hvis jeg huske riktig det var rundt 100 000,- for pris justering. En Black Edition 55 Advanced Business med vh og Service-/vedlikeholdsavtale inkl. er "Bare" 709 000,- som er faktisk veldig mye bil for pengene. Ser ut som hvis rekkevidde for en 50 er ikke nok for deg, en Q4 er når en bedre alternativ, hvis du vil ikke opp til en 55. Ikke sikkert vh er fremdeles inkludert ved kjøp av en 50/55. Interessant å følge pris utvikling ut over høsten. Kanskje e-tron 50 er på vei ut.
Så vidt jeg kan se er prisforskjellen mellom 50 og 55 bare 42.000. Jeg tror ikke noen som vurderer bil til 6-700 kr vil kjøpe 50 for å spare 40K. Da 50 ble lansert var forskjellen ca 220.000. Da var valget enkelt for mange i favør 50. Nå er valget igjen like enkelt, men i favør 55.

JohnPGriff

42000 er riktig for Advanced Business, 63000 er Advanced Sport. I juli i fjor min 50 Advanced Sport med vh og serviceavtaler kostet 599000 dagens pris er 685000 muligens uten vh. En nye 55 AS er fremdeles nesten 150000 mer en hva min nåværende bil kostet. Hvis jeg hadde vært ute etter en nye Audi ett år senere med en budsjett av rundt 625000-650000 mitt valg vil har muligens vært en Q4 men en brukt 55 vil også vært en alternativ.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

tromsø

Sitat fra: turfsurf på søndag 18. april 2021, klokken 18:42
...er ikke fan av cockpit i Audi, oppleves innestengt.

Mange smaksforskjeller ja, jeg syns etron cockpit er fantastisk og innestengt=koselig for min del :)

Prøvekjørte en Enyaq i dag som jo skal være mer premium enn ID4 ifølge nettet men den var jo langt fra følelsen i etron. Q4 er nok mer interessant men faller på en god del mindre bagasjerom og ingen frunk. Ender nok opp med å beholde min etron50 launch ed. med WLTP på 33mil, rekker godt egentlig.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

turfsurf

Sitat fra: tromsø på tirsdag 20. april 2021, klokken 21:57

Mange smaksforskjeller ja, jeg syns etron cockpit er fantastisk og innestengt=koselig for min del :)

For all del, synes Audi interiøret absolutt er premium, og passe med bling, men som sagt alt for klaustrofobisk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


Daniel_0007

Sitat fra: anorway på onsdag 21. april 2021, klokken 09:00
Motor har sammenliknet prisen på «trillingene»


https://motor.no/elbil/q4-blir-70000-dyrere-enn-sosknene-enyaq-og-id4/196864

De skriver ingenting om varmepumpe som er standard på de 2 andre så blir vel 11 340 til, vil tippe q4 blir nok veldig populær på bruktmarkedet om noen år da biler som koster en del faller som regel mer i pris enn mer rimelige.
Model 3 2019 LR Rwd

E-Trond

Sitter igjen med noen spørsmål på disse forskjellene mellom de 3 søsknene.

Vil alle 3 kunne bli levert med både 265 hk og 300 hk  firehjulstrekk?
Hva blir da prisforskjellen mellom de to effeknivåene?
Skoda antyder 25-30 tusen I tillegg for 300 hk.

Er Q4 bedre støyisolert på vind og dekk enn de to andre?

Gleder meg til å se en grundig sammenlignings  test av disse bilene.  :+1:
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Stikkkontakt

Sitat fra: E-Trond på onsdag 21. april 2021, klokken 10:00
Sitter igjen med noen spørsmål på disse forskjellene mellom de 3 søsknene.

Vil alle 3 kunne bli levert med både 265 hk og 300 hk  firehjulstrekk?
Hva blir da prisforskjellen mellom de to effeknivåene?
Skoda antyder 25-30 tusen I tillegg for 300 hk.

Kan godt hende det blir 25-30.000 ekstra for Enyaq vRS, men RS-modellene har også designavvik fra standardmodellene. Spoilere, større/andre felger og mer sporty seter og andre interiørdetaljer. At de tar 25-30 ekstra bare for de 35 hestene tror jeg neppe. De tar jo 29.000 for en ekstra motor og 60 ekstra hk.
Volkswagen har også bekreftet at GTX blir en mer sporty bil designmessig. Så den kan ikke sammenlignes med en eventuell sivil 265 hk.

E-Trond

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. april 2021, klokken 10:07
Sitat fra: E-Trond på onsdag 21. april 2021, klokken 10:00
Sitter igjen med noen spørsmål på disse forskjellene mellom de 3 søsknene.

Vil alle 3 kunne bli levert med både 265 hk og 300 hk  firehjulstrekk?
Hva blir da prisforskjellen mellom de to effeknivåene?
Skoda antyder 25-30 tusen I tillegg for 300 hk.

Kan godt hende det blir 25-30.000 ekstra for Enyaq vRS, men RS-modellene har også designavvik fra standardmodellene. Spoilere, større/andre felger og mer sporty seter og andre interiørdetaljer. At de tar 25-30 ekstra bare for de 35 hestene tror jeg neppe. De tar jo 29.000 for en ekstra motor og 60 ekstra hk.
Volkswagen har også bekreftet at GTX blir en mer sporty bil designmessig. Så den kan ikke sammenlignes med en eventuell sivil 265 hk.

Det er jo det som kan bli litt irriterende.
At man man må velge en sport modell som er hardt satt opp på understell og altfor lav profil på dekk.
Så det er der jeg ser en fordel på Audi.
At jeg kan velge en bil med 300 hk,med 19" felger som er rettet mot komfort,ikke sport.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

OlaM

Jeg tviler litt på den Motor-artikkelen. Det er ikke til å stikke under en elektrisk stol at Møller vet å ta seg skammelig godt betalt for dette, men likevel:

SitatSkal du ha Audis avanserte head up display, må du legge på en pakke til 35.000 kroner.

Det er "MMI Navigasjon pro" som koster rundt 35k, men det er jo en utvidelse av "MMI Navigasjon plus" til 22k, som er inkludert i toppmodellen. Da er det vel forhåpentligvis 17k man må ut med for HUD, som tilfeldigvis er akkurat det samme som Skoda sin "Infotainmentpakke Pluss".

SitatElektrisk justerbart førersete inngår i en pakke som koster 19.500 kroner.

Tilsvarende her, "Komfortpakke plus" koster i skrivende stund 19.650 men det er en utvidelse av "Komfortpakke" til 9.570 som er inkludert i begge Business-utgavene. Tilsvarende hos Skoda er 5.500.

Hvis du vil ha justerbar demping så må du ut med 12.500 for "Førerpakke Sport Pluss" hos Skoda. Tilsvarende hos Audi heter "Kjørepakke plus" og koster 15.820 for RWD-modeller, 12.950 for quattro, 11.230 for Sportback quattro.

Så det er endel inkluderte ting på toppmodellene, sannsynligvis, som Motor ikke har tatt høyde for. Journalister og tall er jo ille nok til vanlig, det blir ikke bedre når man skal jobbe med denne kompliserte prislisten som hører bedre hjemme i et prøyssisk eller bysantinsk byråkrati.

Artikkel
Prisliste
'21 3LR

calefranco

Sitat fra: OlaM på onsdag 21. april 2021, klokken 11:40
Jeg tviler litt på den Motor-artikkelen. Det er ikke til å stikke under en elektrisk stol at Møller vet å ta seg skammelig godt betalt for dette, men likevel:

SitatSkal du ha Audis avanserte head up display, må du legge på en pakke til 35.000 kroner.

Det er "MMI Navigasjon pro" som koster rundt 35k, men det er jo en utvidelse av "MMI Navigasjon plus" til 22k, som er inkludert i toppmodellen. Da er det vel forhåpentligvis 17k man må ut med for HUD, som tilfeldigvis er akkurat det samme som Skoda sin "Infotainmentpakke Pluss".

SitatElektrisk justerbart førersete inngår i en pakke som koster 19.500 kroner.

Tilsvarende her, "Komfortpakke plus" koster i skrivende stund 19.650 men det er en utvidelse av "Komfortpakke" til 9.570 som er inkludert i begge Business-utgavene. Tilsvarende hos Skoda er 5.500.

Hvis du vil ha justerbar demping så må du ut med 12.500 for "Førerpakke Sport Pluss" hos Skoda. Tilsvarende hos Audi heter "Kjørepakke plus" og koster 15.820 for RWD-modeller, 12.950 for quattro, 11.230 for Sportback quattro.

Så det er endel inkluderte ting på toppmodellene, sannsynligvis, som Motor ikke har tatt høyde for. Journalister og tall er jo ille nok til vanlig, det blir ikke bedre når man skal jobbe med denne kompliserte prislisten som hører bedre hjemme i et prøyssisk eller bysantinsk byråkrati.

Artikkel
Prisliste
Det stemmer absolutt . Samtidig så ser det ut at sånn at  artikkelforfatteren glemte (manglende) varmepumpe i beregningen, som Daniel_0007 påpekte.

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk


Tomas_v

#28
Min excel ark. Model Y vs Q4/iD4/Enyaq. Konfigurerte de 3 til ca samme utstyr som Model Y har.
Q4 koster nesten 75k mer en Y

jokke

Sitat fra: Tomas_v på onsdag 21. april 2021, klokken 12:30
Min excel ark. Model Y vs Q4/iD4/Enyaq. Konfigurerte de 3 til ca samme utstyr som Model Y har.
Q4 koster nesten 75k mer en Y

Dyrt og i tillegg går den ræva

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA