Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyag IV80 vs Sportline IV80

Startet av Leaftekna2018, torsdag 15. april 2021, klokken 09:07

« forrige - neste »

Leaftekna2018

Forskjellen mellom vanlig Enyaq IV80 og Sportline utgaven, noen som vet?
Påvirker det rekkevidden i stor grad?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Skodaeny

Vet at den er senket. Det var en no-go for min del.


Tafsern

Sitat fra: Leaftekna2018 på torsdag 15. april 2021, klokken 09:07
Forskjellen mellom vanlig Enyaq IV80 og Sportline utgaven, noen som vet?
Påvirker det rekkevidden i stor grad?

Du kan jo bare se i konfiguratoren på siden. Bygge din egen Sportline kontra uten.

Primært sett får du kun ett valg på interiøret, med sportsseter, sort taktrekk og fake karbondetaljer.

Utenpå et det sorte detaljer istedenfor krom, lakkert helt ned på sidene og foran, du får sportline emblem på sidene. 20" som standard. Matrix som standard. Utvidede baklykter som standard etc.

Under er bilen senket 15mm foran og 10mm bak i forhold til en vanlig versjon.

Personlig synes jeg den er kulere, og tviler på at senkingen har ALT for mye å si for komforten. Prisdifferansen, om man legger til omtrent tilsvarende på en uten, er så liten at det er en no brainer for meg å velge Sportline, som jeg synes er vesentlig penere å se på. Tror forskjellen ble under 5000,- i mitt oppsett.

J@x

Når det gjelder rekkevidde, så ser jeg på min(e) kontrakter (Jeg bestilte først iv 80, og endret til iv80 Sportline når den kom) at på vanlig iv80 med det utstyret jeg har valgt (inkl regulus 19") så står det at rekkevidden er 519km og blandet forbruk på 17,31, mens det på Sportline med stort sett samme utstyr (+HUD og medfølgende Vega 20") står 513km og forbruk 17,55.

Det er jo gammelt nytt at utstyr (mer vekt og kanskje flere strømforbrukere) øker forbruket, men i konfiguratoren kommer det jo godt frem.
I konfiguratoren stryker tilhengerfestet 4,5km av rekkevidden, delingsnettet f.eks. tar 0,5km.
HUD tar 0,7km. Å gå fra 19" til 20" felger på standardutgaven tar 10,5km
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA