Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny i-Miev?

Startet av bkv, mandag 12. april 2021, klokken 17:13

« forrige - neste »

bkv

Det ser ut til at min 2012-modell i-Miev begynner å gå mot slutten, ihvertfall har rekkevidden gått mye nedover i det siste. Den har gått litt over 114000 km.

Har noen av dere kjøpt denne som nybil i det siste? Jeg ser den tilbys for 164600 kroner. Redkkevidden oppgis til 105 km ihh WLTP, noe som er kortere enn den praktiske rekkevidden min nåværende i-Miev hadde da den ennå var sprek.

Vi har likt i-Mieven godt, men er den et lurt kjøp i dag? Vi skal ha en liten, enkel bil til kjøring i nærområdet.




Mitsubishi i-Miev 2017

arthur

Sitat fra: bkv på mandag 12. april 2021, klokken 17:13
Vi har likt i-Mieven godt, men er den et lurt kjøp i dag?

I all enkelhet, nei. Solgte nettopp vår 2014-model som vi har hatt siden den var ny og fornøyd med den, men tiden har gått fra den på alle måter, også prismessig.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

goggo

Hvis du er fornøyd med I-Miev som bil så tror jeg det kan være økonomisk ganske fornuftig å kjøpe en 2017 modell eller nyere som ikke har gått altfor mye. Du finner de fra ca 60.000 på Finn.
Med 2017 eller nyere får du både de nye batteri cellene (kom i 2014) og den nye radioen med DAB og stor skjerm som kom i 2017.
Bortsett fra det så er bilen vel den samme som 2012 modellen du har nå.

Jeg kunne godt tenke meg en sånn 2017 modell selv som "sommerbil", savner fortsatt min 2011 modell :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

CitB59EL

Vi har hatt C-zero og har nå 2018 i Meiv. Hoved forskjellen på de to bilene er skjermen med navi og at 2018 i-Meiv kan seile via justering av regenereringa av padder bak rattet. Dette gjorde utslaget når vi kjøpte den brukt. C-zero hadde jo ingen ting. Nå har vi ihvertfall dab radio og klokke med navi.  Bilen i seg selv er egentlig helt utdatert men den der helt genial i parkering  og små kjøring.

Vi synes at 2018 var bedre enn 2013 C-zero. I-Meiv går lengre enn C-zero og 105 km er nok veldig innenfor. Ser vår ligger over 100 km på GOM ved oppstart store deler av vinteren. En kan dra ut en del ekstra km med å la bilen rulle. Så anbefaler å lete etter 2017/2018 med padder bak rattet evt prøve en ny bil

svingen

kjøper du en brukt er det jo bedre "økenomi" men etter og ha kjørt rundt i en peugot ion 2011 siden 2013 må jeg innrømme att jeg gleder meg til og få en litt mere "bil"  nå ble vår EU godkjent for 2 nye år får noen mnd siden,men neste "lille" bil blir nok den her https://www.tv2.no/a/13880334/ hvis den kommer på 130 tusen er det vel "spikeren" i kista får trillingene vil jeg tro (nye)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bkv

Vi har tatt i-Miev for det en er, og har hatt stor glede av den, men jeg skjønner nok at den er utdatert etter så mange år. Jeg får holde et øye med bruktmarkedet.

Jeg har ikke fulgt med på elbiler i det siste, men jeg ser at e-UP koster hele 60.000 mer enn i-Miev.

Dacia ble nevnt i tråden her, aldri hørt om den, jeg får gjøre meg kjent med den.

Ellers tar jeg imot tips, ettersom jeg ikke er så godt underrettet fort tiden.
Mitsubishi i-Miev 2017

arthur

Sitat fra: bkv på tirsdag 13. april 2021, klokken 17:19
Jeg har ikke fulgt med på elbiler i det siste, men jeg ser at e-UP koster hele 60.000 mer enn i-Miev.

Vi har hatt en Seat Mii, søstern til e-UP og sammenlignet med en Miev som vi har hatt i nesten syv år så er det natt og dag og kan ikke sammenlignes!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

KeptScottFree

köpte en sen 2016 i förra året på finn för 60 tusen nått då hade 4000mil. Har funkat finfint (tills igår, men det är nog 12v batteriet jag må byta) men har den i byn är är ju så mycket roligare att köra än min gamla audi. Så Audi står i garaget och alla kör imiev (är som att köra radiobil på liseberg). 6 mil på vinter och 11 på sommar

Tomas :)

goggo

Sitat fra: KeptScottFree på onsdag 14. april 2021, klokken 11:07
är ju så mycket roligare att köra än min gamla audi. Så Audi står i garaget och alla kör imiev

Tomas :)

Ja, det er noe helt eget med I-Miev trillingene.
Selv er min  favoritt IMiev-opplevelse å kjøre på stille skogsveier gjennom bjørkeskog i soloppgangen, med vinduene nede mens man hører på fuglesangen og sipper på en varm morgenkaffe.

I-Miev er jo så fantastisk stillegående i forhold til de moderne elbilene, og koppholder løsningen er også helt perfekt... Er jo rett og slett umulig å være i dårlig humør når man kjører de bilene :)

Som sagt tidligere; når jeg vinner i Lotto så skal jeg kjøpe meg en I-Miev "sommerbil".
Har egentlig hatt lyst på en Twizy, men er jo mye bedre å kjøpe en I-Miev til samme pris.

mvh
Hugo
 

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Nils

Jeg har i-Miev (2015 - kjørt 84') og Skoda Citigo iV (2020 - kjørt 12'). Citigo (og søsknene) er noe helt annet. Jeg ville aldri kjøpt ny i-Miev for kr 164' når man kan få lite brukt Citigo til samme pris.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214999481
Saxo 2009-2017
I-Miev 2017-
Citigo 2020-

arthur

Sitat fra: Nils på torsdag 15. april 2021, klokken 21:19
Jeg har i-Miev (2015 - kjørt 84') og Skoda Citigo iV (2020 - kjørt 12'). Citigo (og søsknene) er noe helt annet. Jeg ville aldri kjøpt ny i-Miev for kr 164' når man kan få lite brukt Citigo til samme pris.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214999481

Dette samsvarer jo helt med min erfaring med akkurat de samme bilene. Disse gamle trillingene var greie en gang, men tiden har gått fra dem så et kjøp av en ny Miev i dag anser jeg som svært lite fornuftig. En brukt bil til en billig penge, greit nok. Solgte selv min til 50', en 2014-model med 30' på telleren og i meget god stand. Originale dekk og kun skiftet skiver foran for et par år siden, ellers ingenting.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA