Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tires repair kit - emergency kit

Startet av perimec, onsdag 14. april 2021, klokken 08:49

« forrige - neste »

perimec

Hi,
got my ID4 last week. Everything fine but I was wondering,

-due to the absence of spare tire, are we not supposed to have a repair kit for the tires? meaning sealant and air pump? I did not find anything in the trunk
- the same for emergency kit. I have seen video where in the back there was a small red bag with the emergency kit. I did not get any.

Please let me know what you have.

thanks

Roy Aasen

#1
Me too, nothing...and no warning triangle.   (Found in the tailgate :-[)

Just checked with my dealer. No tire repair kit are delivered with new cars at all. Emergency (First Aid) kit also not found. (My dealer are delivering a new (the latter one))

perimec

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 14. april 2021, klokken 10:44
Me too, nothing...and no warning triangle.   (Found in the tailgate :-[)

Just checked with my dealer. No tire repair kit are delivered. Emergency (First Aid) kit also not found. (My dealer are delivering a new one)


are you getting an emergency kit from the dealer? and what was the answer related to the missing repair kit? what is the procedure in case of puncture? are we supposed to always call for a truck for a simple puncture?

unik42

Mener å ha lest noe et sted at dekkreparasjonskit er ferskvare og at vi derfor må bytte det regelmessig. Så da er kanskje tanken at de ikke leverer med det fordi det må byttes om et år eller to likevel. Men vet ikke altså, bare en tanke som slo meg.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Roy Aasen

Just edited my first answer..I didn't read what I wrote ;)

carster

Rep sett ligger på prislisten som ekstrautstyr. Med eller uten jekk og hjulvinne. 3600,- eller 6150,- 
2022 ID.4 GTX
2017 e-Golf FL (solgt)
2015 e-UP

ID4

Sitat fra: carster på onsdag 14. april 2021, klokken 14:51
Rep sett ligger på prislisten som ekstrautstyr. Med eller uten jekk og hjulvinne. 3600,- eller 6150,-

Men lå som standard utstyr da vi bestilte....

Trond.m

6150 kr var en ekstrem høy pris må jeg si og spesielt når det er eks. mva.
Det var ikke med til min bil, men det ble uttalt fra selger at de ville få det ettersendt til bilene som er levert uten. Det er jo greit å ha, selv om bruk av tettemiddel bør unngås da dekkes må byttes etterpå.

Trond.m

#8
Sitat fra: unik42 på onsdag 14. april 2021, klokken 11:42
Mener å ha lest noe et sted at dekkreparasjonskit er ferskvare og at vi derfor må bytte det regelmessig. Så da er kanskje tanken at de ikke leverer med det fordi det må byttes om et år eller to likevel. Men vet ikke altså, bare en tanke som slo meg.
Forstod ikke helt denne argumentasjonen. Det er jo bare selve tetningsmiddelet som går ut på dato. Hjulvinne, jekk og kompressor har vel en levetid som bilen... og vel så det. Og til 6150 kr så må det være en særdeles høy kvalitet på utstyret  ;)

hakotorg

Møller skal sende dette ut til alle som mangler sa min selger når jeg mottok bilen. Møller sentralt skulle ta kontakt.

Houseman

Jeg ble fortalt at bilen er levert med punkteringsfrie dekk, både sommer og vinterdekk og derfor trenger ikke rep sett men det lå i bagasjerommet.

Trond.m

Sitat fra: Houseman på onsdag 14. april 2021, klokken 17:17
Jeg ble fortalt at bilen er levert med punkteringsfrie dekk, både sommer og vinterdekk og derfor trenger ikke rep sett men det lå i bagasjerommet.
Hva slags vinterdekk er det da ? Uansett står det i spesifikasjonen, og kompressoren, jekk og hjulvinne vil du ha glede av uansett.

daktari

Sitat fra: Houseman på onsdag 14. april 2021, klokken 17:17
Jeg ble fortalt at bilen er levert med punkteringsfrie dekk, både sommer og vinterdekk og derfor trenger ikke rep sett men det lå i bagasjerommet.
Kan du sjekke om det står RunFlat på dekksiden?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ENTO

En jekk burde jo være med. Hva skal jeg bruke for å skifte til vinterhjul da ?

Trond.m

Sitat fra: ENTO på onsdag 14. april 2021, klokken 19:59
En jekk burde jo være med. Hva skal jeg bruke for å skifte til vinterhjul da ?
En ordentlig garasjejekk er 100 ganger bedre og tryggere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA