Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading med liten hovedsikring

Startet av Taslehoff, torsdag 15. april 2021, klokken 12:54

« forrige - neste »

Wisd0m

Sitat fra: turfsurf på fredag 16. april 2021, klokken 17:52
Sitat fra: elektrolux på fredag 16. april 2021, klokken 16:47

Skal en koble via stikk/støpsel må stikket ha egen kurs og jordfeilvern type B så det har ingen hensikt å ha det i en ladekabel.
Akkurat. Da blir ikke sammenligningsprisen 4990 da.
Hadde skjønt poenget med slik løsninger om man kunne halvert regninga e.l. Men når man sparer 10-15 prosent på en totalinstallasjon, og får en løsning som har 0/10 WAF?

elektrolux

Godt poeng. Legg til 1500 for ferdig montert JFB. Samtidig må en også legge samme sum til på Easee for å få lastballansering...
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Har som et eksperiment montert en hybrid inverter og et 10kWt batteri i bagasjerommet på Berlingoen vår.

Nå kobler jeg bilen til inverteren, og den til strømnettet. Dermed kan jeg lade med 3 kW og likevel kun trekke 1 kW fra nettet. Funksjonen kalles Grid shredding og batteripakken støtter opp med det en bruker over nettets bidrag.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på fredag 16. april 2021, klokken 23:58
Godt poeng. Legg til 1500 for ferdig montert JFB. Samtidig må en også legge samme sum til på Easee for å få lastballansering...
Ja, nå sa jeg vel ikke noen pris Easee med lastbalansering. Tibber pulse koster 595,-. Så da blir det 6500 vs 8500. Er man Tibber kunde og medlem av elbilforeningen kommer det på 7000, men det er det jo ikke alle som er.

Fordelen med Accelev er jo at man kan ta den med seg. Dessverre støtter den ikke trefas eller smartlading. Man kan jo og ha tilgangsstyring på Easee, eller låse den med app når den ikke brukes.

Personlig synes jeg at å kjøpe en lader som ikke støtter trefas 32A ikke er veldig smart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Wisd0m

#19
Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. april 2021, klokken 09:01
Sitat fra: elektrolux på fredag 16. april 2021, klokken 23:58
Godt poeng. Legg til 1500 for ferdig montert JFB. Samtidig må en også legge samme sum til på Easee for å få lastballansering...
Ja, nå sa jeg vel ikke noen pris Easee med lastbalansering. Tibber pulse koster 595,-. Så da blir det 6500 vs 8500. Er man Tibber kunde og medlem av elbilforeningen kommer det på 7000, men det er det jo ikke alle som er.
Bare så ingen går på en overraskelse og installerer Tibber Pulse på en hytte med dårlig dekning. Tibber Pulse er avhengig av skyen, Equalizer ikke.

Edit: Og støtter den med å legge opp til fremtidssikker kurs på 32A 3-fase uansett hva. Merkost på kabelkostnaden er 40-50 kr/m.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA