Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tires repair kit - emergency kit

Startet av perimec, onsdag 14. april 2021, klokken 08:49

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: carster på onsdag 14. april 2021, klokken 14:51
Rep sett ligger på prislisten som ekstrautstyr. Med eller uten jekk og hjulvinne. 3600,- eller 6150,-
Tror det må ha fått med en 0 for mye.
I prislisten til Audi Q4 e-tron koster verktøysett med tettemiddel 590 kr.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på onsdag 14. april 2021, klokken 20:26
Sitat fra: ENTO på onsdag 14. april 2021, klokken 19:59
En jekk burde jo være med. Hva skal jeg bruke for å skifte til vinterhjul da ?
En ordentlig garasjejekk er 100 ganger bedre og tryggere.

Jo, men med de størrelsene på dekkene en begynner å få her, så begynner vel jobben å nærme seg de profesjonelle?

Olemann

Jeg prøver tenke positivt og tenker at da kan jeg kutte en økt på SATS.  Det er ikke som å bytte hjul på en Reva dette nei.
Skulle gjerne hatt 18" 215/225  og ikke 20" 255.

Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. april 2021, klokken 20:37
Sitat fra: Trond.m på onsdag 14. april 2021, klokken 20:26
Sitat fra: ENTO på onsdag 14. april 2021, klokken 19:59
En jekk burde jo være med. Hva skal jeg bruke for å skifte til vinterhjul da ?
En ordentlig garasjejekk er 100 ganger bedre og tryggere.

Jo, men med de størrelsene på dekkene en begynner å få her, så begynner vel jobben å nærme seg de profesjonelle?

perimec

Cotacted the dealer. Will come back when I will get some info.


Jimbo

Jekk og hjulvinne skal følge med i følge tekniske data her:
https://www.volkswagen.no/no/kjope-bil/brosjyrer-og-priser.html

Men jeg har heller ikke det.

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. april 2021, klokken 20:37
Sitat fra: Trond.m på onsdag 14. april 2021, klokken 20:26
Sitat fra: ENTO på onsdag 14. april 2021, klokken 19:59
En jekk burde jo være med. Hva skal jeg bruke for å skifte til vinterhjul da ?
En ordentlig garasjejekk er 100 ganger bedre og tryggere.

Jo, men med de størrelsene på dekkene en begynner å få her, så begynner vel jobben å nærme seg de profesjonelle?
Med en god garasjejekk, så er det jo enkel skuring. Har man dekkene hjemme , så er det jo mer fysisk arbeide å frakte dem med seg for bytte. Men det er vel snart så dekkhotell er det eneste fornuftige.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 15. april 2021, klokken 15:48
Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. april 2021, klokken 20:37

Jo, men med de størrelsene på dekkene en begynner å få her, så begynner vel jobben å nærme seg de profesjonelle?

Sitat
Med en god garasjejekk, så er det jo enkel skuring. Har man dekkene hjemme , så er det jo mer fysisk arbeide å frakte dem med seg for bytte. Men det er vel snart så dekkhotell er det eneste fornuftige.

Tja - dekkhotell vurderes i alle fall fra nå av her. Gigantisk garasjejekk beregnet på profesjonelle har jeg - men å løfte av og på dekket - det er ikke alltid like greit lenger merker jeg når dekkene blir 20". 19" går greit, men bikker det 20 og med bred profil - vel da sliter jeg. Dog klarer jeg lett å bære dekk og felg og sette de på plass i garasjen, det er mer dette å få dem rett på jeg merker ryggen ikke er glad i dette lenger. Vet ikke om det finnes noen proffe verktøy slik som hjelparm til noe slikt - jeg foretrekker nemlig å ordne alt selv og skru alt til med korrekt moment. Noen av disse såkalte proffe er iblant dessverre ikke så proffe når det kommer til stykket er min erfaring.

Forøvrig har jeg sjekket og dobbeltsjekket for repasjonskit - det er der
Men ikke hjultvinne og jekk - kun en bolt av noe slag som sikkert er til en av mutterene på dekkene
Ser dog at det  er plass til f.eks en hjultvinne i denne isoporen eller hva det er - men det er altså tomt der.
Det eneste jeg stusset på når jeg hentet bilen var det at lå et slags feste-reim eller noe på venstre side der bak - som bare lå og slang liksom - skulle det være noe der? Ikke fått førstehjelpskit heller - det har ofte vært vanlig på en del andre biler.

ENTO

Det står på alle  modeller at jekk og hjulvinde følger med.

unik42

Står også at jeg skal ha opplyste dørhåndtak og kjølerom i et låsbart hanskerom. Men det har jeg altså ikke.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

perimec

#24
Just talk with the dealer, and yes, it was supposed to have the repair kit, but it was not included because some problem with the company preparing the car. They will order the kit for me now...

But I get so annoyed by this stuff, what if I had a puncture and realize then to not have a repair kit? who would pay for the related towing cost?!?!?!  >:( WHY!?!?!? This is not professional behavior showing a complete lack of respect towards the customer. this is even worst when done by the the largest car manufacture in the world. 

ENTO

Hvis man ser på youtube og id4 så er det plass til førstehjelpspakke i den reima på venstre side bak.

hELgenen

Ok,men det fulgte ikke med noe førstehjelpskit her. Noen som har det,og kan anbefale ett?

ID4

Sitat fra: perimec på mandag 19. april 2021, klokken 09:38
Just talk with the dealer, and yes, it was supposed to have the repair kit, but it was not included because some problem with the company preparing the car. They will order the kit for me now...

But I get so annoyed by this stuff, what if I had a puncture and realize then to not have a repair kit? who would pay for the related towing cost?!?!?!  >:( WHY!?!?!? This is not professional behavior showing a complete lack of respect towards the customer. this is even worst when done by the the largest car manufacture in the world.

Maybe this would have helped if your had puncture?  https://www.volkswagen.no/no/service/bilgarantier.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA