Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser og prissammenligning

Startet av daktari, tirsdag 13. april 2021, klokken 09:53

« forrige - neste »

Trond.m

#30
Men hvis dette stemmer så er det en dealbreaker for de fleste.

« Den kan ikke ha takboks og ikke trekke mer enn 750 kilos henger. For en del vil nok det, selv i dette segmentet, trekke ned»

Det virker som et merkelig valg. Men de tenker kanskje at direktører får noen til å kjøre bagasjen i forkant med en egen bil 🤔

dundun

Kan dagens S-klasse ha takstativ og henger?
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Trond.m

Antar det. Så en 21 modell på Finn med hengerfeste og forberedelse for takstativ.
Sitat fra: dundun på mandag 26. juli 2021, klokken 17:00
Kan dagens S-klasse ha takstativ og henger?

Hen9ng

Sitat fra: Trond.m på fredag 23. juli 2021, klokken 17:31
Men hvis dette stemmer så er det en dealbreaker for de fleste.

« Den kan ikke ha takboks og ikke trekke mer enn 750 kilos henger. For en del vil nok det, selv i dette segmentet, trekke ned»

Det virker som et merkelig valg. Men de tenker kanskje at direktører får noen til å kjøre bagasjen i forkant med en egen bil
Er nok revende likegyldig for en del drosjesjåfører, så kan fort bli en dorsjeMerce dette, da det fort er en dealbreaker for de fleste andre som du skriver...

Carboy

#34
Det er nok ikke å forvente at EQS er en bil som retter seg til typisk småbarnsfamilier og norske hyttefolk dette.
Da er nok EQS SUV og EQE SUV mer egnet.

EQS er en (fantastisk god) komfortbil med unike langtursegenskaper og typiske S-klasse sedan og S-klasse coupe egenskaper bare med økt bagasjeplass og praktikalitet, litt i retning komfortabel og lukseriøs utgave av en elektrisk Porsche Panamera. Jeg hadde inntil nylig en 2015 S-klasse coupe V8 og den kunne hverken ha taklast eller tilhengerfeste, før den nå har blitt byttet ut i en Aston Martin med V12 som heller ikke har tilhengerfeste eller taklastmulighet. Det er ikke slike bilkategorier.
De fleste med slike biler har gjerne litt bilinteresse og ofte flere biler å velge i. F eks har vi en EQC til sånn type bruk. EQS er likevel langt mer praktisk enn tidlkgere S-klasser med unntak av hengervekt og taklast. De gangene man trenger de egenskapene tar man jo SUVen, eller kanskje en Range Rover eller en G 63 amg?


Ps - var det ikke noe som skulle fremvises i dag 30. juli? Kanskje blitt utsatt? Mener de skulle komme med priser i dag.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Trond.m

Ingen priser å spore ennå i noen land ? Det er jo rart at de bruker så lang tid på å sette prisen i sitt eget hjemmemarked. Er ikke produksjonen allerede i gang ?

Trond.m

Da har jeg fått epost fra Mercedes med informasjon om at bilen kan bestilles 10.8. Da må vi forvente at prisen er kjent. Ser ikke bort fra at det bare blit offentliggjort pris på ferdig spesifiserte modeller og ikke egen spec.

Stikkkontakt

Tyske priser og konfigurator er klar.
EQS 450+ 106.374,10 €
EQS 580 4MATIC 135.529,10 €

Skulle vel bety ca 950.000 for 450+ og 1,2 for 580.
Jeg forsøkte å bygge en bil i Tysk konfig. Syns den ble ganske ok med 20000 euro i ekstrautstyr.

https://www.mercedes-benz.de/passengercars/content-pool/tool-pages/car-configurator.html/onlinecode/CCci/DE/de/M2NKCHBF?pid=direct_link_entry

daktari

Ble såpass dyrt ja. Lover ikke bra for EQS suv.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

€8600,- for hyperscreen for de som måtte lure!
€1500,- for ekstra utslag på bakhjulsving.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

#40
945.000 for 450+. Det er mye som er standard. Men vanlig 450 med 90 kWh ikke sluppet enda.

Hyperscreen er standard på 580 4matic, da snakker vi fra 1.171.000 før rabattene.

https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=55471
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Toalmar

I innlegg #22 antyder jeg startpris på 945'
Var i grunn ganske bra anslag


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

daktari

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 10. august 2021, klokken 14:40
I innlegg #22 antyder jeg startpris på 945'
Var i grunn ganske bra anslag


Sent from my iPhone using Tapatalk
Veldig bra faktisk!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Toalmar

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. august 2021, klokken 16:56
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 10. august 2021, klokken 14:40
I innlegg #22 antyder jeg startpris på 945'
Var i grunn ganske bra anslag


Sent from my iPhone using Tapatalk
Veldig bra faktisk!
Når man legger til frakt og registrering så sier Bertelosteen kr 944.900,-  spot on faktisk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA