Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ledningsett - "Duggkit" Leaf Gen1

Startet av signal, lørdag 17. april 2021, klokken 12:21

« forrige - neste »

signal

Er det noen som vet hvor en kan kjøpe et ledningsett for å koble ut varmen for å bruke viftene om vinteren?
Det er solgt via elbilhjelpen.no men er nå utsolgt.

Glad for svar.

2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

Kangoo

Sitat fra: signal på lørdag 17. april 2021, klokken 12:21
Er det noen som vet hvor en kan kjøpe et ledningsett for å koble ut varmen for å bruke viftene om vinteren?
Det er solgt via elbilhjelpen.no men er nå utsolgt.

Glad for svar.
Robort skriver i nettbutikken at han har det på lager nå, så vet ikke jeg mer.

https://elbilhjelpen.no/shop/product/nissan-leaf-gen1-antidugg-kit?tm=tilbehor-til-utvalgte-biler/nissan-leaf


Sent from my iPad using Tapatalk

signal

Jeg fikk svar fra Robort at de er utsolgt men at det til høsten kan det komme inn.

Håpet på flere svar på dette....

Takk for ditt svar.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

Kangoo

Veldig praktisk med den løsningen du får kjøpt fra Elbilhjelpen, men om poenget bare er å minimere strømforbruket en sjelden gang, så kan du løse det på en annen måte de få gangene du har behov.

Trykk inn defroster-knappen (den som sender all luft til frontvindu), så stiller du temperaturen til laveste nivå 16 grader, og slår av A/C knappen. Viftehastighet stiller du så lavt at du ikke fryser, men høyt nok til å holde frontvindu duggfritt


Sent from my iPad using Tapatalk

signal

Jeg testet dette nå men uten å kjøre.
Jeg ser likevel at KM indikatoren gikk ned som vanlig.

Vet noen om KM indikatoren oppfører seg annerledes med kittet fra Elbilhjelpen?

Ellers er vi veldig glade i denne bilen. 48000 km, ikke en skramme, skiftet batteri til 30 KWh fra 2017 mod som ble skrotet på 10000 km. Med nytt batteri er bilen som ny.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

Kangoo

#5
Sitat fra: signal på lørdag 17. april 2021, klokken 13:40
Jeg testet dette nå men uten å kjøre.
Jeg ser likevel at KM indikatoren gikk ned som vanlig.

Vet noen om KM indikatoren oppfører seg annerledes med kittet fra Elbilhjelpen?

Ellers er vi veldig glade i denne bilen. 48000 km, ikke en skramme, skiftet batteri til 30 KWh fra 2017 mod som ble skrotet på 10000 km. Med nytt batteri er bilen som ny.
Løsningen min vil likevel trekke strøm til oppvarming om temperaturen i bilen er lavere enn innstilt minimumstemperatur på 16 grader.

Men det går ikke med like mye strøm til å holde temperaturen på 16 som på 22 grader, og med anbefalt innstilling, så kanaliserer du bare nødvendig luftmengde til frontvindu for å minimalisere dugg, og med minst mulig nedkjøling av kupeen.

Gjett-o-meteret i bilen oppfører seg sannsynlig likt hele tiden, og tar dermed hensyn til strømforbruk både til kjøring og oppvarming, men dette har jeg ikke testet ut ordentlig.

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

oddhap

Sitat fra: signal på lørdag 17. april 2021, klokken 13:40
Jeg testet dette nå men uten å kjøre.
Jeg ser likevel at KM indikatoren gikk ned som vanlig.

Vet noen om KM indikatoren oppfører seg annerledes med kittet fra Elbilhjelpen?

Ellers er vi veldig glade i denne bilen. 48000 km, ikke en skramme, skiftet batteri til 30 KWh fra 2017 mod som ble skrotet på 10000 km. Med nytt batteri er bilen som ny.
Har selv dette kittet, gjett'o'meteret oppfører seg som om du skrur på varme = antall km faller med en gang du skrur på vifteanlegget, men hvis du ser på forbruket vil du se at det nesten ikke brukes strøm til oppvarming.
Leaf 2012 168k km (mistet 2 streker)
VW Polo 2003 (Ventebil)
Opel Corsa-E 2020

signal

Sitat
Bra info fra dere. Tusen takk.
Skal studere mer. Nå er det sommerkjøring her i Tallinn. Da er det skjelden dugg.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

tinge76

Eg har et kit liggende som aldri ble montert i leaf gen 1 før salg. Kan kjøpe det om du er interrisert?

signal

Er interessert. Har sendt deg en PM om dette med adresse.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

Kangoo

Jeg kan også være interessert i å kjøpe om ikke "signal" velger å kjøpe.

Sitat fra: signal på torsdag 22. april 2021, klokken 12:06
Er interessert. Har sendt deg en PM om dette med adresse.

Ta kontakt med meg om det blir aktuelt å selge til meg :)

runedk

Jeg er vældig glad for mit Duggkit :)
Jeg købte min fra denne hjemmeside, måske han har flere på lager
http://betterev.tabetalt.no/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA