Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy (eller Think) som diplomatbil i Mexiko?

Startet av Chris Maluszynski, onsdag 14. april 2021, klokken 12:02

« forrige - neste »

Chris Maluszynski

Vi skall flytta till Mexiko City som norska diplomater (frun är norsk, så ni får leva med min svenska) i höst.

Jag har en dröm om att ta med en norsk elbil för att köra ungarna till skolan i. Nu ser det ut som om jag kanske får ett OK att frakta en Buddy eller Think över.

Jag har egentligen haft siktet inställt på en Think med 4 säten och lithiumbatterier, men de är lite svåra att uppbringa, så nu funderar jag på en Buddy gör jobbet lika bra - blir inga famljeutflykter då, men till mina vardagssysslor skall det nog duga.

Jag har aldrig ägt någon av dessa bilar, så innan jag gör detta behöver jag tips från forumet.

Jag kommer inte kunna få service på bilen i Mexiko, så jag måste se till att så lite som möjligt är fel på bilen innan jag skickar den över Atlanten.
Vad bör jag veta innan jag köper? Vilka batterityper finns, hur ofta bör dessa bytas/underhållas? Vilka för/nackdelar med de olika typerna?
Vilka vanliga fel har dessa bilar som jag bör vara uppmärksam på?
Vilka eventuella reservdelar bör jag ta med mig ifall något riskerar att behöva bytas på plats?
Klarar man vanligt underhåll själv? Och vad består det i?

Någon som har en passande bil till salu till rimligt pris? (Tror vi får betala lika mycket som bilen är värd för att få den dit också)

Är jag helt ute och cyklar?

c



elektrolux

Har en 4 seter med litium batteri. Ser veldig bra ut. Gi bud
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Chris Maluszynski

Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. april 2021, klokken 15:55
Har en 4 seter med litium batteri. Ser veldig bra ut. Gi bud

Hej! Har skickat privat meddelande till dig.
Vill gärna veta mer om bilen och var den finns.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA