Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser og prissammenligning

Startet av daktari, tirsdag 13. april 2021, klokken 09:53

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Greit å kjøpe TMX for 1mill+, mens en top of the line MB til samme pris skaper imageproblemer?

Deilig bil, men den blir garantert ikke billig - ihvertfall ikke når man har fått på det som trengs her.
Kan knapt kjøpe bakhjulsdrevet EQS uten Hyperscreen, så frykter man fort vipper 1,2 før taksameteret stopper..

Trond.m

Jeg ser poenget med image. En iX 50 eller e-tron til knappe millionen vil framstå som fornuftig bil for den som som trenger god plass. En bil i S klasse segmentet blir sett på som en direktørbil. Er man pensjonist som meg, så vil kanskje noen tenke at jeg kjøper bilen for å vise meg fram. Men har man pengene og er interessert i teknologi så bør man vel ikke ta sånne hensyn.

z4rd

Jeg tror vi kommer til å se en del godt specca EQS som taxi - må jo være en helt topp arbeidsplass for mange. Elbil-fordeler, 770km WLTP osv.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Electric cars in Norway

Sitat fra: z4rd på fredag 16. april 2021, klokken 20:06
Jeg tror vi kommer til å se en del godt specca EQS som taxi - må jo være en helt topp arbeidsplass for mange. Elbil-fordeler, 770km WLTP osv.

Enig. Og Mercedes-Benz har mange tilhengere i taxi 🚕  bransjen. Det er bra :+1:

Noe helt annet.. skulle ikke Jaguar lage "Trådløs lading" for Oslo drosjer? Stoppet det prosjektet opp kanskje pga COVID-19? Noen som vet? I såfall blir det nok endel Jaguars i tillegg til MB i drosje bransjen fremover... bra det :+1:

Counterpointer

Tror det kommer til å være laaaaangt steg fra RWD EQS ribbet til en loaded AMG EQS , skulle ikke forundre meg om spriket er opp mot en mill (800 k + til 1,8 mill).

Kan hende det er for forsiktig også, en Taycan Turbo S kommer jo lett opp i 2,5 ingen grunn til at en luksuscruiser fra MB med 760 hk skulle koste det samme eller mer.

daktari

Enig, Taycan-priser er nok ganske realistisk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Toalmar

Tipper prisen på innstegsmodellen blir ca kr 945' og at en greit utstyrt bil fort kommer på rundt kr 1.150 - 1.200'
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer

«Greit utstyrt» er ett temmelig bredt spekter med tyske premium biler, både når det gjelder hva du får og hva noen såkalt trenger.

Stikkkontakt

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. april 2021, klokken 00:24

Kan hende det er for forsiktig også, en Taycan Turbo S kommer jo lett opp i 2,5 ingen grunn til at en luksuscruiser fra MB med 760 hk skulle koste det samme eller mer.

Du skal grave langt inn i Porsche exclusive manufactur for å klare å finne ekstrautstyr for 800000 på en Taycan TS.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 27. april 2021, klokken 06:57
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. april 2021, klokken 00:24

Kan hende det er for forsiktig også, en Taycan Turbo S kommer jo lett opp i 2,5 ingen grunn til at en luksuscruiser fra MB med 760 hk skulle koste det samme eller mer.

Du skal grave langt inn i Porsche exclusive manufactur for å klare å finne ekstrautstyr for 800000 på en Taycan TS.
Et par litt dårlige kilder til akkurat det er at Jan Thomas sa at hans Taycan koster 2,5 og et par stykker på Taycan face gruppa som postet det samme. Hvordan disse var utstyrt vet ikke jeg i detalj, men det dyreste hjulsett til bilen koster over 200k, tror ikke det skal være så vanskelig å finne 600 til!

daktari

Har forstått forhandler slik at salgsstart blir sent august, ikke juli som lovet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Stemmer.

« Vi har nettopp mottatt informasjon om at den offisielle salgsstarten på EQS dessverre har blitt utsatt til etter sommerferien. Dette gjelder på global basis og styres av Mercedes-Benz AG i Tyskland. Vi har tidligere skrevet at vi forventet andre halvdel av juli, men har nå fått indikasjoner på første halvdel av august.

Det gledelige er at modellene fremdeles er forventet til Norge i høst, som planlagt. Det er altså muligheten til å bestille som er utsatt noen uker, ikke ankomst Norge. Endringer kan fremdeles forekomme, men basert på siste tilgjengelige informasjon er det september/oktober som er gjeldende.

Vi kommer tilbake med endelig dato for salgsstart og mer informasjon så snart som mulig. I mellomtiden kan du bli bedre kjent med EQS via YouTube-kanalen Unbox Therapy, som viser mange av de unike egenskapene ved denne banebrytende modellen.»

4Matic Fanatic


Trond.m

Virker som om salget i Tyskland starter 30.7. Men tar forbehold om feil grunnet min svake kompetanse i det tyske språk 😉

bmw2002

Benny fra Broom forventer pris fra 1 million:

"Nei, prisene er rett og slett ikke klare, enda. Men jeg har snakket med litt folk her nede og fått litt kvalifisert gjetning på hva vi kan forvente. Rundt millionen er nok det vi starter på."

https://www.tv2.no/broom/14126260/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA